Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@08:35:26 GMT

ائتلاف ضد داعش: داعش 2000 نیرو در تلعفر عراق دارد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۴۶۳۹۴

ائتلاف ضد داعش: داعش 2000 نیرو در تلعفر عراق دارد

سخنگوی ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا می‌گوید که نیمی از شهر رقه یعنی همان پایتخت خودخوانده داعش از سیطره این گروه خارج شده ولی در قسمت‌های قدیمی رقه، نبرد سختی در پیش رو خواهد بود.
به گزارش فارس، سرهنگ «رایان دیلون» سخنگوی ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا، امروز در میان خبرنگاران، گزارشی از آخرین وضعیت نبرد علیه این گروه تروریستی در عراق و سوریه ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رایان ابتدا در خصوص آخرین وضعیت جبهه‌های نبرد در عراق سخن گفت و از تجمع نیروهای داعش در شهر تلعفر در شمال غرب این کشور خبر داد.
تلعفر در غرب موصل قرار دارد و عملیات اخیر ارتش و نیروهای مردمی عراق در این شهر، داعشی‌های فراری را به سمت این شهر سوق داد.
سرهنگ دیلون گفت: «ائتلاف در حال آمادگی برای کمک به نیروهای امنیتی عراق برای آزادسازی تلعفر است و در هفته گذشته بیش از 50 حمله هوایی علیه اهداف داعش در این منطقه داشته است.»
دیلون افزود: «داعش حدود 2 هزار نیرو در تلعفر دارد و انتظار داریم که نبرد سختی در این شهر در بگیرد.»
سخنگو سپس به سراغ پایتخت خودخوانده داعش یعنی شهر رقه رفت.
دیلون گفت: «نیروهای دموکراتیک سوریه تاکنون 50 درصد از رقه را آزاد کرده‌اند ولی نبرد سختی در بخش قدیمی این شهر در پیش رو است.»
سرهنگ دیلون از تسلیم شدن برخی نیروهای داعش در خلال نبرد رقه هم خبر داد و گفت: «برخی نیروهای داعش در جریان نبرد رقه تسلیم نیروهای دموکراتیک سوریه شده‌اند؛ اطلاعی از رقم دقیق این افراد نداریم اما می‌دانیم که برای محاکمه به شوراهای قضایی فرستاده شده‌اند.»
سخنگوی ائتلاف آمریکایی در خصوص نبرد نیروهای بسیج مردمی عراق با تروریست‌های جنوب سوریه هم اطلاعاتی داشت و به صراحت گفت که ائتلاف از این نیروها حمایت نمی‌کند.
وی گفت: «نیروهای مردمی عراق در جنوب سوریه در نزدیکی مرز عراق، در حال نبرد با داعش هستند ولی ائتلاف در این منطقه حمله هوایی نداشته است.»
سرهنگ دیلون در انتها به برآورد آمریکا از وضعیت کلی داعش پرداخت و گفت: «به منابع مالی داعش در دیرالزور و حویجه حمله کرده‌ایم؛ داعش بیشتر منابع درآمدی خود را از دست داده است و این به معنی روی آوردن به اخذ مالیات و باج بیشتر از مردم است.»
وی افزود: «هیچ منطقه امنی برای داعش در سوریه وجود ندارد؛ داعش به زانو درآمده است. آنها دیگر مانند گذشته توان طراحی و پیاده کردن نقشه ندارند.»

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۴۶۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر قدیانی  امروز در آیین  معرفی رئیس جدید نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری کرمان گفت: کرمان مزین به نام سیدالشهدای جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است و امروز اگر نیروهای مسلح ما در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند به برکت خون این شهید والامقام و هزاران شهید دیگر است.

وی درباره عملیات غرورآفرین سپاه و نیروهای مسلح علیه رژیم غاصب صهیونیستی افزود: در تاریخ اسلام و پس از حیات امامان معصوم(ع) شیعه هیچ وقت به اندازه امروز عزت نداشته است و این نعمتی که است که به برکت انقلاب اسلامی، اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) و رهبری حضرت آیت‌الله امام خامنه ای (مدظله العالی) تحقق یافته و شیعه به این جایگاه رسیده است.

دادستان انتظامی قضات کشور خطاب به قضات جوان، گفت: خوب است گاهی به گذشته خود مراجعه کنیم و جایگاه کشورمان در سطح  جهانی و بین‌المللی و وضعیت آن زمان را با پیشرفت‌های اکنون مقایسه کنیم؛ بیش از 45 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و تعداد زیادی از جمعیت کشور جوانانی هستند و قبل از انقلاب را ندیده‌اند.

وی با بیان اینکه حتی کسانی هم که قبل از انقلاب را دیده‌اند نیز گاهی یادشان می‌رود، قبل از انقلاب کجا بوده‌ایم و الان کجا هستیم، ادامه داد: این عظمت برای انقلاب اسلامی نیست که با موشک و پهپاد به رژیم صهیونیستی و آمریکا پاسخ داده شود و آنها هیچ کاری نتوانستند انجام دهند؟ این عظمت برای ایران اسلامی است که کشورهای ابرقدرت به‌دنبال خرید پهبادهای ایرانی هستند؟

قدیانی با اشاره به اینکه در دل تحریم‌ها نیروهای مسلح ما موفق به ساخت مدرن‌ترین موشک‌های کروز و بالستیک نقطه‌زن شده‌اند، گفت: باید بپذیریم که با وجود همه مشکلات و سختی‌ها، کشور رو به پیشرفت است.

دادستان انتظامی قضات کشور بیان کرد: حفظ شان و جایگاه قضات و همچنین معرفی قضات شجاع، مومن و متعهد به جامعه در دستور کار دادستانی انتظامی قضات کشور قرار دارد و قدردان زحمات شبانه روزی قضات و کارمندان پرتلاش در دستگاه قضایی هستیم.

در ابتدای این نشست حمید کریمی، مستشار دادگاه تجدیدنظر استان کرمان به نمایندگی از قضات محاکم تجدید نظر استان کرمان به موضاعاتی مانند شناسایی شکات حرفه ای، مشکلات معیشتی قضات و دسترسی نداشتن قضات به مسئولان عالی قضایی اشاره کرد.

در ادامه مسلم قزلباش، رییس شعبه 15 دادگاه حقوقی شهر کرمان به نمایندگی از قضات محاکم بدوی استان کرمان گفت: قضات با کار و تلاش شبانه روزی در حال جهاد هستند و بایستی خدمات قضات مومن، نمونه، شجاع و متعهد از طریق رسانه های جمعی منعکس شود و همچنین بر ضرورت تشکیل بانک اطلاعات شکات حرفه ای تاکید کرد.

در ادامه پوریا جوادی، بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان به نمایندگی از قضات دادسراهای سراسر استان نیز بر دسترسی قضات به پرونده ارزشیابی خود تاکید کرد و گفت: منابع انسانی مهم ترین سرمایه در دستگاه قضایی است و باید از نیروی انسانی صیانت شود.

 در این آئین ازخدمات غلامعباس مبشری قدردانی و مختار شمس الدین، مستشار دادگاه تجدیدنظر استان کرمان به سمت رییس جدید نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری کرمان منصوب شد.

 

 

دیگر خبرها

  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود
  • فرمانده نیروهای مسلح اوکراین: وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود
  • سیرسکی: اوضاع اوکراین وخیم است
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • تحلیلگر آمریکایی: دانشجویان معترض آمریکایی نیرو‌های نیابتی ایران هستند!
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت