Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از عصر ایران ، رتبه بندی به شرح زیر است:

۱– Arquebus(شمخال)
در اسپانیای قرن ۱۵، Arquebus از اولین اسلحه هایی بود که در جنگ ها استفاده شد و روی شانه قرار میگرفت و البته نیاز به پایه‌ای برای ثابت ماندن، داشت. این اسلحه نسبتاً ارزان به سرعت در سراسر دنیا گسترش یافت اما دقت آن در فواصل زیاد بسیار پایین بود، پر کردن و آماده شلیک کردن آن حدود یک دقیقه طول می‌کشید و میتوانست گوش شلیک کننده هارا کر کند !

شاخص مرگ و میر :‌ ۱۰

۲– شمشیر

اولین استفاده از این اسلحه به ۳۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح برمیگردد اما این اسلحه تا حدود هزار سال بعد نتوانست در کل دنیا گسترش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند این اسلحه در دست آدم مناسب میتواند کشنده باشد اما باز هم نیاز به نبرد تن به تن دارد که این امر شاخص مرگ آنرا پایین نگه می‌دارد.

شاخص مرگ و میر :‌ ۲۰

۳– Crossbow (‌کمان پولادی)

این کمان که در حدود ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در شرق آسیا گسترش یافت، قاتل خوبی بود‌! در مقایسه با کمان های قدیمی،‌ یادگیری آن آسانتر بود و استفاده از آن نیروی کمتری لازم داشت.

شاخص مرگ و میر :‌۳۲

۴– توپ قرن ۱۶

توپ‌های اولیه با پرتاب توپ‌های چدنی ۱۲ پوندی می‌توانست دیوار قلعه‌ها را ویران کند. توپ ها اسلحه های فوق‌العاده‌ای برای محاصره کردن یک منطقه بودند. البته توپ‌ها مضرات زیادی هم داشتند. جابجا کردن آن‌ها حتی با اسب هم سخت بود و هدف گیری با آن تقریباً شانسی بود !

شاخص مرگ و میر : ۴۳

۵– موشک فلینتکل

این اسلحه که در‌واقع نسخه جدیدی از arquebus بود در اوایل قرن ۱۷ میلادی در اروپا پدیدار شد. نسبت به arquebus،‌این اسلحه بسیار سبک‌تر بود و نیاز به پایه نداشت. نمونه‌ای که در تصویر زیر مشاهده میکنیم از نوع بریتانیایی Brown Bess، اسلحه مورد علاقه ارتش بریتانیا در قرن ۱۸ بود و میتوانست ۴ بار در دقیقه شلیک کند. شلیک های سرخود و عدم شلیک هنگام خیس شدن از معایب بزرگ این اسلحه بودند.

شاخص مرگ و میر:‌ ۴۷

۶– Breech-loading rifle

بر خلاف تفنگ‌هایی که برای پرکردن باید از جلوی آن فشنگ را وارد کرد، این اسلحه از پشت لوله تفنگ پر می‌شود که این امر از هدر رفتن زمان جلوگیری کرده و امنیت را نیز افزایش میدهد. با قرار گرفتن خان تفنگ روی آن ثبات گلوله افزایش یافته و در نتیجه دقت شلیک بالاتر می‌رود. تصویر زیر یک سرباز آمریکایی آفریقایی را در سال ۱۸۹۰ نشان می‌دهد که این نوع اسلحه را دست دارد. البته این اسلحه قبل تر در جنگ داخلی استفاده شده بود.

شاخص مرگ و میر : ۲۲۹

۷– Springfield مدل سال ۱۹۰۳

این اسلحه به کمک خشاب ۵ تایی خود میتوانست به صورت نیمه خودکار شلیک کند. ارتش آمریکا در جنگ جهانی اول به شدت مجذوب این اسلحه بود. قابل اعتماد بودن، دقت و کشنده بودن این اسلحه به سرعت باعث گسترش آن شد. این اسلحه در جنگ جهانی دوم هم حضور داشت اما بدلیل برد کم کاربرد محدود تری داشت.

شاخص مرگ و میر : ۷۷۸

۸– Assault rifle

آلمان، اواخر جنگ جهانی دوم با ساخت این اسلحه توانست شلیک مداوم مسلسل هارا که حدود ۵۵۰ فشنگ در دقیقه شلیک می‌کردند در قالب یک تفنگ قابل حمل، عرضه کند. تمام نسخه های این اسلحه قابلیت شلیک انتخابی داشتند و میتوان با خشاب جدا آنرا آماده کرد و حداقل 300 متر برد دارند.

شاخص مرگ و میر :‌ ۴۲۰۰

۹– مسلسل جنگ جهانی اول

بیشتر کشور ها در ابتدای جنگ جهانی اول مجهز به این اسلحه بودند. بهترین نسخه آن، Maxim gun (۱۸۸۳) بود که از یک لایه آب برای خنک شدن استفاده میکرد.

این اسلحه می‌توانست ۵۵۰ شلیک در دقیقه داشته باشد اما بخاطر اندازه و وزن زیاد آن گروهی ۴ الی ۶ نفره برای حمل نیاز داشت.

شاخص مرگ و میر : ۱۲۷۳۰

۱۰ – تانک جنگ جهانی اول

تانک های بریتانیایی اولین بار در سپتامبر ۱۹۳۶ در جنگ جهانی اول ظاهر شدند. با حفاظ های بسیار قوی،‌این ماشین‌ها برای عبور از بن‌بست ها و خندق ها طراحی شده بود.

تانک هایی مثل Mark I که در تصویر زیر میبینیم، به شدت کند بودند و به فراوانی دچار نقص می‌شدند. تهویه نامناسب هوا هم باعث میشد تا فضای داخل تانک با گاز های سمی پر شود.

شاخص مرگ و میر :‌۶۸،۳۰۰

۱۱ – جنگنده بمب افکن جنگ جهانی اول

جنگ جهانی اول اولین محل برای ظهور هواپیماهای جنگنده بود.

بمب افکن های اولیه از دید مناسب برخوردار نبودند و تنها مقدار اندکی از مواد منفجره را حمل میکردند. جنگنده های دو نفره معمولاً یک مسلسل برای حمله در جلو و یکی برای دفاع در عقب خود داشتند.

شاخص مرگ و میر :‌ ۲۲۹،۲۰۰

۱۲ – توپ ۷۵ میلی متری فرانسوی

ساخته شده توسط فرانسه در سال ۱۸۹۸،‌این اسحله ها میتوانستند ۱۵ گلوله باران در دقیقه داشته باشند. سال ۱۹۱۶ این اسلحه ها برای شلیک گاز خردل و فسژن استفاده میشد.

شاخص مرگ و میر : ۳۴۰،۰۰۰

۱۳ – موشک بالستیک V-2

این اسلحه برای بمباران لندن در سال ۱۹۴۴ توسط آلمان استفاده شد. این بمباران باعث کشته شدن ۲۷۵۴ نفر شد و آنقد ویرانی ایجاد کرد که باعث بحران خانه در لندن شد. هزاران نفر در کمپ های بی خانمان ها نیز کشته شدند.

شاخص مرگ و میر : ۸۶۱،۰۰۰

۱۴– نارنجک انداز خودکار

نارنجک انداز خودکار مدل MK-19 که در تصویر نیز دیده میشود، توسط آمریکا در جنگ ویتنام استفاده شد. این اسلحه با برد ۱۵۰۰ متری و پرتاب نارنجک های ۴۰ میلی متری بسیار قدرتمند بودند. نارنجک ها هرکسی را تا شعاع ۵ متری میکشت و تا ۱۵ متری زخمی میکرد.

شاخص مرگ و میر :‌ ۱،۵۰۰،۰۰۰

۱۵ – تانک جنگ جهانی دوم ( Sherman M4 )

ایالات متحده آمریکا در اواخر جنگ جهانی دوم حدود ۴۰ هزار تانک Sherman M4 برای استفاده خودش تولید کرد که البته آن‌ها را به بریتانیا، فرانسه، لهستان، چین و کانادا قرض میداد.این تانک با سرعت حداکثر ۳۰ مایل بر ساعت به مراتب سریعتر از تانک های جنگ جهانی اول بود.

شاخص مرگ و میر : ۲،۲۰۳،۰۰۰

۱۶– جنگنده بمب افکن جنگ جهانی دوم

به لطف توسعه تولیدات فلزی، موتور هایی که با مایعات خنک می‌شوند و مهمات قویتر، هواپیماها بسیار بسیار کشنده تر از جنگ جهانی اول شدند. عنصر اصلی استراتژی آلمان در بلیتزکرگ همین هواپیماها بودند. هواپیمایی که در تصویر می‌بینیم از نوع بریتانیایی Hawker Typhoon است که می‌تواند تا ۱۰۰۰ پوند بمب و موشک با خود حمل کند.

شاخص مرگ و میر :‌ ۳،۰۳۷،۹۰۰

۱۷ – بمب اتمی ۲۰ کیلوتنی‌(‌ آقای چاق )

قویترین اسحله اتمی استفاده شده آقای چاق است. بمبی ۲۰ کیلوتنی ( معادل ۲۰،۰۰۰ کیلو TNT )‌ پلوتونیومی که در تاریخ ۹ آگوست ۱۹۴۵ در ناگازاکی منفجر شد. این انفجار ۴۰،۰۰۰ نفر را درجا کشت و انسان‌های بیشتری نیز بر اثر تشعشعات رادیواکتیو بعد از آن مردند.

شاخص مرگ و میر : ۴۸،۵۵۰،۰۰۰

۱۸ – بمب هیدروژنی ۲۵ مگاتنی

بمب هیدروژنی B-41، که ابتدا در سال ۱۹۶۰ تولید شد، قویترین اسحله ساخته شده توسط آمریکاست که با حدود ۲۵ مگاتن انرژی( معادل ۲۵ میلیون تن TNT) میباشد. با شاخص مرگ و میر حدود ۴ هزار برابر آقا چاق، کشنده ترین نیز هست. خوشبختانه این بمب زمان کوتاهی بعد از ساخت کنار گذاشته شد. قویترین اسلحه حال حاضر آمریکا بمب B-83 است که فقط و فقط(!) ۱.۲ مگاتن انرژی دارد.

شاخص مرگ و میر :‌ ۲۱۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰

به اشتراک گذاری کد خبر : 2949418128423087398 برچسب‌ها : رتبه بندی مرگبار‌ترین اسلحه‌های روی زمین سلاح کلیک جام‌جم آنلاین رتبه بندی مرگبار‌ترین اسلحه‌های روی زمین + عکس لینک کوتاه :

ارسال نظر

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید: 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید. 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود. 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود. تصویر امنیتی : پربازدیدها دردسر هدیه 500 میلیون تومانی به پرستار واکنش آیت الله جنتی به سلفی نمایندگان با موگرینی گزارشی تکان‌دهنده از زاغه نشینی پاکستانی‌ها در حاشیه تهران عروس باردار 16 ساله در انتظار اعدام پیرترین فرد جهان 256 سال عمر کرد+عکس داعش ادعا کرد اسیر ایرانی خود را به شهادت رسانده است +عکس محاکمه شکنجه گر برلین در تهران +عکس درگیری خونین در محله خاک سفید تهران این میوه پوستتان را سفید می‌کند! نتیجه شیرجه ناشیانه لیست همه پربازدیدها برگزیده‌ها رتبه بندی مرگبار‌ترین اسلحه‌های روی زمین + عکس مسافرت و خوشگذرانی با همسر سابق! +عکس لوگوی BMW: افسانه یا واقعیت؟ +عکس حیوانی عجیب در اقیانوس آرام +عکس دایناسورهایی به ابعاد 7 فیل! +عکس مدل بریتانیایی ،قرار بود ۳۰۰ هزار دلار در خاورمیانه فروخته شود تأثیرگذارترین افراد حوزه فناوری از نگاه مجله تایم + عکس (قسمت اول) بچه فیل یتیم در محاصره شیرها عکس روز نشنال جئوگرافیک روش صحیح طناب زدن آخرین مطالب همه سایت 06:45 رتبه بندی مرگبار‌ترین اسلحه‌های روی زمین + عکس 06:40 بازار مسکن در انتظار سیاست‌ های اقتصادی دولت دوازدهم 06:37 مردم از شهردار تهران چه می‌خواهند؟ 06:30 مسافرت و خوشگذرانی با همسر سابق! +عکس 06:15 لوگوی BMW: افسانه یا واقعیت؟ +عکس 06:00 حیوانی عجیب در اقیانوس آرام +عکس 05:45 آهنگ مهدی یراحی به نام بیست و یک روز بعد 05:30 دایناسورهایی به ابعاد 7 فیل! +عکس 05:15 ساخت مسجد روی آب در کیش 05:00 تئاتر آزاد؛ رونق هنر یا رواج ابتذال؟ فهرست همه مطالب جام جم آنلاین © 2015 | کلیه حقوق این وب سایت متعلق به موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم است. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۸۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: تعداد کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیک فعال در استان ۱۲۶۰ مورد بوده و تعداد استارتاپ‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات نیز ۱۱۳ مورد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، آرام حیدری امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست با فعالان حوزه ICT استان کردستان که با حضور معاون وزیر ارتباطات در شهر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان در شاخص فاوا (IDI) در رتبه بیست‌وپنجم کشور است که در زیر شاخص دسترسی رتبه ۱۵، در زیر شاخص استفاده رتبه ۲۹ و در زیر شاخص مهارت در رتبه ۲۸ کشوری قرار دارد.

وی افزود: پهنای باند ورودی استان کردستان ۵۷۰ گیگ بر ثانیه است که میزان استفاده دیتا در استان ۲۱۰ گیگ بر ثانیه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان خاطرنشان کرد: تعداد کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیک فعال در استان ۱۲۶۰ مورد بوده و تعداد استارتاپ‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات نیز ۱۱۳ مورد است.

حیدری یکی از مزیت‌های رقابتی کردستان را وجود شرکت‌های متعدد دانست و اضافه کرد: ۱۰۴ شرکت عضو نظام صنفی رایانه‌ای در کردستان وجود دارد که ۵۶ مورد آن فعال هستند.

وی گفت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح استان ۶۲ مورد است که ۱۶ مورد آن در حوزه فناوری اطلاعات فعال هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان افزود: طرح آموزشی «ایران دیجیتال» سال گذشته در تعدادی از استان‌های کشور کشور اجرایی شد و این طرح امسال نیز در استان کردستان اجرا خواهد شد.

کد خبر 747480

دیگر خبرها

  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان
  • روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد