Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مرسدس براي حفظ موقعيت خود در بازار خودروهاي لوکس، که با عرضه نسل جديد پرچمداران ديگر کمپاني ها اکنون رقابتي تر از گذشته شده، با بروزرساني ميان نسلي کلاس S، به اين پرچمدار فوق لوکس جاني دوباره بخشيده است. کلاس S، حامل اصلي دي ان اي طراحي محصولات اين کمپاني اشتوتگارتي حالا با دست پر به ميدان باز گشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تغييرات ظاهري فقط بخش کوچکي از بهينه ازي هايي هستند که مرسدس بنز بر روي اين مدل انجام داده است، اما جزئيات و دقت بکار رفته در آن ها شگفت انگيزند. چراغ هاي اصلي جديد به همراه سه خط از لامپ هاي LED درون آن ها و ورودي هاي هواي متصل به هم، ظاهري پرادعا براي S کلاس جديد فراهم کرده اند.

براي اعمال اين تغييرات تعدادي از ريزه کاري هاي موجود در مدل قبل قرباني شده اند؛ اما S کلاس همچنان در کنار شکوه خود از ظرافت فوق العاده اي بهره مند است. تغيير جزيي چراغ ها در بخش عقب و رينگ هاي جديد که براي تمامي تريم ها عرضه شده، از ديگر نکات قابل ذکر هستند.

بروزرساني هاي کلاس S مرسدس تنها به ظاهر اين خودرو ختم نمي شوند بلکه پيشرانه ها نيز دستخوش تغيير شده اند. مدل هاي S450 و S450 4Matic، به وسيله موتور 3 ليتري V6 به قدرت 362 اسب بخار تغذيه مي شوند. در مدل هاي بالارده S560 و S560 4Matic، از پيشرانه 4 ليتري V8 استفاده شده در S63 AMG با اندکي تقليل در قدرت خروجي استفاده خواهد شد. مدل هاي Maybach S650 و S65 AMG نيز به همراه موتور V12 عرضه خواهند شد. براي بازارهاي خارج از ايالات متحده، مدل S500 با پيشرانه جديد و بهتر از انواع بکار رفته در نمونه S450، تدارک ديده شده است.

در اين بررسي اوليه، نمونه ديفرانسيل عقب مدل S560 با توان توليد 700 نيوتون متر گشتاور و 463 اسب بخار نيرو حاضر شده بود که در مقايسه با مدل S550 افزايش قدرت 14 اسب بخاري را تجربه کرده است.
برخلاف ظاهر نجيب و آرام، S560 به واسطه بهره گيري از پيشرانه توسعه يافته توسط مجموعه AMG بسياري از شاخصه هاي رفتاري مشابه با محصولات AMG را از خود بروز مي دهد. کار با غرشي جذاب آغاز شده و با انتقال نرم و يکنواخت گشتاور به چرخ ها ادامه مي يابد.

اين توزيع منظم گشتاور و نيرو در کنار گيربکس 9 سرعته اي که حتي در سخت ترين شرايط رانندگي کوچکترين خطايي از خود بروز نمي دهد،  رسيدن به شتاب صفر تا صد 4.5 ثانيه اي را براي پرچمدار ستاره سه پر ميسر مي کند. با وجود پتانسيل و قدرت بالا، گيربکس 9G Tronic مرسدس بنز اجازه نمي دهد تا پيشرانه ي قدرتمند AMG بر هدف اصلي ساخت اين خودرو که نهايت آسايش و راحتي است، غلبه کند.

به عبارت ديگر نبايد پيشرانه  AMG اين خودرو گولتان بزند؛ اين خودرو همچنان يک سدان درجه يک لوکس است تا يک خودروي اسپرت. حرکات بدنه کاملاً در پيچ ها کنترل مي شوند، فرمان با وجود توازن خوبش حس خاصي از سطح جاده منتقل نمي کند و سيستم تعليق بادي تا جاي ممکن تکان هاي حاصل از دست انداز ها را پوشش مي دهد. البته S560 کاملاً کنترل شده نيست و در مواقع لزوم مي تواند هيجان انگيز هم باشد.

در کنار ارائه رانندگي لذت بخش، S کلاس مي تواند بسياري از امور را بجاي راننده بر عهده بگيرد. ليست امکانات اين خودرو در اين زمينه بسيار بلند بالاست؛ جدا از کروز کنترل تطبيق پذير مرسدس، سيستم هاي کمکي رانندگي، ترمز اضطراري، رادار تعويض خطوط، شناسايي محدوديت سرعت، سيستم تشخيص نقاط کور، سيستم حفظ خودرو بين خطوط و همين طور سامانه پيشبيني احتمال وقوع تصادفات، ايمني سرنشينان را تامين مي کنند.

سامانه COMAND مرسدس بنز نيز به لطف بروزرساني هايي که دريافت کرده هم اکنون از اپل کارپلي و اندرويد Auto نيز پشتيباني مي کند. به دليل وجود منو هاي پيچيده، کار با رابط کاربري اين سامانه چندان راحت نيست و عادت کردن به آن کمي زمان خواهد برد.

ولي از طرفي تمامي دستگيره ها و دکمه ها از بهترين متريال ممکن ساخته شده و همين امر موجب مي شود با اشتياق زياد از آن ها استفاده کرده و جزئيات زيباي ايجاد شده روي سطوح فلزي صيقل خورده را لمس کنيد.

کيفيت کابين کلاس S استانداردي در بين خودروهاي لوکس محسوب مي شود؛ بطوريکه امروزه بنتلي به سختي ميتواند با آن رقابت کند.چرم ناپا و نورپردازي کابين در 64 رنگ به صورت استاندارد تنها بخشي از امکانات اين خودرو هستند.

مرسدس حتي پا را فراتر از مرز مي گذارد و سيستم Energize Comfort controls را به همراه اين خودرو عرضه مي کند که مجموعه اي از تنظيمات از پيش تعيين شده است که موجب تامين انرژي، سلامت و هوشياري راننده مي شوند.

چنين مواردي، دقت فوق العاده مرسدس بنز در پرداختن به جزئيات را نشان مي دهند. هنگامي که فکر مي کنيد همه چيز در يک خودرو موجود است، مرسدس با ارائه آپشن هايي از اين قبيل شگفت زده تان مي کند. با اين فيس ليفت تمام وجوه کلاس S به دقيق ترين شکل ممکن ارتقا يافته و به مرحله بالاتري در کيفيت رسيده اند.

پاسخ به اين پرسش که آيا کلاس S لوکس ترين خودروي جهان است بسيار دشوار است. اما وقتي به دنبال خودرويي مي گرديد که همانند اين مرسدس همه جوانب را پوشش دهد و بي عيب باشد، به مشکل بر خواهيد خورد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۶۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستم‌های صوتی XTRIM VX | تجربه حضور در یک کنسرت اختصاصی

XTRIM VX با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته صوتی، استانداردهای جدیدی را در این زمینه تعریف کرده است. استفاده از 23 بلندگوی اختصاصی با برند «LION MELODY»، قدرت و وضوح صدا در این خودرو را به اوج می‌رساند. بلندگوهای IFLYTEK سطح پیشرفته این خودرو امکان دریافت صدای واضح و پخش صدای HiFi را داراست. یک آمپلی فایر 1000 واتی نیز با توانایی فوق‌العاده، صدایی رسا و قدرتمند را در سرتاسر کابین خودرو پخش می‌کند.

حالت کنسرت زنده مجازی

امکانات صوتی VX با تاکید بر وضوح، کیفیت و قدرت طراحی شده است؛ این خودرو به لطف استفاده از یک پردازنده دو هسته‌ای DSP، قادر است تجربه شنیداری یکنواخت و فراگیر را ارائه دهد. این فناوری تا جایی توسعه یافته که استفاده از آن تجربه حضور در یک کنسرت زنده را شبیه‌سازی می‌کند. این سیستم، صدا را به گونه‌ای پخش می‌کند که انگار در یک سالن کنسرت زنده در سطح جهانی قرار دارید. با فعال‌سازی حالت کنسرت زنده مجازی، شما می‌توانید خود را در یک اجرای زنده موسیقی تصور کنید. این حالت در هماهنگی با نورهای محیطی خودرو طراحی شده و تجربه‌ای فراگیر و قدرتمند را خلق می‌کند.

بلندگوهای اختصاصی پشت سری راننده

XTRIM VX به دو بلندگوی اختصاصی پشت سر راننده مجهز شده است. این قابلیت مخصوص زمانی که است که سرنشینان خودرو در حال استراحت هستند و تنها راننده قصد استفاده از سیستم‌های صوتی را دارد. بلندگوهای تعبیه شده در پشت سری صندلی‌های جلو، صدای مسیریاب و تماس‌های صوتی را با وضوح بالا منتقل می‌کنند. این ویژگی، بدون هیچ تداخلی با سایر صداهای داخل خودرو، آرامش خاطر را حین رانندگی را به ارمغان می‌آورد. خودروهای VX با ارائه ویژگی‌های صوتی پیشرفته و اختصاصی تجربه‌ای شخصی‌سازی شده و منحصر به فرد را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند. این سیستم صوتی، نه تنها کیفیت صدا را بهبود می‌بخشد، بلکه تجربه‌ای ارزشمند از یک سفر راحت و هیجان‌انگیز را خلق می‌کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900998

دیگر خبرها

  • تجربه آموزش‌های ترکیبی در مسیر پیشرفت و هوشمندسازی را ادامه می‌دهیم
  • برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه
  • با مرسدس‌بنز «آواتار» به صد سال آینده سفر کنید /فیلم
  • (تصاویر) خودروی لوکس چینی که قرار است به جنگ ب‌ام‌و و بنز برود
  • معلم خلاق، دانش‌آموز هنر آفرین
  • دستان هنرآفرین دانش‌آموزی
  • این خودروی لوکس چینی به جنگ مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و می‌رود /عکس
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • از جی کلاس برقی تا تغییر نام مدل های بنز
  • سیستم‌های صوتی XTRIM VX | تجربه حضور در یک کنسرت اختصاصی