Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان امروز پنج‌شنبه، 19 مرداد در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در خر‌م‌آباد، با بیان این‌که مسائل مربوط به حوزه رسانه بسیار زیاد هستند، گفت: مسائل مربوط به خبرنگاران مسائلی چون اهمیت، امنیت، معیشت، مرجعیت، هویت و علمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اهمیت خبر و خبرنگاری افزود: ما براساس نظر بعضی از صاحب‌نظران تحریم‌های اقتصادی، تهاجمات فرهنگی برای ما تهدید نیستند.
حنان اضافه کرد: تهاجم خبری دشمنان علیه نظام را می‌توان تهدیدی جدی از سوی دشمنان دانست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، با اشاره به تهاجم‌های خبری علیه نظام، افزود: با توجه به تحریم‌های دشمنان به نظر می‌رسد باید حوزه خبر و خبرنگاری اهمیت ویژه‌ای داشته باشد.
وی با بیان این‌که سابقه خبرگزاری و خبرنگار در کشور بسیار طولانی است، گفت: یک ماه قبل از تاسیس دانشگاه در تهران، مدرسه خبرنگاری تاسیس شد که این دلیلی بر اهمیت این حوزه است.
حجت‌الاسلام حنان، با بیان این‌که خبرنگاران در دو حوزه باید امنیت داشته باشند، اظهارکرد: امنیت شانی و امنیت فکری در مورد خبرنگاران باید حفظ شود.
وی با اشاره به این‌که امنیت شانی، همان حفظ شان و جایگاه و پایگاه خبرنگاران و رسانه است، خاطرنشان کرد: خبرنگار نقش یک درگاه را دارد و باید از نظر فکر نیز امنیت داشته باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، افزود: هر جلسه و برنامه‌ای که برگزار می‌شود بایستی بهترین امکانات و بهترین مکان در جهت حفظ شان خبرنگاران برای این قشر اختصاص یابد.
وی با بیان این‌که خبرنگار باید دارای آزادی فکر و اندیشه باشد، چراکه آزاد اندیشیدن نتیجه آزادی فکر و اندیشه است، از شکایت‌های مدیران از خبرنگاران انتقاد کرد و گفت: این‌گونه اقدامات در شأن مدیر و جایگاه خبرنگاران نیست.
وی تاکید کرد: امنیت مهم‌ترین مساله حوزه خبرنگاران و رسانه است که باید به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان دومین دغدغه خبرنگاران را معیشت دانست و افزود: یکی‌از راهکارهای حل مساله معیشت خبرنگاران رعایت بحث توزیع آگهی‌هاست.
حجت‌الاسلام حنان اظهار کرد: در شورای اداری، با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی تمام آگهی‌ها از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع شود.
وی مرجعیت خبرنگاران را خانه مطبوعات دانست و افزود: براساس سیستم سامانه وزارت ارشاد، عضویت در خانه مطبوعات دارای اهمیت زیادی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، بحث دیگر خبرنگاران را هویت دانست و افزود: افرادی‌که دارای شرایطی چون ثبت‌نام در خانه مطبوعات، بیمه‌شدگان نشریات، افراد دارای کارت خبرنگاری و برگزیدگان روزنامه‌های سراسری و نشریات علمی که رتبه‌بندی شده اند و شامل افراد تا رتبه 20 هستند.
حجت‌الاسلام حنان، در ادامه با بیان این‌که خبرنگاری فن و تخصص است، افزود: آنچه که باعث می‌شود این است که فن و تخصص اثرگذار باشد، سواد رسانه‌ای خبرنگار است.
وی اظهار کرد: برای ارتقاء سواد رسانه‌ای خبرنگاران لازم است خانه مطبوعات نسبت به برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی اقدام کند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۴۵۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه ااطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق، سیدعمار حکیم، رییس جریان حکمت ملی عراق، در دیدار فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، و هیئت همراه وی، وضعیت فرهنگ و ارتباطات دو کشور و چشم‌اندازهای گسترش همکاری‌های عراق و جمهوری اسلامی ایران را مورد رایزنی قرار داد.

در این دیدار که در دفتر رییس جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم بر ضرورت تبادل تجارب در بخش‌های فرهنگی، هنری و آرشیوی تأکید کرد.

وی با اشاره به نیازهای جوامع اسلامی به برنامه‌هایی فرهنگی که آنان را در برابر هجمه فرهنگی و اندیشه‌های منحرف مصون نگه دارد، بر ضرورت حمایت از برنامه‌های هنری و تولید فیلم و سریال و استفاده از فناوری‌های نوین برای رساندن آن به مخاطبان تأکید کرد.

رییس جریان حکمت ملی عراق همچنین بر ضرورت توقف جنگ در غزه تأکید کرد و جامعه جهانی را در قبال پیامدهای آنچه در غزه می‌گذرد و سکوت در برابر کشتار و گرسنه نگه‌داشتن و نسل‌کشی مسئول دانست.

کد خبر 6096634

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • مصائب یک واردات موسیقایی/ رایزنی با ارشاد اقدام با صمت!
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی