Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-04@17:12:18 GMT

چگونه فضای پر شده تلگرام را خالی کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۴۶۶۱۶

طرفداران تلگرام در ایران بیش از هرجای دیگر در دنیا می باشد. این اپلیکیشن دارای مشکلاتی نیز می باشد. نرم‌افزار تلگرام امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما با وجود محبوبیت بسیار زیاد، مشکلاتی را با به‌وجود آمدن کانال‌ها برای کاربران خود ایجاد کرده بود. این مشکلات به‌دلیل پشتیبانی نکردن از قابلیت حذف اطلاعات دریافت شده در کانال بود و بسیاری از کاربران به‌خصوص کاربران دستگاه‌های اندرویدی که از ظرفیت ذخیره‌سازی محدودی روی دستگاه خود برخوردار بودند با مشکل کمبود فضای خالی روی دستگاه مواجه می‌شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





این مشکل به گوش سازندگان این نرم‌افزار رسیده و کاربران می‌توانند بدون دردسر و بدون نیاز به نرم‌افزارهای مدیریت فایل، حافظه کش و فایل‌های دانلودی توسط این برنامه را از روی دستگاه هوشمند خود پاکسازی کنند. مدیریت Cache در نسخه جدید تلگرام به شما این امکان را می‌دهد اطلاعات موردنظر مربوط به هر کانال یا همه کانال‌ها را به‌راحتی حذف کرده و در صورت نیاز با مراجعه مجدد به کانال موردنظر، آنها را از سرورهای ابری تلگرام فراخوانی کنید.



این قابلیت در نسخه 3.3.2 تلگرام افزوده شده و برای سیستم‌عامل اندروید و آی‌او‌اس قابل استفاده است. برای بهره‌مندی از این قابلیت و پاکسازی حافظه کش نرم‌افزار به این روش عمل کنید:



1ـ ابتدا به یکی از لینک‌های زیر مراجعه کرده و نرم‌افزار تلگرام نصب شده روی دستگاه هوشمند خود را به جدیدترین نسخه به‌روزرسانی کنید:

Android:https://telegram.org/dl/android

iOS: https://telegram.org/dl/ios



2ـ نرم‌افزار را اجرا کرده و پس از مراجعه به منوی اصلی روی Settings فشار دهید.



3ـ اکنون با اسکرول کردن صفحه تنظیمات و مراجعه به بخش Cache Settings گزینه‌های مختلفی برای پاکسازی حافظه کش در اختیار شما قرار می‌گیرد.



4ـ شما می‌توانید با فشار روی گزینه Clear Cache و انتخاب هر یک از موارد دلخواه، عملیات پاکسازی حافظه را آغاز کنید. (عملیات پاکسازی حافظه کش، فقط اطلاعات دریافت شده در حافظه را حذف می‌کند و این اطلاعات اعم از ویدئو، صوت، عکس و… در سرورهای ابری تلگرام موجود بوده و با دسترسی مجدد شما به کانال موردنظر دوباره فراخوانی شده و در اختیار شما قرار می‌گیرد. پس نگران از دست رفتن اطلاعات خود نباشید.)



نکته: در سیستم‌عامل آی‌او‌اس می‌توانید حافظه کش مرتبط با چت‌های فرد به فرد را نیز پاکسازی کرده و در سیستم‌عامل اندروید، این پاکسازی محدود به کانال‌ها و سوپر گروه‌ها می‌شود.



نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید مقدار مقابل گزینه‌ Keep Media در صفحه تنظیمات حافظه است. در این بخش می‌توانید مقادیر مختلفی همچون همیشه، یک هفته و یک‌ماه را انتخاب کنید که انتخاب گزینه‌های یک هفته و یک ماه موجب می‌شود تا اطلاعات ذخیره شده در حافظه کش به‌طور خودکار پس از مشاهده نکردن مجدد در مدت زمان مشخص شده، از روی دستگاه حذف شوند.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۴۶۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مغز انسان به شکلی بی‌نظیر شبیه‌سازی شد

دانشمندان هلند و کره جنوبی به تازگی دستگاهی به نام «ممریستور یونترونیک(مقاومت حافظه)» یا به عبارت دیگر سیناپس مصنوعی ساخته‌اند. این دستگاه که کمی قطورتر از موی انسان است، بخشی از مغز را شبیه‌سازی می‌کند که به ما در فکر کردن و یادگیری کمک می‌کند. این اولین باری نیست که دانشمندان تلاش می‌کنند دستگاهی ایجاد کنند که می‌تواند شبیه مغز انسان فکر کند، اما این دستگاه خاص است، زیرا مانند دیگر دستگاه‌ها ساخته نشده بلکه مانند مغز ما ساخته شده است.

به گزارش ایسنا، این دستگاه مغز مانند چیست و چرا تا این اندازه خاص است؟ ممریستور یونترونیک دارای یک کانال میکروسیال مخروطی است که داخل آن محلولی از نمک(کلرید پتاسیم) محلول در آب قرار دارد.

به نقل از دیجیتال‌ترندز، هنگامی که دستگاه سیگنال الکتریکی دریافت می‌کند، یون‌های موجود در محلول آب از کانال به سمت بالا حرکت می‌کنند و موقعیت خود را تغییر می‌دهند و این حرکت بر چگالی و هدایت یون تأثیر می‌گذارد. این اساسا میزانی که ممریستور می‌تواند الکتریسیته را هدایت کند، تغییر می‌دهد که به نوعی شبیه به نحوه اتصال سلول‌های مغزی قوی‌تر یا ضعیف‌تر بر اساس تجربیات ما است.

این ممکن است نزدیک‌ترین مدل به نحوه عملکرد مغز ما در یک محیط مصنوعی باشد و با تلاش‌های قبلی متفاوت است، زیرا کاملا از آب و نمک ساخته شده و برخلاف مدل‌های قبلی سیلیکون و فلزات ندارد.

اگرچه ممریستورها در پلتفرم‌های متداول مختلفی استفاده شده‌اند، اما با مغز انسان متفاوت هستند زیرا تنها به یک منبع اطلاعاتی مانند الکترون‌ها متکی هستند و فقط به ورودی‌های الکتریکی پاسخ می‌دهند. این با نحوه عملکرد سیناپس‌ها در مغز ما متفاوت است، زیرا سیناپس‌ها می‌توانند برای انجام کار به سیگنال‌های الکتریکی و شیمیایی تکیه کنند.

کاربردهای فعلی هوش مصنوعی، حتی پیشرفته‌ترین آنها، توانایی تفکر مستقل مانند مغز انسان را ندارند. در همین حال، مدل‌های زبانی بزرگ(LLM)، در حالی که ممکن است شبیه به مغز ما به نظر برسند، فقط مجموعه‌ای از کلماتی هستند که افراد دیگر و ماشین‌ها بیان کرده‌اند. توانایی آنها در خلقت ناشی از یادگیری از انسان است و نه از توانایی آنها در تفکر مستقل.

این تحقیق که توسط محقق دکتری تیم کامسما(Tim Kamsma) رهبری می‌شود، نتیجه مشترک کار انجام شده توسط دانشگاه اوترخت در هلند و دانشگاه سوگانگ در کره جنوبی است. این اولین بار در نوع خود است که از کانال‌های یونی سیال برای شبیه سازی مکانیسم‌های پیچیده مایع در مغز استفاده می‌شود. با این حال، به رغم این جهش، دستگاه‌های ممریستورهای یونترونیک هنوز در مراحل ابتدایی خود هستند و استفاده از آنها برای ساخت رایانه‌های نورومورفیک(neuromorphic) هنوز نیاز به پیشرفت دارد.

ساخت چنین دستگاه‌هایی پله‌ای برای عصر بعدی هوش مصنوعی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند
  • اطمینان دستگاه قضا به مردم برای برخورد با مفسدین گردن کلفت
  • کمربند ایمنی را ببندید تا زنده بمانید! (عکس)
  • آنالیز فنی: پرس شدید علیه فشردگی مورایس!
  • وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • دستگاه‌های مشمول شفافیت در مشترک قوای ۳گانه مشخص می‌شود
  • ۳ تا تکنیکی که با آن در طول خواب می‌توانید حافظه تان را تقویت کنید (فیلم)
  • مغز انسان به شکلی بی‌نظیر شبیه‌سازی شد
  • فلومتر التراسونیک کانال باز چیست؟