Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش آموزان پژوهشسرای شهید طاهر اسدنیای اراک با استفاده از نوک مداد لامپ ساختند. به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ؛محمد نبی سلطانی نژاد از محققان این طرح در این باره گفت: برای این منظور ما در این آزمایش نوک مداد را که از جنس گرافیت است، توسط دو سیم رابط به باتری ماشین وصل کردیم.

این محقق ادامه داد: جریان الکتریکی از باتری، سیم و نوک مداد عبور کرده و باعث گرم شدن نوک مداد می‌شود تا حدی که نوک مداد شروع به نورافشانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته وی به علت دمای زیاد نوک مداد، نور تابشی از آن تقریبا به رنگ سفید است، البته بعد از مدت کوتاهی بر اثر گرمای زیاد ایجاد شده و اکسید شدن نوک مداد، گرافیت به مرور زمان متلاشی می‌شود.

سلطانی نژاد با تاکید بر اینکه در این آزمایش انرژی الکتریکی به انرژی نورانی تبدیل شد، اضافه کرد: یکی از متداول‌ترین روش‌های تولید انرژی نورانی استفاده از انرژی الکتریکی مانند انواع لامپ‌های مختلف است.

این طرح از سوی محمدنبی سلطانی نژاد، محمد فتح آبادی و علیرضا میرزایی از پژوهشسرای دانش آموزی شهید طاهر اسدی‌نیااستان مرکزی اجرایی شده است. این دانش ‌آموزان با انجام آزمایشی با استفاده از نوک مداد که از جنس گرافیت است، سیم و باتری ماشین، انرژی الکتریکی را به انرژی نورانی تبدیل کردند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۴۰۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری زباله های رها شده درطبعیت از سوی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ همزمان با هفته زمین پاک، دانش آموزان و دوستداران محیط زیست در منطقه جاجرود، زباله های رها شده در حاشیه شهر خسروآباد را جمع کردند.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خودروی برقی پریمیوم «اکسید»، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از تسلا
  • جمع آوری زباله های رها شده درطبعیت از سوی دانش آموزان
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • مراقب نیش ها باشید!
  • رشد بیش ‌از یک‌درصدی تولید انرژی ‌الکتریکی در نیروگاه شهیدرجایی
  • فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ۲۰۲۴ رکورد خواهد زد
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
  • دانستنی های جالب در مورد ساخت فنرهای غولپیکر (فیلم)
  • تردستی با دست های کوچک