Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@06:39:53 GMT

طرح سرباز نخبه پژوهشي کاري بزرگ است

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۳۷۱۰۱

خبرگزاري آريا - معاون توسعه روستايي و مناطق محروم کشور طرح سرباز نخبه پژوهشي را که قرار است با محوريت قرارگاه مهارت پروري نيروهاي مسلح اجرا شود، کاري بزرگ توصيف و خاطرنشان کرد: اينکه جوانان با رفتن به سربازي مهارت هاي جديد فرا بگيرند بسيار مفيد و مايه دلگرمي و رضايت خانواده ها و جامعه است.

دکتر سيد ابوالفضل رضوي روز چهارشنبه در نشست مشترک معاونت توسعه روستايي و مناطق محروم کشور، جمعي از مسئولان نيروهاي مسلح و روساي دانشگاههاي کشور با موضوع بررسي مسائل امريه نخبگان و فارغ التحصيلان دانشگاهي در دستگاههاي دولتي گفت:مسئولان ستاد کل نيروهاي مسلح همواره دغدغه استفاده مناسب تر از توان نيروهاي نخبه و فارغ التحصيل مشمول را داشته اند و ما را در توزيع و بهره گرفتن از اين سرمايه انساني گرانقدر ياري کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون توسعه روستايي و مناطق محروم کشور اظهار داشت: در اين مدت ما هيچگاه کمبود و مشکلي در زمينه جذب نيروي امريه مورد نياز دستگاههاي دولتي از سوي ستاد کل نيروهاي مسلح نداشتيم. هر کدام از دستگاههاي دولتي که مجوز استفاده از نيروهاي امريه را دارند، با ارائه برنامه توجيهي، هر تعداد نيروي امريه که بخواهند با همکاري ستاد کل در اختيار آنها قرار خواهد گرفت مگر اينکه مشخص نباشد نتيجه عملي نيروهايي که قبل تر در اختيار اين دستگاهها قرار گرفته اند، براي کشور چه بوده است.
دکتر رضوي بر ضرورت استفاده بهينه از ظرفيت، دانش و توان نيروهاي امريه در دستگاههايي که آنها را در اختيار مي گيرند، تاکيد و تصريح کرد: پس از در اختيار قرار دادن نيروهاي امريه، از سوي معاونت توسعه روستايي و حفاظت اطلاعات نيروهاي مسلح بر نحوه بکارگيري اين نيروها و ضرورت استفاده بهينه از آنها نظارت و بازرسي به عمل مي آيد.
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم کشور همچنين اعلام کرد که اين معاونت آماده است تا با دانشگاههايي که طرحهاي عمياتي براي توسعه روستايي دارند، قرارداد مشاوره منعقد کند.
عبدالخليل معظم زاده معاون پشتيباني و تحول اداري نهاد رياست جمهوري نيز در اين مراسم، سرمايه انساني را باارزش ترين سرمايه هر سازمان و نهاد عنوان کرد و گفت: افزايش جمعيت فارغ التحصيلان دانشگاهي مسئوليت ما را براي بهره گيري مناسبت تر و بهينه از اين سرمايه افزايش داده است.
وي اضافه کرد: بايد سرمايه انساني را متناسب با شان افراد و نياز سازمان در خدمت گرفت.
معاون پشتيباني و تحول اداري نهاد رياست جمهوري اظهار داشت: تشکيل قرارگاه مهارت آموزي اقدامي بسيار ارزشمند است که مي تواند بکارگيري نيروهاي تحصيل کرده مشمول را هدفمند کند.
بر اساس طرح «سرباز نخبه پژوهشي» از توان علمي سربازان امريه برتر دانشگاهي در پرژه هاي ملي، پژوهشي و دفاعي کشور با مشارکت دانشگاههاي برتر کشور بهره گرفته خواهد شد.
در اين نشست سردار کمالي رييس اداره سرمايه انساني سرباز ستاد کل نيروهاي مسلح و دکتر عسگريان معاون اداري مالي وزارت علوم نيز به ارائه ديدگاهها و نظرات خود درباره مسائل فارغ التحصيلان دانشگاهي امريه و اجراي طرح «سرباز نخبه پژوهشي» پرداختند.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۷۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

آیت‌الله محمدرضا ناصری  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد،  بر نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید تاکید کرد و گفت‌: استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان، راه میان‌بر برای جهش تولید است.

 وی اعلام کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند خیلی از مسائل و مشکلات ما را حل کنند و با وجود این شرکت‌ها، هیچ بن‌بستی در بخش تولید و صنعت نباید وجود داشته باشد.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آمادگی نیروهای مسلح کشور برای پاسخگویی خطای دشمن
  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید
  • عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • سربازان از این طریق امریه بگیرند
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان 
  • پایان فراق پدر کوچکترین سرباز ولایت از خطه علویان
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد