Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، برگزاری مسابقات قرآن وزارت نیرو فرصت مغتنمی است تا با یکی از داوران با سابقه این مسابقات در بخش مردان در مشهد به گفت‌و‌گو بنشینیم و دقایقی از تجربیات این قاری قرآن که تجربه سفر به 20 کشور دنیا را به عنوان نماینده اعزامی ایران به عنوان قاری قرآن دارد، بهره‌مند شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد علیزاده، قاری قرآن مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اظهار اینکه حفظ قرآن و یادگیری تلاوت و قرائت قرآن هر کدام در جایگاه خودش دارای اهمیت فراوانی است، تصریح کرد: حضرت نوح(ع) در طول 950 سال از عمر پر برکت خودش موفق به دعوت افراد اندکی به سمت ایمان به خدا شد اما با نزول قرآن و استماع کلام وحی، افراد بسیاری به خدا ایمان آوردند.
این داور مسابقات قرآن با اشاره به اینکه بعد از نزول قرآن به پیامبر اعظم(ص)، کلام خدا از طریق حفظ قرآن به دست مسلمانان رسید، افزود: یکی از دلایل ماندگای قرآن و جلوگیری از تحریف آن در طول تاریخ، حفظ آن توسط مسلمانان است.
وی با بیان اینکه کاتبان وحی در زمان حضرت محمد(ص) تقریبا پنج نفر بودند، ابراز کرد: در حدیث ذکر شده «خداوند قلبی را که در آن جایگاه قرآن و کلام وحی باشد، عذاب نمی‌کند».
قاریان قرآن در جلسات و همایش‌ها، تلاوت موضوعی انتخاب کنند
این قاری اعزامی قرآن به کشورهای جهان با ابراز اینکه حافظ قرآن بهتر است ابتدا تجوید و قواعد قرآن را یاد بگیرد تا بتواند به درستی قرآن تلاوت کند، تصریح کرد: تلاوت موضوعی قرآن در مجالس و همایش‌ها یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که کمتر به آن پرداخته شده است.
علیزاده با اشاره به انتخاب تلاوت‌های موضوعی قرآن توسط خودش در مجالس، ادامه داد: به عنوان مثال وقتی مجلس گرامیداشت یاد و خاطره شهدا است، باید از آیات جهاد و شهادت تلاوت شود و یا وقتی مجلس درباره عفاف و حجاب است از آیات حجاب در قرآن برای تلاوت انتخاب شود.
این قاری قرآن با تأکید بر اینکه در کشور حافظ و قاری قرآن موضوعی کم داریم، اضافه کرد: امروز جامعه ما نیاز دارد تا حافظان و قاریان قرآن از این روش در مجالس و همایش‌ها برای تلاوت قرآن استفاده کنند تا تلاوت آن‌ها اثر بیشتری داشته باشد.
این قاری که به 20 کشور جهان اعزام شده است، ابراز کرد: خوشا به حال قاری قرآنی که حافظ قرآن است، چرا که قاریان قرآن برای تلاوت مؤثر نیاز دارند تا حافظ قرآن باشند، همانگونه که در کشور مصر ابتدا حافظ قرآن می‌شوند و بعدا به سمت قرائت حرفه‌ای قرآن می‌روند.
حاجت گرفتن خانواده مسیحی از قرآن
علیزاده با بیان خاطره‌ای از سفر به یکی از کشورهای خارجی ادامه داد: سال 1385 در سفر به اتریش یکی از پزشکان در جلسه‌ای خاطره‌ای از قرآن نقل کرد که همه حضار شروع به گریه کردند.
وی از زبان پزشک ایرانی افزود: در بحبوحه پیروزی انقلاب مرا برای ادامه تحصیل به الجزایر فرستادند و در آنجا خانه‌ای اجاره کردیم که بعد از مدتی صاحب‌خانه عذر ما را خواستند. وقتی علت این موضوع را جویا شدیم، صاحبخانه بیان کرد: شما به من دروغ گفتید که مسلمانید، مسلمانان قرآن می‌خوانند و من قبل از حضور شما در این خانه صدای قرآن را از مسلمانان دیگر می‌شنیدم ولی از شما در این مدت صدای هیچ تلاوت قرآنی نشنیدم.
این پزشک ایرانی ادامه دادند: این زوج مسیحی قبل از بیرون کردن ما از خانه، ما را به اطاقی تزئین شده‌ای بردند که در وسط آن صندوقچه‌ای تزئین شده بود، وقتی نزدیک‌تر رفتیم در کمال تعجب دیدم، کتاب قرآن است.
علیزاده از زبان پزشک ایرانی که تمام موفقیت‌هایش را مدیون قرآن می‌دانست، گفت: آن زوج مسیحی بیان کردند وقتی برای ما مشکلی پیش می‌آید، حضرت عیسی(ع) را به این قرآن قسم می‌دهیم و مشکلمان حل می‌شود.
علیزاده به نقل از آن دانشجوی ایرانی اضافه کرد: آن روز ما را از آن خانه بیرون کردند ولی با خدای خودم عهد کردم تا زنده‌ام هر روز آیاتی از کلام خدا را با تدبر بخوانم و امروز که به لطف خدا و به برکت قرآن، پزشکی حاذق و ماهر در این کشور هستم تاکنون به عهدم پایبند بوده‌ام.
علی اکبر ملکی

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۹۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن

برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان که هرروز از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود در روزهای اخیر مورد عنایت و قدردانی مقام معظم رهبری قرار گرفت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه شماره 441 خط حزب‌الله، برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان که با حضور بیش از 200 دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) ضبط شده و هر روز ساعت 13 از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود در روزهای اخیر مورد عنایت و قدردانی مقام معظم رهبری قرار گرفت.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

ایشان ضمن تقدیر از برگزارکننده این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه(س) و شبکه قرآن سیما و با تحسین تلاوت‌های تجویدی و کامل این نوجوانان فرمودند:  «مکررا این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه قرآنی لذت می‌برم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (ویدئو) علاقه قاری قرآن به شجریان و علیرضا قربانی
  • اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم
  • ببینید | ماجرای اذان عجیب در جعبه سیاه
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند