Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و قائم مقام مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری از اجرای طرح ساماندهی ابیاری تحت فشاردر یک میلیون و 600 هزار هکتار از اراضی کشورخبرداد.

مسعود اعلایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به اجرای پروژه های بخش کشاورزی در راستای احیای دریاچه ارومیه به منظور کاهش مصرف آب و ارتقاء بهره وری و کارآرایی مصرف آب از سه سال پیش در استان های حوزه ابریز در یاچه ارومیه افزود: امسال اولین سال اجرای طرح سیستمهای نوین آبیاری تحت فشار در برنامه ششم توسعه در کشور با هدفگذاری حداقلی 250 هزارهکتار در سال انجام شده که با توجه به تقاضای محوری بودن پروژه ها و استقبال کشاورزان از اجزای طرح امکان افزایش سطح کار در این طرح وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بااشاره به اینکه هزینه کرد برای اجرای یک میلیون و 600 هزار هکتاراراضی در  طرح آبیاری تحت فشارمعین نشده است تصریح کرد: نرم هزینه کرد در واحد سطح با توجه به تغییرات افزایش قیمت پیش بینی شده که با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه در متن موافقت نامه مبنای هزینه کرد و اعتبار لازم برای اجرای طرح امسال در نظر گرفته شود.

اعلایی با بیان اینکه پروژه های بهبود و بهره وری مصرف آب در استانهای آذربایجان غربی و شرقی و بخشی از کردستان برای ارتقاء راندمان آبیاری هدف گذاری شده است افزود: به منظور کاهش مصرف آب در واحد سطح و افزایش کارایی مصرف آب پروژه های مذکور در حال اجراست.

مشاور معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و قائم مقام مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری با اشاره به لزوم تخصیص بموقع اعتبارات مصوب طرح های توسعه سیستم آبیاری نوین تحت فشاراظهار کرد: میزان اعتبارات در نظر گرفته برای اجرای طرح های مذکور کافی بوده که امید است با تخصیص به موقع اعتبارات درروند اجرای طرح ها پیش رفت.

وی با اشاره به اجرای طرح های تجمیعی دراراضی کشاورزی گفت: طی سالهای اخیر توجه ویژه به اجرای طرح های تجمیعی در اراضی خرده مالکی با توجه به کاهش امکان بهره وری و اقتصادی نبودن اجرای این طرح در اراضی با وسعت بالا در قالب نظام های بهره برداری از نظام آب و خاک از طریق آموزش و ترویج نظام مناسب بهره برداری در قالب تشکل های خردایجاد شده تا این طرح ها به شکل یکپارچه به تعداد بیشتری اجرایی شود.

اعلایی ادامه داد: طرح های تجمیعی به غیر از حوزه آبریز دریاچه دراستان های قزوین، کرمانشاه ، خراسان شمالی و رضوی اجرا شده و در سطوح مختلف نمود و نتایج خوبی داشته است.

مشاور معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و قائم مقام مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری با اشاره به اجرای موفق طرح های تجمیعی و آبیاری تحت فشارنوین در آذربایجان غربی افزود: طی دو سال گذشته این طرح ها در استان و به ویژه در شهرستانها تابعه حوزه ابریزدریاچه ارومیه با شناسایی چاه های مورد بهره برداری و فاقد پروانه خوبی اجرا شده که با مشارکت همه جانبه بهره برداران، تعادل بخشی در منطقه به لحاظ برداشت از آب های زیر زمینی صورت گرفته که امید است با تلاش مدیریت آب و خاک و جهاد کشاورزی استان درراستای توسعه طرح های تجمیعی گام های موثرتری برداشته شود.
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۴۰۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه قضایی به فعال شدن ۷۸ بنگاه راکد اقتصادی در کرمان کمک کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، صبح چهارشنبه در نشست با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان افزود: از سوی قوه قضائیه ۸ هدف به دادگستری‌های سراسر کشور ابلاغ شده است که در دادگستری کل استان کرمان در جهت تحقق این اهداف کارگروه‌های تخصصی با محوریت معاونین قضائی تشکیل شده و برنامه‌ها در حال انجام و پیگیری است.

وی افزود: تحقق این اهداف، بخشی مربوط به درون سیستم قضائی و بخش بزرگ‌تر آن مستلزم همکاری دیگر نهادهای متولی از جمله دستگاه‌های اجرایی استان می‌باشد.

عالی‌ترین مقام قضائی در استان کرمان افزود: برنامه‌های ابلاغی دولت، برنامه محور و طبق یک برنامه ریزی بوده و در دولت هم این موضوع مورد دقت و توجه قرار دارد.

وی بر اجرای قانون حدنگاری بویژه در حوزه اراضی کشاورزی تاکید کرد و گفت: حدنگاری اراضی ملی استان کرمان به اتمام رسیده و در سال جاری که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی که نقش ویژه‌ای در امنیت غذایی و رشد تولید محصولات کشاورزی دارد در اولویت است.

حجت الاسلام حمیدی، ادامه داد: ۷۴۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی در جنوب و شمال استان کرمان وجود دارد که از میزان تاکنون برای ۲۳۷ هزار هکتار از این اراضی سند مالکیت حد نگار صادر شده است که تحقق ۳۱ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: با توجه به فرا دستگاهی بودن حدنگاری، بایستی منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و امور اراضی همکاری‌های بیشتری با سازمان ثبت اسناد و املاک به عمل آوردند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: ۲۴۲ هزار هکتار از سطح زیر کشت استان کرمان را اراضی ملی تصرفی اشخاص تشکیل می‌دهد که باید با اقدام فوری امور اراضی از مساحت کشاورزی کسر شود.

حجت الاسلام حمیدی، با اشاره به اینکه میزان تحقق حدنگاری کشاورزی با رسیدن به ۴۷ درصد، به میانگین کشوری نزدیک می‌شود افزود: در پیشبرد حدنگاری اراضی کشاورزی نیاز به کمک و همکاری استانداری می‌باشد و در صورت توفیق و اتمام حدنگاری از ورود بسیاری از پرونده‌های حقوقی و کیفری به سیستم قضائی نیز جلوگیری خواهد شد.

کد خبر 6100232

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی به فعال شدن ۷۸ بنگاه راکد اقتصادی در کرمان کمک کرد
  • ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی لرستان با فاضلاب آبیاری می‌شود!
  • راه اندازی ۳۵ مرکز خرید گندم و کلزا در لرستان
  • نشای ۵۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود