Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@08:44:58 GMT

جشنواره آش و غذاهای سنتی در شهر نیر برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۴۰۷۵۲

جشنواره آش و غذاهای سنتی در شهر نیر برگزار می‌شود

اردبیل – معاون گردشگری میراث فرهنگی استان اردبیل از برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره آش و غذاهای سنتی در شهر نیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، قادر تقی زاده صبح پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: این جشنواره یکم لغایت سوم شهریور ماه در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار نیر برگزار می‌شود.

وی به تدارک ۷۰ غرفه در این جشنواره اشاره کرد و گفت: جشنواره آش فرصتی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری غذاهای سنتی و محلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان با اشاره به تنوع غذاهای سنتی اردبیل اضافه کرد: به ویژه در بخش آش‌های سنتی می‌توان تنوع قابل‌توجهی حتی در هر یک از شهرهای استان مشاهده کرد.

تقی زاده با اذعان به اینکه غذاهای محلی یکی از جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شود، ادامه داد: جشنواره آش نیر در محل یکی از مناطق نمونه گردشگری استان برگزار خواهد شد تا گوشه‌ای از جاذبه‌های گردشگری استان معرفی شود.

وی با اشاره به استقبال کم‌نظیر گردشگران از دوره‌های قبلی جشنواره، تأکید کرد: این جشنواره می‌تواند فرصتی برای معرفی توانمندی‌های گردشگری استان جهت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز فراهم کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۴۰۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان

عزیز ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: باید هم‌زمان با اجرای طرح‌های هادی در سطح روستاها یا بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی، بافت و اصالت خانه‌های روستایی هم حفظ شود که این مساله به‌ویژه در روستاهای هدف گردشگری مورد توجه است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان با اشاره به شناسایی ۱۶ روستای دارای بافت با ارزش در قوچان به‌ویژه روستاهای هدف گردشگری، بیان کرد: برای شروع کار از روستای هدف گردشگری شمخال شروع که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده است و طرح آن مراحل نهایی را طی می‌کند تا به سمت اجرایی شدن حرکت کند.

وی با تأکید بر این مطلب که باید نمای سنتی نیز در ساخت خانه‌های روستایی به‌جای نماهای سنگی فرهنگ‌سازی تا هویت روستایی حفظ شود، گفت: این مساله در روستای عمارت در حال انجام بوده و حتی طرح سنتی برای دیوارهای مسجد این روستا پیش‌بینی‌شده است تا همان حالت سنتی قدیم مورد توجه قرار بگیرد.

ابراهیمی یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت را طرح نهضت ملی مسکن دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته یک هزار و ۱۰۳ واحد در سطح روستاهای این شهرستان سهمیه در نظر گرفته‌شده بود که یک هزار و ۳۸ واحد انعقاد قرارداد انجام دادند و تاکنون برای ۱۹۰ واحد پایان کار صادرشده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان بابیان اینکه ۵۸۴ واحد مسکن روستایی این طرح نیز در مرحله دیوارچینی قرار دارند، تصریح کرد: از مجموع ۴۰ هزار پاکت سیمان تقسیمی نیز برای شهرستان ۱۵ هزار ۵۹۳ پاکت به‌صورت رایگان تحویل متقاضیان شده است.

کد خبر 6087358

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • جاذبه های گردشگری شهرستان آبدانان
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • چهارمین جشنواره ریواس در ریوش برگزار شد
  • چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ برگزار شد
  • روایت تسنیم از آنچه در نوای هزار‌ دف ‌پالنگان گذشت + فیلم