Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بررسی جزئیات خلاصه دارایی‌ها و بدهی‌های سیستم بانکی نشان می‌دهد که نقدینگی با رشد 24 درصدی همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، براساس جداول گزیده آمارهای اقتصادی اردیبهشت ماه 1396،جزئیات خلاصه دارایی‌ها و بدهی‌های سیستم بانکی به شرح زیر است:


دارایی‌های سیستم بانکی:


در مجموع دارایی‌های سیستم بانکی در اردیبهشت ماه سال گذشته 21 هزار و 885 میلیارد ریال بوده است که این رقم در مدت مشابه سال جاری به 24 هزار و 740 میلیارد ریال رسید که این رقم در این زمان حدود 13.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 درصد رشد داشته است.


این در حالی است که جمع کل دارایی‌ها به علاوه اقلام زیر خط در اردیبهشت ماه سال 1395، بیش از 24 هزار و 554 میلیارد ریال بوده که این رقم در اردیبهشت ماه سال جاری به 28 هزار و 24 میلیارد ریال بوده است که این اعداد و ارقام حاکی از رشد 14.1 درصدی دارایی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.


بدهی‌ها:


میزان نقدینگی در اردیبهشت ماه سال 1395، به رقم 10 هزار و 385 ریال بوده که با رشد در زمان مشابه سال جاری به رقم 12 هزار و 890 میلیارد ریال رسیده است که این روند حاکی از رشد 24 درصدی نقدینگی در مدت مشابه سال گذشته است.


جمع کل بدهی‌های سیستم بانکی به علاوه اقلام زیر خط در اردیبهشت ماه سال گذشته رقم 24 هزار و 554 میلیارد ریال بوده که این رقم در مدت مشابه سال جاری با روند صعودی به 28 هزار و 24 میلیارد ریال رسیده است که این روند حاکی از رشد 14.1 درصدی بدهی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۹۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد

مدیرعامل شرکت توانیر از تزریق دوباره ۵۰۰۰میلیارد ریال به بورس انرژی خبر داد و گفت: براساس قولی که داده شده بود ۵ هزار میلیارد ریال در روز اول اردیبهشت به بورس انرژی تزریق شده بود و اکنون در هفته دوم اردیبهشت نیز ۵۰۰۰ میلیارد ریال دوم نیز تزریق شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر تزریق نقدینگی به بورس انرژی را  یکی از گام های تعریف شده برای توقف موتور بدهی در صنعت برق دانست و گفت : پیش بینی می شود با تزریق این مبلغ و اعتبار باقی مانده در حساب های وکالتی شرکت های توزیع در هفته گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات در بورس انرژی برای هفته آتی باشیم.

وی افزود: در هفته گذشته ارزش معاملات برق در بورس انرژی به 121 میلیارد تومان رسید.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: در همین راستا 32 شرکت توزیع برق مورد نیاز خود را از بورس خریداری کردند.

وی ادامه داد: همچنین در هفته گذشته سهم نیروگاه های خصوصی از برق عرصه شده در بورس انرژی 46 درصد و سهم نیروگاه های دولتی 54 درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به عزم وزارت نیرو و شرکت توانیر از اجرای این طرح گفت: بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و به حساب شرکت‌های توزیع و همچنین حساب خرید برق شرکتهای توزیع واریز خواهد شد و خوشبختانه شاهد رونق و افزایش حجم معاملات در بورس انرژی هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد