Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@09:18:42 GMT

گزارشی از سوابق و برنامه بیژن نامدار زنگنه

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۳۷۲۷۰

گزارشی از سوابق و برنامه بیژن نامدار زنگنه

بیژن نامدار زنگنه متولد ۱ تیر ۱۳۳۱ در کرمانشاه است. وی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه تهران است و فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۳۵۹ در کابینه محمدعلی رجایی، در جایگاه معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز نمود.
به گزارش تابناک، زنگنه در دولت‌های سوم و چهارم به نخست‌وزیری میرحسین موسوی؛ ۵ سال وزیر جهاد سازندگی و یک سال نیز وزیر نیرو بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی؛ ۸ سال بعنوان وزیر نیرو فعالیت کرد و در دولت‌های هفتم و هشتم به ریاست محمد خاتمی؛ نیز ۸ سال عهده‌دار وزارت نفت بود. وی هم‌اکنون در دولت یازدهم عهده‌دار وزارت نفت می‌باشد.زنگنه به جهت سابقه طولانی در مدیریت کلان اجرایی و حضور در وزارتخانه‌های دولت‌های مختلف ایران (۲۶ سال) به «شیخ الوزراء» مشهور است. وی را موفق‌ترین وزیر نفت ایران در توسعه و جذب سرمایه‌های خارجی در صنایع نفت و گاز ایران می‌دانند.
بیژن زنگنه از نظر سیاسی دارای گرایش اصلاح‌طلبی بوده و دارای سابقه عضویت در حزب کارگزاران سازندگی و بنیاد باران است. بیژن نامدار زنگنه ابتدا در فاصله سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۱ به عنوان معاون فرهنگی وزیر ارشاد، پا به دولت نهاد. در آبان ۱۳۶۱ بنا به دعوت مدیران وقت جهاد سازندگی به عضویت شورای مرکزی این نهاد درآمد. در پی تشکیل وزارت جهاد سازندگی در دولت سوم جمهوری اسلامی به ریاست سید علی خامنه‌ای، از ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۷ بعنوان نخستین وزیر جهاد سازندگی فعالیت نمود. در آخرین سال فعالیت دولت چهارم، در فاصله سالهای ۱۳۶۷ تا ۱۳۶۸ عهده‌دار وزارت نیرو بود. وی در کابینه اول و دوم اکبر هاشمی رفسنجانی از ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ برای دو دوره متوالی نیز وزارت نیرو جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشت. در دولت اصلاحات به ریاست سید محمد خاتمی از ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ نیز برای دو دوره متوالی وزیر نفت ایران بود.
در جلسه رأی اعتماد وزیران در کابینه یازدهم بیژن نامدار زنگنه با ۱۶۶ رأی موافق، ۱۳ ممتنع و ۱۰۴ مخالف، موفق به کسب اعتماد نمایندگان مجلس نهم شد و برای سومین بار به‌عنوان وزیر نفت در دولت‌های ایران انتخاب شد.

برنامه ارائه شده توسط وزیر پیشنهادی نفت را از اینجا بخوانید. برچسب ها: بیژن نامدار زنگنه ، زنگنه ، وزیر نفت ، توتال ، کابینه دوازدهم ، برنامه نفت ، برنامه ششم

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۷۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) واکنش مسعود ده‌نمکی به پیشنهاد وزیر شدن!

مسعود ده‌نمکی با حضور در برنامه برمودا با اجرای کامران نجف زاده به برخی سوالات و حواشی پیرامون فعالیت‌هایش پاسخ داد. ده نمکی با اشاره به دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد توضیح داد که از من برای وزارت ارشاد برنامه خواستند، من گفتم موقعیت پادشاهی‌ام را با وزارت عوض نمی‌کنم.»

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: مهر

tags # کامران نجف‌زاده ، سینما سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • (ویدئو) واکنش مسعود ده‌نمکی به پیشنهاد وزیر شدن!
  • واکنش مسعود ده‌نمکی به پیشنهاد وزیر شدن! |‌ ویدئو
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید!
  • خبر خوش وزیر برای سرخابی ها | دستور پرداخت حق پخش رسید
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود
  • وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید