Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@03:33:15 GMT

استقرار 13 کتابخانه سیار و ثابت در شهرستان رشت

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۳۶۹۱۲

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، کریمی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت در اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رشت که امروز در فرمانداری رشت برگزار شد، گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان رشت و پیگیری های مصوبات گذشته ارائه کرد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت اظهار کرد: اختصاص فضای کتابخانه ای در پارک ها و تخصیص اعتبارات تملک دارایی به کتابخانه های عمومی از خواسته های نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان رشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرداری بصورت شفاهی تعامل خوبی درخصوص واگذاری برخی از پارک ها بعنوان مخزن کتاب عنوان داشته است، گفت: باید مکاتبات بیشتری برای تحقق عملی این امر با دستگاه های مرتبط انجام شود تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت تعداد کتابخانه های شهرستان رشت را ۱۳کتابخانه شامل ۱۲ کتابخانه ثابت و یک کتابخانه سیار در ۶ منطقه و ۷ نهاد مشارکتی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رشت از نظر تعداد نسخ کتاب آمار قابل توجهی دارد، یادآور شد: با وجود این تعداد کتاب، متاسفانه این شهرستان دارای رتبه شانزدهم است.

کریمی با بیان اینکه 8 هزار و 231 متر مربع سرانه فضای مطالعه در شهرستان رشت داریم، افزود: نهاد کتابخانه های شهرستان رشت با جذب 45 نفر نیروی انسانی و با توجه به مراجعین و لزوم خدمت رسانی به آنها رتبه سوم استان را داراست.

وی با اشاره به اینکه در جلسات تملک و دارایی مصوب شده بود تا 30 درصد آن به شهرستان اختصاص داده شود، گفت: در خصوص این اعتبار ما شاهد کاهش آن تا 20 درصد هستیم.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت به بررسی افزایش سرانه فضای مطالعاتی در شهر رشت و تصویب واگذاری زمین در محدوده محله پاسکیاب اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به وضعیت پایین فضای کتابخانه ای شهرستان رشت نسبت به کل استان و نیاز مبرم مردم منطقه پاسکیاب به کتابخانه عمومی می طلبد با کارشناسان شهرداری منطقه 4 و اداره کل کتابخانه های عمومی شهرستان در خصوص شناسایی زمین مناسب، برای ایجاد کتابخانه ای در این منطقه مساعدت های لازم صورت گیرد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با مساعدت مدیرکل راه و شهرسازی و استاندار گیلان هرچه سریعتر مشکل پرداخت حق آماده سازی زمین در مسکن مهر جهت ساخت کتابخانه های عمومی استاندارد و مجهز رفع شود.

کریمی با تاکید بر اینکه با اهتمام و جدیت بیشتر می توانیم شاهد توسعه کتابخانه های استان در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته باشیم، گفت:زیباسازی فضای کتابخانه ای و نصب المان در اطراف آن می تواند در ترویج و اشاعه فرهنگ کتابخوانی موثر است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۶۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از کنترل و نظارت بر یک هزار و ۸۹۵ دستگاه ناوگان حمل و نقل باری و مسافری این استان در قالب ۱۷۲ مانور ،طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

تیمورباقری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ ،تعداد یک هزار و ۸۹۵ دستگاه ناوگان حمل و نقل باری و مسافری طی ۱۷۲ مانور توسط این اداره کل مورد کنترل و نظارت قرار گرفتند.

وی افزود: از این تعداد ،یک هزار و ۱۳ دستگاه کامیون، ۷۳۱ دستگاه اتوبوس و ۱۵۱ دستگاه سواری بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی و همچنین ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای، طرح کنترل و نظارت بر تردد ناوگان باری و مسافری توسط این اداره‌کل با همکاری  پلیس راه استان به صورت مستمر در حال اجرا است.

باقری با بیان اینکه در بحث کنترل‌های میدانی ناوگان مسافری، رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی، جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی، اسناد و مدارک حمل و نقلی و صورت وضعیت در دستورکار قرار دارد ادامه داد: در بخش ناوگان باری هم اقداماتی از قبیل کنترل اسناد حمل(بارنامه)، بررسی فرار بار، کنترل تجهیزات ایمنی، کنترل مندرجات بارنامه، کنترل مدارک هویتی راننده و ناوگان، کنترل کالاهای بدون بارنامه و کنترل تناژ بار و کرایه حمل انجام می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نتایج حاصل از گشت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جمع‌بندی و با شناسایی‌ تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱ ،۱۲و۱۴ استانی ارجاع داده می‌شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل‌ها رای لازم صادر شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان
  • ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار رای‌گیری در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان مستقر شد
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • استقرار ۲۲۱ شعبه اخذ رای در اصفهان برای انتخابات دور دوم مجلس + فیلم
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد