Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-07@05:24:17 GMT

پیونگ‌یانگ: ترامپ فقط زبان زور را می‌فهمد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۴۰۷۶۰

پیونگ‌یانگ: ترامپ فقط زبان زور را می‌فهمد

به گزارش بولتن نیوز، کره شمالی روز پنج‌شنبه در واکنش به اظهارات تهدیدآمیز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کرد طرح حمله به جزیره «گوام» به زودی تکمیل و آماده اجرا می‌شود.

ترامپ روز سه‌شنبه گفت در صورت ادامه تهدیدات کره شمالی، واشنگتن به «آتش و خشم» به پیونگ‌یانگ پاسخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ساعاتی بعد هم گفت امیدوار است آمریکا مجبور به استفاده از زرادخانه اتمی خود علیه کره شمالی نشود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در واکنش به این اظهارات ترامپ، بیانیه‌ای را منتشر کرده که در آن صحبت‌های رئیس‌جمهور آمریکا، «مشتی مزخرفات» توصیف شده است.

«کیم راک گیوم» فرمانده نیروهای راهبردی کره شمالی در این بیانیه گفته است: «همانطور که پیشتر تصریح کردیم، نیروی راهبردی ارتش خلق کره به صورت جدی در حال بررسی طرح حمله به گوام از طریق شلیک همزمان 4 موشک بالستیک راهبردی میان‌برد "هوسانگ-12" با هدف مقابله با نیروهای دشمن در پایگاه‌های نظامی آن‌ها در گوام و ارسال پیامی مهم به ایالات متحده است.»

گیوم با بیان اینکه ترامپ در واکنش به ناخرسندی کره شمالی از تحریم‌های جدید شورای امنیت «مشتی مزخرفات» مطرح کرده، گفت رئیس‌جمهور آمریکا «متوجه وخامت اوضاع نشده است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «برداشت نیروی راهبردی کره این است که گفت‌وگوی درست با چنین آدمی که عقلش را از دست داده، ناممکن است و تنها قدرت مطلق است که بر او اثرگذار می‌گذارد.»

در این بیانیه در اقدامی عجیب مختصات هدف مد نظر، نوع موشک‌ها و حتی مسیر مورد نظر در طرح احتمالی کره شمالی، اعلام شده است.

گیوم گفته است: «چهار موشک هوسانگ-12 که توسط ارتش خلق کره شلیک می‌شوند، از آسمان شیمان، هیروشیما و کویچی ژاپن عبور خواهند کرد. آن‌ها 3356.7 کیلومتر، یعنی 1065 ثانیه پرواز کرده و در آب‌های در فاصله 30 تا 40 کیلومتری گوام فرود خواهند آمد.»

به گفته وی، طرح این حمله تا اواسط آگوست، یعنی یک هفته دیگر، آماده می‌شود و اجرای آن به دستور «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بستگی خواهد داشت.

در پایان این بیانیه آمده است: «به دقت مواضع و رفتار ایالات متحده را تحت نظر داریم.»

گوام جزیره‌ای در اقیانوس آرام است که تحت حاکمیت آمریکا قرار داشته و میزان حجم انبوهی از تجهیزات نظامی و نیروهای آمریکایی است.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۴۰۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...

روزنامه تایمز مدعی شد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طرحی مفصل برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین دارد؛ اما قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، یک منبع نزدیک به ترامپ که نخواست نامش فاش شود، به روزنامه تایمز گفت: (ترامپ) یک طرح دارد، اما نمی‌خواهد درباره آن با شبکه‌های خبری صحبت کند، چون در آن صورت دیگر نمی‌تواند از آن استفاده کند.

به گفته این منبع، ترامپ قصد دارد برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را در فهرست وعده‌های اصلی خود قرار دهد.

این گزارش در حالی منتشر شده که ترامپ بار‌ها گفته است در صورت پیروزی در انتخابات می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این جنگ را تمام کند. او همچنین در اواخر ماه میلادی گذشته گفت در صورت پیروزی در انتخابات تنها زمانی حاضر به حمایت از اوکراین خواهد شد که اروپا هم در این حمایت شریک باشد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت ترامپ قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات حداقل بودجه نظامی لازم برای کشور‌های عضو ناتو را از ۲ درصد به سه درصد افزایش دهد.

منابع نزدیک به ترامپ باور دارند به نظر می‌رسد ترامپ این ایده را در پی گفتگو با «آندژی دودا»، رئیس‌جمهور لهستان پرورده باشد. دودا نیز پیش‌تر خواستار افزایش چشمگیر در بودجه دفاعی ناتو شده بود و انتظار می‌رود در اجلاس آتی سران ناتو آن را مطرح کند.

دیگر خبرها

  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...