Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهم‌ترین اخبار سرویس سیاسی ایلنا در روز چهارشنبه ۹۶/۵/۱۸ به شرح زیر است:

***روحانی مسئولیت دو معاونت و دستیار ریاست جمهوری در امور حقوق شهروندی را به زنان سپرد

رییس جمهور در احکام جداگانه‌ای مسئولیت دو معاونت ریاست جمهوری و همچنین دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی را به زنان واگذار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

***وزیر پیشنهادی علوم در لحظه آخر، انصراف داد

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه تصمیم آقای رئیس‌جمهور این بود که کابینه را در روز تحلیف همانند دور گذشته معرفی کنند، ابراز داشت: بنا به دلایلی معرفی کابینه دو، سه روزی به عقب افتاد و به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا معرفی وزرا بیش از این به عقب نیفتد و کابینه جدید شکل بگیرد. ان‌شاالله در اولین فرصت نیز وزیر علوم توسط رئیس‌جمهور انتخاب و به مجلس معرفی شود.

***برای تعدادی از ما که کارنامه چهارساله دولت یازدهم را داریم، کار سخت‌تر است

وزیر بهداشت گفت: برنامه‌ها مفصل نوشته و در اختیار نمایندگان قرار داده شده است و معمولا در جلساتی که برگزار می‌کنند، حضور پیدا می‌کنیم توضیحی می‌دهیم و برای تعدادی از ما که کارنامه چهارساله هم داریم کار سخت‌تر است و باید اگر نواقصی وجود داشته به آن‌ها پاسخ دهیم و معمولا هم به موفقیت‌ها کمتر توجه می‌شود.

***تکلیف فیلم‌های توقیف شده به زودی مشخص می‌شود

وزیر ارشاد درباره وضعیت نهایی فیلم‌های توقیف شده گفت: شورای بازبینی فیلم‌ها را بازبینی کرده و در روزهای آتی اعلام موضع می‌کند.

***بعد از وزارت نیرو هر جا مقدر باشد، مشغول می‌شوم

وزیر نیرو تاکید کرد: بعد از وزارت نیرو هر جا مقدر باشد مشغول خدمت می‌شویم. ماهیت مسئولیت‌ها موقت بودن آن است. راه خدمت بسته نیست و منحصر به مسئولیت وزارت خانه نیست خدا عمر دهد مسئولیت دیگری را انجام می‌دهم. امیدوارم با رای بالا به وزیر پیشنهادی، کار در دولت دوازدهم بهتر پیش برود.

***همیشه تعامل خوبی با مجلس داشتم

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در خصوص رایزنی با نمایندگان گفت: من همیشه تعامل خوبی با مجلس داشتم. امیدوارم این تعامل ادامه داشته باشد.

***پیشتازی بسیج فقط در جبهه و رفتن روی مین نیست

معاون اول قوه‌قضاییه درباره تلاش برخی از نمایندگان برای لغو مجازات اعدام در پرونده‌های مواد مخدر گفت: من نمی‌خواهم از اعدام طرفداری کنم اما یقین دارم حتی اگر اعدام در بحث مواد مخدر هم کم شود، غربی‌ها نمی‌گویند کار خوبی کردید.

***دستگاه قضایی به دنبال بستن فضای مجازی و کانال‌ها نیست

دادستان کل کشور با بیان اینکه انتظار ما این است که دولت در عرصه فضای مجازی اهتمام بیشتری داشته باشد و شعار ندهند که قوه قضاییه به دنبال بستن فضای مجازی است، گفت: ما به دنبال بستن فضای مجازی نیستیم ولی می گوییم باید متناسب با فضای کشور مدیریت شود.

***خبر درگذشت ابراهیم یزدی تکذیب شد

محمد توسلی با تکذیب خبر درگذشت ابراهیم یزدی، وزیر امور خارجه دولت موقت گفت: این خبر نادرست است و من آن را قویا تکذیب می‌کنم.

***انتظار ابقای مولاوردی در معاونت زنان را داشتیم

دبیرکل مجمع زنان اصلاح‌طلب تاکید کرد: مسائل زنان در چارچوب جناح‌بندی‌های سیاسی نمی‌گنجد و زنان اصولگرا و اصلاح‌طلب در بسیاری از مسائل همفکر هستند و اشتراک‌نظر دارند و در همکاری با یکدیگر می‌توانند مسائل زنان را پیگیری کنند.

***منافع ملی بار‌ها در کشمکش‌های سیاسی ذبح شده است

رییس مجلس تاکید کرد: در سال‌های گذشته منافع ملی بار‌ها و بار‌ها در کشمکش‌های سیاسی ذبح شده است. خواهشم از رسانه‌ها این است که منافع ملی تخریب نشود.

***ممانعت‌ها برای انتقال آب به خوزستان ظلمی نابخشودنی است

نماینده مردم اهواز با اشاره به دوران صدرات بی‌طرف وزیر پیشنهادی نیرو در دولت دوازدهم گفت: در زمان وزارت آقای بی‌طرف در حق مردم خوزستان کوتاهی بسیاری شد و باید ببینیم آیا نگاهشان به خوزستان همچون گذشته است یا خیر.

***احتمال ارتقای اداره اطلاع‌رسانی دولت به معاونت ریاست جمهوری

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید با تاکید بر عملکرد نسبتا مثبت صالحی امیری در وزارت ارشاد طی ماه‌های اخیر گفت: عمده دوستان اصلاح طلب از ایشان رضایت داشتند و به طور کلی رویکرد خوبی را در نظر گرفته بود و به تعهدات نیز پایبند بود.

***آغاز جلسات فراکسیون امید با وزرای پیشنهادی از روز شنبه

سخنگوی فراکسیون امید مجلس از جزییات جلسه امروز این فراکسیون برای بررسی روند رای اعتماد به وزرای پیشنهادی خبر داد.

***بررسی موضوع سلفی گرفتن نمایندگان در دستور کار هیات نظارت نیست

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان اعلام کرد که بررسی موضوع سلفی‌ گرفتن نمایندگان مجلس در مراسم تحلیف با مهمان خارجی در دستور کار این هیات نیست.

***ربیعی از معدود اعضای کابینه با سابقه روشن اصلاح‌طلبی است

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس با اشاره به عملکرد مثبت و قابل‌قبول وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، گفت که ربیعی از معدود اعضای کابینه با سابقه روشن اصلاح‌طلبی است و تاکید کرد که انتقاد تلویحی اصلاح‌طلبان از وزارت کار برای افزایش کارآمدی است.

***رییس‌جمهور در کمال ناباوری مطالبه جامعه زنان در معرفی کابینه را نادیده گرفت

رییس فراکسیون زنان از عدم معرفی زنان برای کابینه دوازدهم انتقاد کرد و گفت:‌ اگر برنامه توسعه برای کشور می‌نویسیم باید بدانیم بدون حضور زنان توسعه محقق نخواهد شد.

***تصویب طرح مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا در کمیسیون امنیت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تصویب طرح مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا در جلسه صبح امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: بنابر تصمیم کمیسیون امنیت ملی احتمالاً یکشنبه آینده این طرح در صحن علنی مجلس مطرح و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

***رویکرد مثبت فراکسیون نمایندگان ولایی از معرفی مجدد قاضی‌زاده هاشمی

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به برگزاری جلسه یکشنبه آینده این فراکسیون با وزیر پیشنهادی امور خارجه، از برگزاری نشست صبح امروز با وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان خبر داد و گفت: رویکرد مجموعه فراکسیون نمایندگان ولایی نسبت به معرفی مجدد آقای قاضی‌زاده هاشمی در وزارت بهداشت مثبت بود

***حمایت فراکسیون مستقلین ولایی از وزرای پیشنهادی اطلاعات و امور خارجه

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی با اشاره به برگزاری نشست صبح امروز این فراکسیون با وزرای پیشنهادی امور خارجه و اطلاعات از حمایت فراکسیون متبوعش از ظریف و علوی خبر داد.

***هیچ کس درباره وزارت علوم با من صحبت نکرده است

علی اکبر صالحی درباره خبر منتشر شده مبنی بر اینکه جدی‌ترین گزینه وزارت علوم است، گفت: امروز پس از جلسه هیأت دولت با این شایعه روبرو و شگفت زده شدم علتش هم این است که تابحال کسی در این خصوص با من صحبتی نکرده است. فکر می‌کنم استنباط شخصی یکی از بزرگواران بوده؛ از طرفی، صالحی زیاد داریم.

***توجه رسانه‌های جهان به انتخاب معاونان زن توسط رئیس‌جمهور

انتخاب دو معاون زن در کابینه دولت جدید رئیس‌جمهوری ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های مختلف جهان داشته است.

***تمایلی برای ادامه تنش در روابط تهران و ریاض نداریم

وزیر امور خارجه کشورمان توسعه روابط با کشورها به ویژه همسایگان را از اولویت‌های ایران عنوان کرد و بهبود روابط ایران و عربستان نیازمند احترام متقابل و احترام به منافع مشترک است.

***گزارش موفقیت دستگاه‌ها در رعایت حقوق شهروندی را به رییس‌جمهور ارائه کردیم

دستیار سابق رییس‌جمهور در امر حقوق شهروندی گفت: بعد از رو نمایی از منشور حقوق شهروندی، رییس جمهور از دستگاه‌ها خواستند گزارش دهند که ما نتیجه آن گزارش‌ها را به رئیس جمهور دادیم که هر دستگاه چقدر در زمینه رعایت حقوق شهروندی موفق بوده است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۷۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید نمایندگان مجلس دوازدهم از صدا و سیما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، جمعی از منتخبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در رسانه ملی از بخش‌های مختلف تولید خبر و برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی بازدید کردند.

نمایندگان مجلس بر تعامل و هم اندیشی اهالی خانه ملت و رسانه برای پیگیری مطالبات مردم تأکید کردند. 

ملیحه پژمان گزارش می‌دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم
  • ببینید | بازدید نمایندگان مجلس دوازدهم از صدا و سیما
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم برگزار شد + اسامی اعضا
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار شد + اسامی اعضا
  • بازدید نمایندگان مجلس دوازدهم از صدا و سیما
  • هیئت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم انتخاب شد
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت