Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، در ادامه واکنش‌ها به تنش‌ها بین آمریکا و کره شمالی، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا مطلبی در این باره منتشر کرده است.

در ادامه خلاصه‌ یادداشت «سوزان رایس» که در نیویورک تایمز منتشر شده، آمده است:

«زرادخانه اتمی کره شمالی و ارتقای ظرفیت موشک بالستیک بین قاره‌ای این کشور، تهدید فزاینده‌‌ای برای امنیت آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما برای مدت‌های مدیدی است که با لفاظی‌های خصمانه و رنگارنگ پشت سر هم کیم‌ها (رهبران سابق و کنوین کره شمالی) زندگی کرده‌ایم. هر وقت قطعنامه‌های سازمان ملل تصویب شدند، من انتظار چنین رفتاری را از آن‌ها داشتم. اما حالا آنچه بی‌سابقه و به طرز خاصی خطرناک است، واکنش رئیس‌جمهور [دونالد] ترامپ است.

رئیس‌جمهور در اظهارات روز سه‌شنبه گفت که اگر کره شمالی باز هم ایالات متحده را تهدید کند، "با آتش و خشمی روبرو خواهد شد که تاکنون جهان به خود ندیده است". اگر کیم جونگ اون این الفاظ را باور کند و به سرعت به آن‌ها واکنش نشان دهد، خطر سوق دادن شبه جزیره کره به جنگ را به دنبال دارد.

آقای ترامپ یا در حال یک تهدید توخالی جنگ اتمی است که البته اعتبار و بازدارندگی آمریکا را بیشتر خدشه‌دار می‌کند و یا اینکه واقعا درنظر دارد که در صورت رفتار بعدی تحریک آمیز آقای کیم به دنبال جنگ باشد... سناریوی اول، احمقانه است، اما تصمیم آمریکا به آغاز جنگ پیشدستانه در شبه جزیره کره بدون وجود یک تهدید قریب الوقوع، دیوانگی و جنون خواهد بود.

ما این موضوع را به دقت بررسی کردیم. "حمله پیش‌دستانه" اگر نه چند میلیون، دستکم چند صد هزار کشته بر جای می‌گذارد. کلانشهر سئول تنها در 35 مایلی (حدود 56 کیلومتری) مرز و به آسانی در برد موشک‌ها و توپخانه کره شمالی است. حدود 23 هزار سرباز آمریکایی به همراه خانواده‌هایشان در حد فاصل سئول و منطقه غیرنظامی (دو کره) زندگی می‌کنند و در مجموع حداقل 200 هزار آمریکایی در کل کره جنوبی ساکن هستند.

ژاپن و تقریبا 40 هزار پرسنل نظامی آمریکا در آن کشور هم در تیررس خواهند بود. خطر نسبت به سرزمین آمریکا را هم نمی‌توان دستکم گرفت و همچنین موضوع کشیده شدن چین به درگیری مستقیم نظامی با آمریکا را نمی‌توان دستکم گرفت. سپس تاثیر مخرب جنگ بر اقتصاد جهانی هم هست.

قطعا ما باید هر اقدام معقولی را برای کاهش و از بین بردن تهدید اتمی آمریکا توسط کره شمالی را اتخاذ کنیم و شاید شرایطی مانند یک تهدید قریب الوقوع یا واقعی برای ملت ما یا متحدانمان پیش آید که جنگ را ضروری می‌کند. اما جنگ برای ممانعت از چنین وضعی، ضروری نیست. تاریخ نشان می‌دهد که ما می‌توانیم سلاح‌های اتمی کره شمالی را تحمل کنیم همانطوری که ما سطح بزرگتری از هزاران سلاح اتمی شوروی را در جنگ سرد تحمل کردیم. این موضوع البته به عملگرایی نیاز خواهد داشت.

اول، اگرچه ما هرگز نمی‌توانیم کره شمالی را به عنوان قدرت اتمی به رسمیت بشناسیم، اما می‌دانیم که بسیار بعید است که از این زرادخانه اتمی به این بزرگی دست بکشد چرا که آقای کیم سلاح‌های اتمی را ضامن بقای رژیمش می‌داند.

طبق بسیاری از ارزیابی‌ها، آقای کیم شرور و بی پروا است، اما غیرمنطقی نیست. در نتیجه در حالی که ما بی سر و صدا به پالایش کردن گزینه‌های نظامی‌مان ادامه می‌دهیم، می‌توانیم بازدارندگی سنتی را هم اعمال کرده و این موضوع را واضح کنیم که هرگونه استفاده از سلاح‌های اتمی علیه آمریکا یا متحدانش، به نابودی کره شمالی منجر خواهد شد. "جیمز متیس" وزیر دفاع همین ادبیات را برگزید. همین خط قرمز باید برای هرگونه نشان و مدرکی در خصوص ارسال سلاحهای اتمی به یک کشور یا بازیگر غیردولتی دیگر ترسیم شود.

دوم، برای اجتناب از به اشتباه وارد شدن در یک جنگ پرهزینه، آمریکا باید فورا لفاظی‌های بی ملاحظه را متوقف کند. "جان کلی" رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید باید کنترل کاخ سفید و همچنین رئیسش را به دست گیرد و نوک مشاوران و اطرافیان ترامپ را که بر شعله بحران موشکی می‌دمند، بچیند.

سوم، ما باید سیستم‌های ضد موشکی‌ و دیگر مسائل دفاعی‌مان و همچنین متحدانمان را تقویت کنیم

چهارم، ما همچنان باید به بالا بردن هزینه‌های حفظ برنامه‌های اتمی کره شمالی ادامه دهیم. تشدید تحریم‌ها، حفظ اختیار و مجوز سازمان ملل برای ممنوع کردن ورود و خروج محموله های مشکوک به مبدا کره شمالی و مقصد آن، افزایش انزوای سیاسی پیونگ یانگ و تزریق اطلاعات در درون کره شمالی می‌تواند نقاط ضعف رژیم را تقویت کند.

در آخر اینکه ما باید شروع به مذاکره با چنین درباره تلاش‌های مضاعف و سناریوهای مختلف در قبال شبه جزیره کره بکنیم و دیپلماسی را احیا بخشیم تا توافقات محتمل از راه مذاکره را برای محدود یا از بین بردن زرادخانه کره شمالی، به آزمون بگذاریم».

به اشتراک گذاری کد خبر : 2950920905581450231 برچسب‌ها : کره شمالی سوزان رایس ترامپ جام جم آنلاین سوزان رایس: باید لفاظی های بی ملاحظه آمریکا را متوقف کنیم لینک کوتاه : اخبار مرتبط آماده سازی حمله پیشدستانه به سایت‌های موشکی کره شمالی پنج شنبه 19 مرداد 1396 11:01 تنش بین آمریکا و کره شمالی قیمت طلا را افزایش داد پنج شنبه 19 مرداد 1396 18:45

ارسال نظر

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید: 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید. 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود. 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود. تصویر امنیتی : پربازدیدها مسافرت و خوشگذرانی با همسر سابق! +عکس آمریکا بدعهدی کند از ۱+۵ به ۱-۷ می‌رسیم! حمله دراکولا به مناطق شمالی ایران دخترهای این روستا در سن بلوغ، پسر می‌شوند +عکس 134 سال حبس برای شیطان خرابه‌های تهران آزار پس از نجات از دام متجاوزان +عکس مدل بریتانیایی ،قرار بود ۳۰۰ هزار دلار در خاورمیانه فروخته شود لحظه حمله قلبی گوینده خبر رادیو گلستان آیا جنگ جهانی سوم از این جزیره آغاز می شود؟ + عکس بخشش پدر از سوی 2 دخترش لیست همه پربازدیدها برگزیده‌ها برق پیرزن مامور برق را گرفت تیری که بلای جان تک تیرانداز شد تصاویری از جنازه‌های مردم پس از انفجار کامیون داعشی‌(16+) شب‌گردی امین حیایی با موتور مسابقه‌ای + عکس به افتخار سلطان جنگل + عکس خطری که گزارشگر را به خنده انداخت دستگیری مهاجران قاچاقی هنگام عبور از مرز آخرین قیمت خودروهای داخلی+جدول احتمال ارائه اینترنت بدون فیلتر برای دانشگاه‌ها و رسانه‌ها پژوهش جدید از آسیب زدن بازی‌های اکشن به ماده خاکستری مغز حکایت دارد آخرین مطالب همه سایت 22:30 سوزان رایس: باید لفاظی های بی ملاحظه آمریکا را متوقف کنیم 22:00 غرق شدن پسر نوجوان در استخر آب کشاورزی 21:30 واکنش 2 هنرمند به شهادت محسن حججی+عکس 21:15 هیلاری کلینتون کشیش می شود 21:00 ریزش آوار در بیرجند 2 قربانی گرفت 20:45 آتش سوزی 80 هکتار از جنگل ها و مراتع ثلاث باباجانی 20:30 غمگین‌ترین عروسی جهان +عکس 20:27 پیروزی گسترش فولاد در دقایق پایانی / سومین باخت پیاپی سپدرود 20:08 برق پیرزن مامور برق را گرفت 19:50 کشف قبرستانی از دایناسورها در سیبری! فهرست همه مطالب جام جم آنلاین © 2015 | کلیه حقوق این وب سایت متعلق به موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم است. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۴۶۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی

وزیر دفاع آمریکا نسبت به افزایش همکاری استراتژیک کره‌شمالی با روسیه هشدار داده و گفت این اتحاد رو به رشد، اعتماد و اطمینان کیم جونگ اون، رهبر پیونگ‌یانگ را افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا اظهارات خود را در جلسه کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در روز سه‌شنبه بیان کرد. روابط بین مسکو و جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره‌شمالی) از زمانی که کیم در سپتامبر گذشته برای گفت‌وگو با «ولادیمیر پوتین» به روسیه سفر کرد، عمیق‌تر شده است و این مساله خوشایند غرب نیست.

روسای دفاع روسیه و کره‌شمالی هم ژوئیه گذشته در پیونگ‌یانگ دیدار کردند.

آستین به قانونگذاران گفت: «کره‌شمالی، دوباره، به دلیل ارتباط با پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده است.» او همچنین به گسترش همکاری بین روسیه، کره‌شمالی، ایران و جمهوری خلق چین اشاره کرد.

آستین گفت: «این بسیار نگران‌کننده است؛ چیزی که ما باید آن را تماشا کنیم، چیزی که برای اطمینان از اینکه توانایی و ظرفیت همکاری با متحدان خود برای ادامه بازدارندگی و ادامه ترویج صلح و ثبات را در هر یک از مناطق داریم، باید داشته باشیم.»

وزیر دفاع آمریکا افزود: «رابطه رو به رشد بین جمهوری خلق چین، روسیه، کره‌شمالی و ایران نگران‌کننده است و این چیزی است که ما از نزدیک آن را دنبال می‌کنیم.»

آستین همچنین مدعی شد که روسیه برای جبران گلوله‌های توپخانه و سایر مهمات اضافی، به کره‌شمالی برای پر کردن ذخایر خود در درگیری اوکراین مراجعه کرده است.

این در حالیست که مقامات کره‌شمالی و روسیه اتهامات مربوط به انتقال تسلیحات از پیونگ‌یانگ را رد کرده‌اند. آنها همچنین ایالات متحده و متحدانش در شمال شرق آسیا را به تشدید تنش در منطقه با آماده شدن برای جنگ با کره‌شمالی متهم کرده‌اند.

به گزارش راشا تودی، کره‌شمالی از زمان آغاز درگیری روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ آزمایش‌های موشکی خود را افزایش داده و احتمال اتحاد مجدد با کره‌جنوبی را رد کرده است. وزارت خارجه کره‌شمالی می‌گوید افزایش همکاری با روسیه به دفاع از «منافع اصلی» دو کشور و ایجاد «نظم بین‌المللی چند قطبی» کمک می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل
  • تمجید رایس از ستاره سیتی: در جهان بهترین است!
  • آمریکایی‌ها درباره حقوق بشر فقط لفاظی می‌کنند
  • بهترین دفاع فصل لیگ برتر انگلیس از نگاه ویلیام گالاس
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید