Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، محمد عوض آبادیان در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان دامغان که عصر چهارشنبه با حضور بخشدار امیرآباد به مناسبت روز خبرنگار در محل شهرداری امیریه برگزار شد، با اشاره به اینکه امیریه در شهریورماه 75 با مصوبه هیئت دولت شهر شد و براساس سرشماری سال 95 اکنون قریب به سه هزار و 600 نفر جمعیت دارد، اظهار داشت: این شهر در سال 90 ، دو هزار و 400 نفر جمعیت داشته و جزء دو شهر استان سمنان است که از نظر جمعیت رشد مطلوبی را شاهد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار امیریه، مهاجر پذیر بودن به دلیل رونق بخش کشاورزی، وجود باغات گسترده پسته و جذب نیروی کارگری بخش کشاورزی را از دلایل رشد جمعیت این شهر عنوان و خاطر نشان کرد: یک هزار و 150 هکتار باغات پسته از بهترین ارقام و بهترین شیوه‌های کاشت و نظام آبیاری در حریم شهر امیریه قرار دارد که در سالهای گذشته با برداشت 32 تن محصول پسته در هر هکتار رکورد دار کشور بوده است.

عوض آبادیان اقتصاد قوی و پررونق برپایه کشاورزی و دامپروری، وجود ادارات و نهادهای مستقل همچون دادگستری و آموزش و پرورش، دانشکده کشاورزی با 11 رشته کاردانی و کارشناسی و تحصیل قریب به 300 دانشجو و وجود خیران بسیار توانمند و فعال در امور اجتماعی را از جمله توانمندی‌های شهر امیریه و بخش امیرآباد شهرستان دامغان برشمرد.

وی با بیان اینکه براساس آمارها فعالیت‌های انجام شده توسط شهرداری امیریه از سال 92 تا 95 برابر 17 سال گذشته است، اضافه کرد: سرانه خدمات شهرداری امیریه در سال 92 به ازای هر نفر 350 هزار تومان بوده که با تلاش‌های گسترده انجام شده این رقم به یک میلیون و 100 هزار تومان به ازای هر شهروند امیریه رسیده است.

شهردار امیریه با اشاره به اینکه بودجه شهرداری امیریه در سال 91،92 قریب به 600 میلیون تومان بوده و با تلاش‌های مجموعه شهر و همکاری مسئولان شهرستان و استان در پایان سال 95 به سه میلیارد تومان رسیده است، اظهار داشت: 60 هزار متر مربع آسفالت، 100 هزار متر مربع زیر سازی، 47 هزار متر جدول گذاری، 25 هزار متر مربع کف پوش پیاده‌رو‌ها، مرمت بافت‌های قدیمی را از جمله فعالیت‌های شهرداری امیریه در چهار سال گذشته برشمرد.

عوض آبادیان مهمترین مشکل توسعه شهر امیریه را نبود زمین مسکونی در محدوده شهری بر اساس طرح جامعی که در سال 91 تصویب شده عنوان کرد و افزود: امیدواریم با توجه به رشد جمعیت این طرح بازنگری شود و 30 تا 40 هکتار به محدوده مسکونی شهر امیریه افزوده شود.

شهردار امیریه همچنین با اشاره به برگزاری چندین ساله آیین معنوی و سنتی "گل غلتان" نوزادان در گلبرگ‌های گل محمدی که به عنوان میراث معنوی به ثبت ملی نیز رسیده است و تولید گل محمدی در بیش از پنج هکتار از باغات بخش امیرآباد، گفت: در آینده نزدیک با توافقات انجام شده باغ گل محمدی به وسعت پنج هکتار در هنرستان کشاورزی امیریه با مشارکت آموزش و پرورش احداث خواهد شد.

در پایان این نشست شهردار امیریه و بخشدار بخش امیرآباد شهرستان دامغان با تقدیم لوح تقدیر و هدیه از زحمات و همکاری‌های تعدادی از خبرنگاران فعال شهرستان از جمله خبرنگار تسنیم در دامغان تجلیل و قدردانی کردند.

901

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۹۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون فنی عمرانی شهردار تهران امروز  سه شنبه ۱۱ اردیبهشت درباره طرح‌های امتداد یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری به اعضای شورای شهر تهران گزارش می‌دهد.

به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ، امروز در دویست سی و دومین جلسه شورا، خرانه دار شورای اسلامی شهر تهران درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در ماه‌های آذر، دی و بهمن سال ۱۴۰۲، گزارش خواهد داد و در ادامه از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران رونمایی خواهد شد.

علیرضا نادعلی افزود: نطق پیش از دستور ناصر امانی عضو شورای شهر تهران درباره محله جوادیه در منطقه ۱۶ شهرداری تهران هم قرائت خواهد شد.

به گفته سخنگوی شورا، بررسی یک فوریت لایحه معرفی چهار نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران برای انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب و یک فوریت طرح اصلاحیه ماده ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های توسعه و باسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده خدمات آب و فاضلاب در دستور کار جلسه امروز شورای شهر قرار دارد.

علیرضا نادعلی افزود: لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی اماکن تجاری (واگذار شده به صورت سر قفلی) در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و همچنین لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران هم در نشست شورا بررسی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • خریداری ۳ سری دستگاه سیستم برودتی پیش سرد، ویژه کشتارگاه دام
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر