Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، یسنا به‌منش در خصوص خطرات گزش حشره دراکولا در ایران گفت: حشره دراکولا کاملاً شبیه مورچه و کمی بلندتر و کشیده‌تر است و بدنش به‌طور یک درمیان به رنگ سیاه و مایل به قهوه‌ای است.

حشره دراکولا نه نیش می‌زند و نه گاز می‌گیرد بلکه ترکیبات سمی و محرکی را ترشح می‌کند که باعث ایجاد زخم در محل عبور خود از روی پوست شده و منجر به صدمات بافتی، زخم و تاول می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درخصوص علائم ترشح ناشی از حشره دراکولا بر روی بدن افزود: ترکیبات سمی و محرک ترشحات این حشره به‌صورت قرمزی به همراه تاول و یا جوش‌های کوچک همراه با خارش و در انتها ورقه شدن و پوسته‌پوسته شدن پوست است. با وجود آنکه این حشره فاقد نیش زدن و گزیدگی است ولی به‌راحتی همان کار گزیدگی را انجام می‌دهد.

دبیر ستاد مرکزی اطلاع‌رسانی داروها و سموم خاطرنشان کرد: این حشره در نقاط شمالی ایران و در فصل تابستان با شروع گرمی هوا شیوع پیدا می‌کند. نام محلی حشره بند است و مسیر حرکت حشره یا موضعی که آغشته به سم و ترشحات حشره می‌شود اغلب در نواحی سر، صورت و یا دست است. بنابراین تأکید می‌شود از کشتن حشره بر روی پوست جداً خودداری شود. همچنین زخم ناشی از سموم این حشره خودبخود بهبود می‌یابد ولی می‌تواند بسیار آزادهنده و همراه با درد باشد.

وی در خصوص اقدامات و کمک‌های اولیه در گزارش دراکولا بیان کرد: درمان قطعی برای سم حشره دراکولا یا بند وجود ندار و عارضه بعد از مدتی خودبخود خوب می‌شود. له شدن حشره دراکولا یا بند روی پوست و یا خاراندن پوست سبب انتشار سم و تشدید زخم‌های روی پوست خواهد شد. برای تخفیف عارضه پوستی سم حشره دارکولا، می‌توان در ساعات ابتدایی با آب و صابون معمولی محل عارضه را شستشو داد و با الکل سفید ضدعفونی کرد. با تمیز نگه داشتن محل عارضه می‌توان از بروز مشکلات ثانویه از جمله عفونت‌های باکتریایی جلوگیری کرد همچنین هرچه پوست مرطوب‌تر باشد شدت عارضه بیشتر است.

701

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۳۹۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام خطرناک آقای بازیگر برای شکستن رکورد گینس (فیلم)



ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سگ ربات رکورد گینس را در دو ۱۰۰ متر به نام خود ثبت کرد (فیلم) شکست رکورد گینس برای بیشترین تعداد طناب در یک پرش ! (فیلم) 10 سگ خانگی بزرگ و غول پیکر دنیا (فیلم)

دیگر خبرها

  • بارش‌های بسیار خطرناک در راه ایران + فیلم | بهترین زمان بازگشت از سفر نوروزی کدام روز است؟
  • حرکت خطرناک و عجیب یک وانت (فیلم)
  • اقدام خطرناک آقای بازیگر برای شکستن رکورد گینس (فیلم)
  • چگونه می‌توانیم به بیماران ای بی کمک کنیم؟
  • بیش از ۵۳۷ هزار وسیله نقلیه وارد خراسان شمالی شدند
  • وزیر تجارت خارجی کره شمالی وارد مسکو شد
  • فرآیند پرورش هزاران شترمرغ؛ مراحل پردازش و فرآوری گوشت، پوست و پر شترمرغ (فیلم)
  • ۵ عارضه جانبی خطرناک ایبوپروفن؛ از خونریزی معده تا مشکلات باروری
  • فیلم/ جاری شدن سیلاب در مناطق شمالی سمنان
  • کوشکی: شاهد وسیع‌ترین موج روزه خواری علنی در تاریخ جمهوری اسلامی هستیم/ آقایان رئیسی و اژه ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام زمان (عج) پاسخی برای شیوع گسترده روزه خواری در جمهوری اسلامی ایران دارید؟