Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@07:56:08 GMT

انتصاب معاون حقوقی رییس جمهور به مثابه‌ پرش سیاسی

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۴۳۸۶۰

روز گذشته طی حکمی خانم دکتر لعیا جنیدی به عنوان معاون حقوقی رییس جمهور منصوب شد. این بانوی حقوق دان، استاد دانشگاه تهران و مولف کتب حقوقی است.

سرویس سیاسی فردا؛ رضا رسولی: روز گذشته طی حکمی خانم دکتر لعیا جنیدی به عنوان معاون حقوقی رییس جمهور منصوب شد. این بانوی حقوق دان، استاد دانشگاه تهران و مولف کتب حقوقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته‌ی قابل توجه و تامل این که مناصب اجرایی خاصه در قوه‌ی مجریه که کار ویژه‌ی آن، اجرای قانون اساسی است، کرسی نظریه پردازی و میز اندیشه ورزی نیست.

گرچه لازم است هرکسی که بر صندلی مصادر اجرایی تکیه می‌زند، حتما به قدر معتنا به° از دانش تخصصی بهره‌مند باشد، اما اکتفای به سواد و مدرک تحصیلی افراد در سپردن مسولیت‌ها خصوصا در سطوح کلان، الزاما تصمیم مدیریتی قابل ستایش تلقی نمی‌شود.

این بانوی حقوق دان، پیش از این، بالاترین مسئولیت مدیریتی که تجربه کرده است، مدیر کلی تدوین و تنقیح قوانین وزارت علوم بوده است واکنون به صورت تصاعدی به سمت معاونت حقوقی رییس جمهور ارتقا پیدا کرده است.

در حالی که هر جایگاه سازمانی به نسبت موقعیت آن، دارای ساختاری خاص در نظام دیوانی کشور است و طبیعتا متصدی آن، می‌بایستی به تناسب آن مقام، تجربه‌ی لازم را در باب ساختار، سازمان، بودجه، نیروی انسانی، برنامه ریزی و جدول اجرایی برنامه‌ها داشته باشد. این موضوع در مناصب کلان، یک اقتضای دیگر نیز دارد و آن هم آشنایی فرد منصوب، به مناسبات کلان اداری، سیاسی در عرصه‌ی ملی است.

حال انتصاب ناگهانی یک مدیرکل به سمت معاون رییس جمهور، دقیقا به مثابه‌ی یک پرش سیاسی است. پرشی که برای خانم معاون یک جهش تصاعدی اداری به حساب می‌آید و برای جایگاه بزرگ معاونت رییس جمهور ایران، یک پرتاب نزولی در واسپاری منصب.

انتظار می‌رفت در طلیعه‌ی دولت جدید، رییس جمهورحقوق دان مان، دست کم در باب انتصاب معاون حقوقی خود، اشراف بیش تری را بروز می‌داد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۴۳۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس جمهور وارد تهران شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه پس از سفر رسمی به دو کشور پاکستان و سریلانکا به تهران بازگشت.

برگزاری دیدارهای رسمی دوجانبه، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه و امضای مجموعاً ۱۳ سند همکاری بخشی از برنامه‌ها و دستاوردهای این سفر بود.

کد خبر 6088247

دیگر خبرها

  • سخنرانی رییس‌جمهور آغاز شد
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • استقبال بازار جهانی از محصولات دانش بنیان وطنی
  • وعده صادق اقتدار ایران را به منصه ظهور گذاشت
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • رییس جمهور وارد تهران شد
  • سفر خارجی رئیسی بعد از «وعده صادق» نشان از اقتدار کشور است
  • حسینی: اینکه عده‌ای مطرح می‌کنند شنبه‌ها تعطیل باشد، جای تعجب دارد + فیلم