Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد>جهان - مهر نوشت: بریتانیایی‌ها به دلیل نگرانی از سقوط پوند در پی برگزیت به دنبال افتتاح حساب ارزی در بانک‌های بریتانیا بویژه «اچ اس بی سی» هستند.

به گزارش بلومبرگ انگلیسی، به دلیل شدت گرفتن نگرانی بریتانیایی ها از آینده مبهم در دوره پسابرگزیت و نیز کاهش ارزش پوند، بسیاری به شعب بانک «اچ اس بی سی» بریتانیا برای افتتاح حساب ارزی یورش آورده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال، میزان تقاضای بریتانیایی ها برای در خواست حساب ارزی در ماه ژوئن در مقایسه با ماه قبل از آن ۲۳ درصد افزایش نشان می دهد. بریتانیایی ها به دنبال حفظ پول نقد خود به ارزهای دیگر در این منطقه هستند.

در حال حاضر، بسیاری از بریتانیایی ها نسبت به این واقعیت که پوند در دوره «پسابرگزیت» در معرض خطر است، آگاه شده اند. به گفته برخی از مسئولین سیستم بانکداری بریتانیا، مردم طی ماه های اخیر به خرید دلار و یورو روی آورده اند.

همچنین بانک «بارکلیز» بریتانیا هم به مشتریان خود خدمات افتتاح حساب ارزی می دهد؛ اما از دادن آمار در این رابطه خودداری کرده است. بر همین اساس، ۸۰ درصد تقاضای بریتانیایی ها به داشتن ارز دلار و یورو است؛ ضمن اینکه میزان تقاضای دلار در بریتانیا در ماه ژوئن در مقایسه با ماه قبل از آن ۶ درصد افزایش نشان می دهد.

3939

کلید واژه‌ها : بانک جهانی - بانک خصوصی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۴۰۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکا را بلوکه کرد

دادگاهی در سن پترزبورگ حکمی صادر کرد که بر اساس آن وجوه متعلق به بزرگ‌ترین بانک آمریکا یعنی جی پی مورگان چیس در روسیه بلوکه خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، دادگاهی در سن پترزبورگ روز چهارشنبه حکمی صادر کرد که بر اساس آن وجوه متعلق به بزرگ‌ترین بانک آمریکا یعنی جی پی مورگان چیس در روسیه بلوکه خواهد شد.

این رای دادگاه به نفع دومین وام دهنده بزرگ روسیه یعنی بانک وی‌تی‌بی صادر شده است. این بانک شکایتی را برای بازپس گیری 439.5 میلیون دلار خود که به علت تحریم‌های آمریکا علیه روسیه در بانک جی‌پی مورگان بلوکه شده، تنظیم کرده است.

اسناد منتشر شده دادگاه نشان می‌دهد که وی‌تی‌بی از جی پی مورگان و شرکت های تابعه آن در 17 آوریل در دیوان داوری سن پترزبورگ و منطقه لنینگراد شکایت کرد.

سوئیس 318 میلیون دلار از دارایی‌های روسیه را آزاد کردایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیونددهشدار صندوق بین‌المللی‌ پول نسبت به مصادره دارایی‌های روسیه

این حکم وجوه موجود در حساب‌های جی پی مورگان در روسیه و "اموال منقول و غیرمنقول" از جمله سهام این بانک در یکی از شرکت‌های تابعه روسیه را هدف قرار داد.

این شکایت بر سر 439.5 میلیون دلار وجوهی است که وی‌تی‌بی در حساب خود در بانک جی پی مورگان در ایالات متحده نگهداری می‌کرد و توسط واشنگتن به عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین در سال 2022 بلوکه شد.

دادگاه دستور توقیف تمام وجوه موجود در حساب‌های بانکی جی‌پی مورگان در روسیه، از جمله حساب‌های کارگزاری و آن‌هایی که به نام یکی از شرکت‌های تابعه افتتاح شده است را صادر کرد.

این اسناد همچنین فاش کرد که بانک وی‌تی‌بی روسیه از مراجع قضایی درخواست اقدام سریع و موقت کرده است چرا که متشاکیان در حال انجام "اقداماتی برای برداشت دارایی‌های خود" از روسیه بوده‌اند.

بانک جی پی مورگان نیز هفته گذشته در شکایت خود علیه وی‌تی‌بی در منطقه جنوبی نیویورک، با استناد به اینکه قوانین ایالات متحده این بانک را از آزادسازی 439.5 میلیون دلار متعلق به وی‌تی‌بی منع می‌کند، به دنبال جلوگیری از تلاش‌های بانک روسی بود.

رویترز روز چهارشنبه به نقل از جی پی مورگان گزارش داد که این وام دهنده آمریکایی نگران است که وی‌تی‌بی دست به مصادره دارایی‌های این بانک در روسیه بزند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکا را بلوکه کرد
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • خلجی : افتتاح سد در سریلانکا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت + فیلم
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی