Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از پژوهش، تدوین و چاپ 75 کتاب درحوزه دفاع مقدس استان خبر داد . به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار عبدالله ملکی افزود: از دو سال گذشته تاکنون حدود 60 کتاب با همکاری بنیاد شهید، استانداری، سپاه و سایر دستگاه‌ها به چاپ رسیده و امسال نیز انتشار 30 کتاب در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به جمع‌آوری و ساماندهی 80 هزار سند دفاع‌‌مقدس استان تصریح کرد: امسال هر شهرستان از شش تا 13 کتاب سهمیه برای چاپ کتاب در زمینه نقش هر شهرستان در انقلاب اسلامی و چاپ خاطرات جانبازان در دفاع مقدس و دانشنامه استان در دستور کارقرار داردسردار ملکی .با بیان اینکه این استان میزبان 295 شهید خوشنام دفاع مقدس است گفت: این شهدا در 68 یادمان شهدای گمنام در مصلی، دانشگاه‌ها ، پارک ها و پادگان‌های نظامی استان آرمیده اند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران افزود: در حال حاضر ساخت 34 یادمان شهدای گمنام در استان تکمیل و 34 یادمان دیگردرحال ساخت است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در خصوص ساخت و تکمیل باغ موزه دفاع مقدس مازندران گفت: کلنگ احداث این مرکز فرهنگی در سال 87 به زمین شده و از سال 88 عملیات اجرایی آن آغاز شد.
ملکی با بیان اینکه موزه دفاع‌مقدس یک پارک موزه ملی است، از تشکیل مجمع خیرین پارک موزه خبر داد و گفت: امیدواریم با همراهی خیرین اتفاقات خوبی بیفتد.
وی ادامه داد: این پارک موزه در سطح 60 هکتار مساحت دارد که 24 هکتار آن خشکی و 36 هکتار آن آبی و بستر رودخانه تجن در آن واقع است و تاکنون بیش از 28 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه هزینه شده است .
این مسئول ساخت پارک موزه دفاع مقدس را درگرو تامین اعتبار کافی دانست وابراز امیدواری کرد در صورت تخصیص بودجه امسال بخشی از این پارک موزه به بهره برداری برسد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۴۳۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،  همزمان با بزرگداشت روز معلم، آئین تجلیل از ۳۵شهید معلم و دانش آموز هنرستان فنی و حرفه‌ای رنجبر قائم شهر امروزبرگزار شد.

حجت الاسلام باباپور از وعاظ مازندران، شهدا و خانواده‌های بزرگوار آنها را معلمان معنوی و ارزشی جامعه دانستند که همواره به جامعه درس ایثار و فداکاری و صبر و بردباری و عزت و افتخار می‌آموزند.

او با اشاره به نقش آفرینی معلمان و دانش آموزان در دوران دفاع مقدس گفت: از بیش ۲۰۰هزار شهید جنگ تحمیلی ۳۶ هزار شهید از قشر نوجوان و جوان دانش آموز بودند که در راه دفاع از انقلاب و کیان اسلامی جانشان را تقدیم کردند.

حجت الاسلام باباپور با اشاره به پیشگامی استان مازندران در دفاع مقدس افزود: از ۱۰ هزار و ۷۰۰ شهید استان مازندران دو هزار شهید معلم و دانش آموز بودند.

او اضافه کرد: ۱۰ درصد شهدای استان مازندران نوجوان بودند که به سن تکلیف نرسیده بودند ولی به تکلیف عمل کردند و آنها معلمان واقعی جامعه ما هستند.

حجت الاسلام باباپور با گرامیداشت یاد و خاطره فیلسوف شهید آیت الله استاد مطهری، شهدا را حافظان دین و مملکت دانست و گفت: برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و کیان اسلامی ۷۵۰ مادر شهید در کشور تک فرزند بودند و یک مادر ۹ شهید و دو مادر هشت شهید، یک مادر هفت شهید، شش مادر شش شهید، ۵۸ مادر پنج شهید و۱۲۰ مادر کشور چهار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

در این مراسم ضمن اجرای چند برنامه متنوع فرهنگی و هنری از مقام والای ۳۵ شهید هنرآموز و هنرجوی هنرستان فنی و حرفه‌ای مرحوم رنجبر قائم شهر تجلیل و تکریم شد.

دیگر خبرها

  • ۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد