Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد نبی سلطانی نژاد از محققان این طرح در این باره گفت: برای این منظور ما در این آزمایش نوک مداد را که از جنس گرافیت است، توسط دو سیم رابط به باتری ماشین وصل کردیم.

این محقق ادامه داد: جریان الکتریکی از باتری، سیم و نوک مداد عبور کرده و باعث گرم شدن نوک مداد می‌شود تا حدی که نوک مداد شروع به نورافشانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی به علت دمای زیاد نوک مداد، نور تابشی از آن تقریبا به رنگ سفید است، البته بعد از مدت کوتاهی بر اثر گرمای زیاد ایجاد شده و اکسید شدن نوک مداد، گرافیت به مرور زمان متلاشی می‌شود.

سلطانی نژاد با تاکید بر اینکه در این آزمایش انرژی الکتریکی به انرژی نورانی تبدیل شد، اضافه کرد: یکی از متداول‌ترین روش‌های تولید انرژی نورانی استفاده از انرژی الکتریکی مانند انواع لامپ‌های مختلف است.

سال گذشته، مسابقه دانش ‌آموزی نور؛ گرامیداشت ابن هیثم با 200 اثر برگزیده از آزمایش‌های علمی در رابطه با نور به کار خود پایان داد؛ امسال نیز مسابقه دانش‌آموزی نور؛ گرامیداشت جکی یینگ از ابتدای آذرماه سال گذشته در قالب نمایش علمی و ساخت فیلم‎های 60 ثانیه‌ای از آزمایشات علمی در سطح دانش‌آموزان برخی کشورهای منطقه شروع شده است.

این طرح از سوی محمدنبی سلطانی نژاد، محمد فتح آبادی و علیرضا میرزایی از پژوهشسرای شهید طاهر اسدی‌نیای استان مرکزی اجرایی شده است. این دانش ‌آموزان با انجام آزمایشی با استفاده از نوک مداد که از جنس گرافیت است، سیم و باتری ماشین، انرژی الکتریکی را به انرژی نورانی تبدیل کردند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

دانش آموزان ایرانی با استفاده از نوک مداد نور تولید کردند

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۴۲۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری امتحان شبه نهایی غیرقانونی نیست

علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره امتحان شبه نهایی گفت: امتحانی تحت عنوان شبه نهایی وجود ندارد، مگر اینکه مدرسه برای ورزیده کردن دانش آموزان و آمادگی آنها برای آزمون نهایی و کاهش استرس دانش آموزان با هماهنگی انجمن اولیاء و مربیان این امتحان را برگزار کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • برگزاری امتحان شبه نهایی غیرقانونی نیست
  • نحوه تعمیر کاربردی لامپ LED باکمک یک مداد (فیلم)
  • حضور دانش بنیان‌های ایرانی در نمایشگاه تجهیزات نفت و پتروشیمی چین
  • دانش‌بنیان‌های ایرانی به نمایشگاه فناوری و تجهیزات نفت و پتروشیمی چین می‌روند
  • مورد عجیب ساخت مسکن توسط چینی‌ها با وجود ۵۰۰ هزار مهندس عمران ایرانی
  • آغاز ساخت چهار مدرسه در خنداب
  • کاوان الکتریک تولید کننده انواع ساخت تابلو برق
  • ترک تحصیل در اوج!
  • دانش آموزان دختر قمی یک زندانی را آزاد کردند
  • محفل انس با قرآن روزه اولی‌ها