Web Analytics Made Easy - Statcounter

چکیده
اقتدار و مرجعیت علمی جمهوری اسلامی ایران، جز در پناه به وجود آمدن نهادهای اسلامی و برخاسته از دغدغه­ های انقلاب اسلامی محقق نمی‌شود. شناسایی ابعاد دانشگاه اسلامی گامی به سمت اصلاح نهاد دانشگاه برای تحقق اقتدار و مرجعیت علمی است. پژوهش حاضر که از نوع کیفی بوده و از راهبرد نظریه‌پردازی داده بنیاد استفاده شده، به دنبال پاسخ به این سؤال اساسی است که دانشگاه مطلوب اسلامی از نگاه مقام معظم رهبری مدظله‌العالی دارای چه ابعاد اصلی، سطوح تحلیلی و ساست گذاری، ملاحظات کلی و شاخص‌های اساسی است؟ برای این منظور، بیانات قابل‌دسترس معظم له در سایت الکترونیکی ایشان، مبنای کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجزیه و تحلیل داده‌ها در راهبرد نظریه‌پردازی داده بنیاد، سه مرحله کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی را شامل می‌شود. هم‌زمان با جمع‌آوری داده‌ها، کدگذاری باز بر روی آن‌ها انجام گردید و با بخش‌بندی داده‌ها و اطلاعات، مفاهیم و مقوله‌ها شکل گرفت. یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد مدل نهایی حرکت به سمت دانشگاه اسلامی مشتمل بر سه محور «دانشجوی انقلابی»، «استاد متقی و عالم» و «اهداف انقلاب اسلامی» است که در بستر هم ­افزا و تکاملی اهداف، چشم­انداز و رسالت دانشگاه ارائه گردید. نوآوری و وجه تمایز این پژوهش، ترسیم نمایی جامع از دانشگاه اسلامی و برخاستن مدل از مضامین مستخرج از بیانات مقام معظم رهبری بوده و از دخالت دادن مدل­ های پیش ­ساخته در فرایند استخراج و دسته ­بندی مضامین خودداری شده است.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۸۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار صمیمانه اقشار مختلف اهل سنت با نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در دیدار با جمعی از علما، ریش سفیدان و اقشار مختلف اهل‌سنت، با اشاره به حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل عنوان کرد: در گذشته همواره روی قدرت اسرائیل تبلیغ می‌شد اما اتفاقات سال‌های اخیر از جمله شکست آن‌ها در جنگ ۳۳روزه با لبنان، جنگ ۲۲ روزه با فلسطین، شکست در جنگهای ۱۱ روزه و سه روزه و در ادامه عملیات طوفان‌الاقصی هیمنه اسرائیل را از بین برد.

امام جمعه زاهدان افزود: محور مقاومت فلسطین علیرغم حضور سازمان‌های جاسوسی و امنیتی متعدد داخلی و خارجی در اسرائیل؛ توانست نفرات زیادی را آموزش دهد و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی دشمن نتوانستند از این حرکت خبردار شوند و این عملیات قدرت نظامی و اطلاعاتی اسرائیل را زیر سوال برد.

وی بیان داشت: در حال حاضر چیزی از هیمنه اسرائیل باقی نمانده و اگر جنایت‌های خود را ادامه دهند خودشان متضرر خواهند شد.

همچنین مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری نیز ضمن تبریک عید سعید فطر عنوان کرد: دشمنان برای برهم زدن امنیت در این استان تمام تلاش خودشان را به کار گرفتند اما مردم این استان با وفاداری به نظام هیچ‌گاه چنین اجازه‌ای نخواهند داد.

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد قزوین حمایت قاطع خود را از این اقدام غرور آفرین سپاه اعلام می‌کند
  • قدردانی قائم مقام وزارت صمت از امیر نامی رئیس ستاد بحران کل کشور
  • بیش از ۶۰۰ مددجوی کرمانی مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند
  • روایت دکتر مرندی از سال‌ها همراهی با مقام معظم رهبری ؛ ماجرای عبای سوغاتی چه بود؟
  • بیانیه امام جمعه اهل سنت سرسوره در پی حمله قهرمانانه موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل
  • عملیات «وعده صادق» نقطه عطف عبور از چالش‌ها است
  • دیدار صمیمانه اقشار مختلف اهل سنت با نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان
  • پدافند دشمن صهیونیستی برای مقابله با ایران موجب تمسخرشان شد
  • پدافند دشمن صهیونیستی برای مقابله با ایران موجب تمسخرشان شد/ ثابت شد قدرتشان پوشالی است
  • رونمایی از یادمان «نشان فداکاری مقام معظم رهبری به شهدای دانشگاه افسری امام علی (ع)»