Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجموعه آفتاب گستر تلاش می‌کند تا با همکاری جمعی از پژوهشگران طب اسلامی – ایرانی علاوه بر ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازیزدبانو؛اشاره: موضوع امنیت غذایی از جنبه‌های مختلفی بسیار اهمیت دارد و حتی بحث مهمی در اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموعه سبک زندگی اسلامی ایرانی آفتاب گستر، یکی از شرکت‌هایی است که با یک تیر 2 هدف را نشانه گرفته و در راستای ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی، اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کند. این شرکت را محمدعلی شجاع بنا بر نذری که برای شفا و نجات از بیماری سرطان معده کرده بود، در سال 1392 راه‌اندازی کرد؛ و درواقع این مجموعه خیریه امام رضا (ع) هست. آفتاب گستر یزد در ابتدا به‌صورت یک شبکه توزیع خانگی فعالیت می‌کرد و در 22 بهمن 94 مصادف با روز پیروزی انقلاب اسلامی شعبه یک فروشگاه عرضه مواد غذایی سالم آن راه‌اندازی شد.

وحید شیشه‌بری مدیر فروش آفتاب گستر یزد در مصاحبه با خبرنگاریزدبانواذعان کرد: در حال حاضر این مجموعه به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه سبد زندگی سالم در استان یزد در 2 شعبه بلوار امام صادق (ع) و خیابان تیمسار فلاحی فعالیت دارد و شعب دیگر آن در بلوار جمهوری یزد، میبد و تهران به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آفتاب گستر یزد با رویکرد حذف مواد شیمیایی (حتی نگه‌دارنده‌ها) از مواد غذایی کار می‌کند، گفت: با همکاری جمعی از پژوهشگران طب اسلامی – ایرانی فعالیت می‌کنیم و با توجه به عرضه مواد غذایی سالم، طبیعی و بدون مواد شیمیایی و نگه‌دارنده تاکنون کیفیت را فدای قیمت نکرده‌ایم.

شیشه‌بری با اشاره به اینکه آفتاب گستر یزد در دو بخش تولید و عرضه مواد غذایی فعال است، اظهار کرد: عقیده داریم که سبک نادرست غذایی مردم را می‌توان به‌تدریج به سمت استفاده از مواد غذایی سالم تغییر داد.

وی در مورد تولید و عرضه مواد غذایی سالم گفت: هدف این مجموعه پیشگیری و تغذیه سالم و جایگزین کردن آن با مواد غذایی ناسالم است. برخی از مواد غذایی موجود در فروشگاه آفتاب گستر مانند انواع سویق، عسل و زیتون بر پایه اسلامی است که بیشتر به عرضه آن می‌پردازیم و خود تولید نداریم. درواقع عرصه‌هایی را با نگاه تولیدی وارد می‌شویم که بتوانیم به‌عنوان جایگزین مواد غذایی ناسالم به مردم پیشنهاد دهیم مانند تولید سوسیس و کالباس، ادویه‌جات، چای و دم‌نوش‌ها، پفیلا، چیپس و ... .

شیشه‌بری در مورد محصولاتی که مجموعه آفتاب گستر یزد ارائه می‌دهد، خاطرنشان کرد: مواد غذایی ارائه‌شده در این شرکت در 14 گروه غذایی ارائه می‌شود که ازجمله آن‌ها سوسیس و کالباس سالم با فرمول خانگی، عسل‌های تک‌گل و چند گیاه با ارائه آزمایش، چای به سیب، شکر قهوه‌ای، نیشکر، معجون خون‌ساز، روغن شحم گاو، زیتون و روغن‌زیتون ارگانیک، لواشک بدون اسیدسیتریک، برنج قهوه‌ای، نان، چیپس و کلوچه سالم، نمک طبیعی است.

مدیر فروش آفتاب گستر یزد با تأکید بر ضرورت دقت نظر افراد در مواد غذایی مورداستفاده گفت: امروز در بسیاری از مواد غذایی صنعتی موادی چون اسیدسیتریک استفاده می‌شود که یکی از آثار این ماده شیمیایی بر بدن بی‌غیرتی هست.

وی با اشاره بر لزوم داشتن تعهد کاری تهیه‌کنندگان مواد غذایی خاطرنشان کرد: لازم است تهیه‌کنندگان مواد غذایی در این زمینه که با سلامت مردم گره‌ خورده است، حساسیت خاصی به خرج دهند.

وی بابیان اینکه یکی دیگر از حوزه‌هایی که آفتاب گستر به‌تازگی ورود پیداکرده پوشاک است، گفت: این پوشاک با الیاف و رنگ طبیعی تولید و عرضه می‌شود که درنهایت از سرطان پوست جلوگیری می‌کند. در کنار آن برای محافظت و سلامت پوست لوازم‌آرایش سالم و بدون سرب و پارابن و همچنین مواد شوینده با پایین‌ترین میزان بخارات سمی عرضه می‌شود.

وی در خصوص میزان اشتغال‌زایی که راه‌اندازی آفتاب گستر به دنبال داشته است، تصریح کرد: هم‌اکنون و در راستای راه‌اندازی دو شعبه اول برای 15 نفر به‌صورت مستقیم و بیش از 40 نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۴۲۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی درباره آلودگی برخی از محصولات هشدارهای تکان دهنده‌ای داده و درباره خرید برنج خارجی، آب معدنی، سس مایونز و برخی دیگر از مواد خوراکی هشدارهای جدی داده است. این بخش از اظهارات او را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟
  • این ۴ عادت به تدریج جان شما را می‌گیرد
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان