Web Analytics Made Easy - Statcounter

ادعای نتانیاهو در مورد کودتا در اسرائیل، برنامه مخفیانه اردوغان برای ساختن بمب اتم، لغو ویزای قطر برای ۸۰ کشور، احداث یک پایگاه نظامی آمریکایی در نزدیکی تلعفر عراق، وعده آمریکا برای تشکیل دولت کردی در شمال سوریه و هشدار و ادعای کیسینجر در مورد احیای امپراطوری ایرانی از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای 24 ساعت گذشته خاورمیانه بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان باید به قتل عام دردناک شیعیان در افغانستان نیز اشاره کرد.
به گزارش تابناک، نیروهای داعش و طالبان در عملیاتی بی‌سابقه و مشترک و با حمل پرچم‌های خود، به روستای شیعه‌نشین «میرزا اولنگ» یورش برده و ۶۰ غیرنظامی را به طرز هولناکی به شهادت رسانده و صدها نفر را به اسارت بردند.

برخی منابع گفتند، تروریست‌ها ۲۰۰ نفر را سربریده یا تیرباران کردند و یا از دره‌ها پرتاب کردند و ده‌ها زن جوان را نیز به بردگی بردند. در گزارش‌های دقیق‌تر ماجرا این‌گونه روایت شده که شخصی به نام «غضنفر» که در گذشته عضو طالبان بوده و فعلا خود را منسوب به داعش می‌داند، به همراه تروریست‌های تحت فرمان خود، مسیر فرار مردم را در دره پایینی منطقه میرزا اولنگ مسدود می‌کند و فاجعه در تمام ابعاد زشت خود، در همین دره اتفاق می‌افتد؛ تروریست‌های تا دندان مسلح مردان، زنان، کودکان و کهنسالان وحشت‌زده در حال فرار را دستگیر کرده، عده‌ای را سر می‌برند، و تعدادی را نیز از دره‌ها به پایان می‌اندازند. در این میان، شماری نیز از نزدیک تیرباران می‌شوند.نتانیاهو: می‌خواهند علیه من کودتا کنند

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به جدی شدن تحقیقات درباره اتهامات فساد مالی‌اش رسانه‌ها و احزاب دست چپ را به تلاش برای کودتا علیه خودش متهم کرد.

به گزارش «هاآرتص»، وی گفت: «رسانه‌ها و چپ‌گراها علیه من و خانواده‌ام بسیج شده‌اند تا کودتا کنند.»

بنیامین نتانیاهو در چهارمین دوره نخست وزیری رژیم صهیونیستی است و تاکنون به اتهام فساد مالی دوبار توسط مقامات قضایی این رژیم مورد بازجویی قرار گرفته است.برنامه مخفیانه اردوغان برای ساختن بمب اتمدو کارشناس ترکیه‌ای مدعی شده‌اند که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در تلاش برای دستیابی به بمب اتمی است.

به نوشته روزنامه انگلیسی «اکسپرس»، «عبدالله بوزکورت» روزنامه‌نگار منتقد دولت ترکیه مدعی شده که این کشور برنامه‌هایی مخفیانه برای کسب جنگ افزار اتمی دارد.

با وجود این‌ که ترکیه دومین ارتش بزرگ ناتو را دارا است، اما به گفته بوزکورت، امیال اردوغان بسیار بیشتر از این موارد است.

روزنامه نگار ترکیه‌ای در ادامه افزود که آنکارا برنامه‌ای را برای توسعه سلاح اتمی داشته و قصد دارد با برنامه‌ای مخفیانه به جنگ افزارهای کشتار جمعی از قبیل بمب اتمی به عنوان «سلاحی بازدارنده» دست یابد.

بوزکورت با ذکر تلاش‌های ترکیه برای خروج از ناتو نسبت به ساخت دو نیروگاه هسته‌ای در این کشور ابراز بدبینی کرد.

«آیکان اردمیر» از اعضای سابق مجلس ترکیه و تحلیلگر امور این کشور در یکی از اندیشکده‌های آمریکا نیز در این زمینه گفت: «اردوغان میل وافری به مبدل کردن ترکیه به یک قدرت اتمی دارد اما این کشور فاقد این ظرفیت است.»

اردمیر در ادامه با ذکر مشکلات موجود در مسیر اردوغان برای مبدل ساختن ترکیه به کشوری اتمی اظهار داشت: «ترکیه فاقد منابع مالی و پرسنل مورد نظر برای این پروژه بسیار فنی و پرهزینه است. رسانه‌های جمعی هوادار دولت نیز اغلب برای افزایش روحیه درباره توان نظامی کشور مبالغه می‌کنند.» لغو ویزای قطر برای ۸۰ کشور مقامات قطری روز گذشته در تصمیمی ضرب‌الاجل اعلام کردند، گردشگران و شهروندان ۸۰ کشور جهان به زودی برای ورود به این کشور حاشیه خلیج فارس نیازی به دریافت ویزا نخواهند داشت، این در حالیست که در میان این کشورها نامی از ایران و عربستان دیده نمی‌شود.

طبق این قانون، شهروندان این ۸۰ کشور دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای اخذ روادید نخواهند داشت و در عوض به طور رایگان روادیدی دریافت خواهند کرد که امکان چند بار ورود به این کشور را به آن‌ها خواهد داد.

بر اساس این قانون، بسته به نوع ملیت شهروندان، این ویزا برای ۱۸۰ روز یا به مدت ۹۰ روز اعتبار خواهد داشت و در برخی موارد ویزای ۳۰ روزه برای متقاضیان صادر خواهد شد.

«حسن الابراهیم»، رئیس سازمان گردشگری قطر در این‌باره اعلام کرد: با معافیت شهروندان ۸۰ کشور از دریافت ویزای قطر، اکنون قطر آزادترین کشور منطقه خاورمیانه است و ما بسیار هیجان‌زده هستیم تا میزبانیِ گرم، میراث فرهنگی و گنج‌های طبیعی کشورمان را به مردم دنیا نشان دهیم.

به دنبال تصمیمات اخیر دولت عربستان با همکاری برخی کشورهای دیگر مانند بحرین و امارات علیه قطر و بستن مرزهای هوایی به روی خطوط هوایی ملی این کشور، به نظر می‌رسد دوحه با این تصمیم سعی در خنثی کردن فشارهای سیاسی و تشویق شهروندان کشورها برای سفر به قطر بوده‌ است.

۳۳ کشور ذیل طبق قانون جدید هنگام ورود به قطر نیاز به دریافت ویزا نخواهند داشت و می‌توانند تا مدت ۱۸۰ روز بدون دریافت ویزا در این کشور حضور داشته باشند: اتریش، بلژیک، بلغارستان، کرواسی، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لیتوانی، لیختن‌اشتاین، لاتویا، لوکزامبورگ، مالت، سیشل، باهاما، هلند، نروژ، پرتغال، لهستان، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس و ترکیه.

همچنین شهروندان ۴۷ کشور دیگر هنگام ورود به این کشور ویزای ۳۰ روزه دریافت خواهند کرد که در آن مدت می‌توانند یک یا بیش از یک‌بار به این کشور سفر کنند و قابل تمدید به مدت ۳۰ روز دیگر نیز خواهد بود که عبارتند از: آمریکا، انگلیس، آندورا، استرالیا، بلاروس، بولیوی، برونئی، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، کوبا، اکوادور، گرجستان، گویان، هنگ کنگ، ایرلند، ژاپن، قزاقستان، مقدونیه، مالزی، مولداوی، مکزیک، مالدیو، آرژانتین، جمهوری آذربایجان، برزیل، کانادا، چین، هند، موناکو، نیوزلند، پاناما، پاراگوئه، پرو، سن‌مارینو، سنگاپور، آفریقای جنوبی، سورینام، اوکراین، اروگوئه، واتیکان، ونزوئلا، اندونزی، لبنان، روسیه، تایلند، کره جنوبی

در میان کشورهایی که شهروندان‌شان معافیت اخذ ویزا برای قطر دریافت کرده‌اند، نامی از ایران دیده نمی‌شود و در سوی دیگر عربستان، امارات، مصر و بحرین که ائتلاف سیاسی ضدقطری راه انداخته‌اند نیز جزو کشورهای معاف از دریافت ویزای قطر نیستند.احداث یک پایگاه نظامی آمریکایی در نزدیکی تلعفر عراقیک مسئول عراقی از احداث یک پایگاه نظامی آمریکایی در نزدیکی تلعفر واقع در استان نینوا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، یک مسئول عراقی از احداث یک پایگاه نظامی آمریکایی در نزدیکی تلعفر واقع در استان نینوا خبر داد.

«مهدی الخفاجی» مسئول یگان تجهیزات نظامی سنگین ارتش عراق تاکید کرد که این پایگاه نظامی بنا به رایزنی های نیروهای آمریکایی و عراقی طی جمعه گذشته در منطقه زمار واقع در غرب موصل، احداث می شود.

وی در ادامه افزود: گروه های فنی مهندی بیش از ۵۰ درصد از کار احداث این پایگاه نظامی را به پایان برده اند.قرار است از این پایگاه برای نظارت بر عملیات آزاد سازی منطقه تلعفر واقع در استان نینوی از دست گروه تروریستی داعش استفاده شود و نیروهای آمریکایی ویژه و مستشاران این کشور با خودروهای ضد گلوله به مکان این پایگاه رسیده اند.

گفته میشود از این پایگاه برای بلند شدن و نشستن جنگنده هایی که قرار است حمایت لجستیکی را از نیروها به عمل آورند استفاده شود.

نیروهای عراقی روز یکشنبه گذشته از پایان یافتن آمادگی شان برای عملیات نظامی در تلعفر خبر دادند.
وعده آمریکا برای تشکیل دولت کردی در شمال سوریه روزنامه ترکیه ای ینی‌شفق از نشستی در استان الرقه سوریه خبر داد که در آن هیات آمریکایی به نیروهای کُرد سوری وعده داد تا ۶ ماه آینده دولت مستقلی برایشان در شمال سوریه ایجاد کند.

به گزارش «ینی شفق»، آمریکا در جریان نشست میان مقامات عالیرتبه وزارت دفاع و خارجه این کشور با فرماندهان و سران مردمی کُرد در شهر «عین عیسی» (Ayn Eissa) واقع در استان الرقه سوریه وعده داده است تا دولت مستقل، قانونی و مورد قبول جامعه جهانی برای گروه کردی «پ‌ی‌د» تا ۶ ماه آینده ایجاد کند.

به گزارش این روزنامه، مسئله تشکیل «فدراسیون شمال سوریه» دستورکار این جلسه بوده است.

این در حالیست که خبرنگار خبرگزاری آناتولی روز سه شنبه اعلام کرده بود که خود دیده است شب قبل ۱۱۲ تریلی حامل مهمات و تجهیزات نظامی وارد استان حسکه در سوریه که تحت کنترل کُردهای «پ‌ی‌د» و «پ‌ک‌ک» هستند، شده است.

گفتنی است بر اساس اعلام این خبرگزاری ترکیه ای، ارسال تجهیزات نظامی اخیرا در ساعات شب و با تریلی های سرپوشیده صورت می گیرد.
هشدار و ادعای کیسینجر در مورد احیای امپراطوری ایرانی وزیر خارجه پیشین آمریکا مدعی شد اگر دولت این کشور گروه تروریستی داعش را شکست دهد، «امپراتوری ایران» در منطقه تاسیس خواهد شد.

به گزارش نیوزویک، «هنری کیسینجر»، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا، به دولت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور، گفت نباید با نابود کردن داعش، زمینه را برای توسعه قدرت ایران در منطقه فراهم کرد؛ زیرا به ادعای وی، با سلطه تهران و نیروهای متحدش بر اراضی آزاد شده از چنگ داعش، یک «امپراتوری رادیکال ایرانی» شکل خواهد گرفت.

در عراق، نیروهای این کشور توانستند موصل را از وجود عناصر داعش پاکسازی کرده و شهر را در کنترل خود درآورند. نیروهای عراقی تقریبا به بیرون راندن داعش از تمام مراکز اجتماع آنها در این کشور نزدیک شده‌اند. در سوریه نیز ائتلاف عربی-کُردی نیمی از مناطق شهر رقه را از حضور داعش پاکسازی کرده است که از اواسط سال 2014 و همزمان با قدرت گرفتن این گروه تروریستی به مرکز خلافت خودخوانده داعش تبدیل شده بود.
هنری کیسینجر یادداشتی برای خبرگزاری «کاپ‌ایکس» نوشت و در آن آورده است: در این شرایط، مثال سنتی که می‌گوید دشمنِ دشمن شما می‌تواند به عنوان دوست شما باشد، دیگر کاربردی ندارد. در خاورمیانه کنونی، دشمنِ دشمن شما می‌تواند دشمن شما باشد. خاورمیانه با نوسان ایدئولوژی‌ها و با اقدامات خاصی، جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

او در ادامه مطلب خود با مطرح کردن ادعاهای علیه ایران آورده است: جنگ دنیای بیرونی با داعش می‌تواند یک مثال باشد. اغلب قدرت‌های غیرداعشی - از جمله ایران شیعه و دولت‌های سنی پیشرو - بر ضرورت نابودی داعش اتفاق نظر دارند. اما کدام یک از آن‌ها وارث سرزمین‌های داعش خواهد بود؟ ائتلاف سنی‌ها؟ یا یک حوزه نفوذ که تحت سلطه ایران است؟.

پاسخ آن چندان واضح نیست؛ زیرا روسیه و کشورهای عضو ناتو از جناح‌های مخالفی حمایت می‌کنند. اگر اراضی تحت کنترل داعش از سوی سپاه پاسداران انقلاب ایران یا نیروهای آموزش دیده و مدیریت شده آن‌ها تصرف شوند، در نتیجه آن یک کمربند از تهران تا بیروت ایجاد می‌شود، که می‌تواند نشانه‌ای از ظهور یک «امپراتوری رادیکال ایرانی» باشد.


برچسب ها: تحولات خاورمیانه ، ایران ، سوریه ، عراق ، افغانستان ، قطر

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۹۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است

رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه گفت که مواضع ترکیه در حمایت از این مخالفان ثابت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «بدر جاموس»، رئیس هیئت موسوم به هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه بعد از دیدار با «احسان مصطفی یوداگول»، مدیرکل میز سوریه در  وزارت خارجه ترکیه مدعی شد که آنکارا بر ثبات موضع خود در حمایت از خواسته‌های مردم سوریه تأکید دارد.

بنا به ادعای  رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان سوریه، مسئول میز سوریه در وزارت خارجه ترکیه بار دیگر بر حمایت آنکارا از راه‌ حل سیاسی بر اساس قطعنامه های شورای امنیت تأکید کرده است و طرفین درباره مقابله با «اقدامات تروریستی» شبه نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا موسوم به «قسد» رایزنی کردند.

اخیرا بدر جاموس که به همراه سران مخالفان دولت سوریه در ترکیه به سر می‌برد، با «گیر پدرسون»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در شهر آنکارا دیدار و گفت‌وگو کرده است.

در این دیدار، طرفین پرونده سوریه را بررسی کرده و جاموس به پدرسون پیشنهاد داده است که توصیه‌هایی به شورای امنیت به منظور تحت فشار قرار دادن دولت سوریه و بشار اسد برای پذیرش راه حل سیاسی و عدم اجازه به دمشق برای به تعطیلی کشاندن  فرایند سیاسی در این کشور ارائه کند.

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریهایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل