Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، علی وفایی مقدم بیان کرد: جنگل‌ها و مراتع در کوه‌های مشرف بر امامزاده سید فخرالدین احمد عنا "کوه زرد و نور" روز 17 مردادماه ساعت 22 دچار آتش‌سوزی شده و همچنان شعله‌های آتش فوران دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه کوهستانی و سخت‌گذر بودن منطقه، عملیات اطفاء حریق را برای کارکنان خدوم منابع طبیعی و مردم سخت کرده است افزود: جنگلبانان منابع طبیعی با دست خالی و بدون داشتن ابتدائی ترین تجهیزات طی سه شبانه روز گذشته مشغول مهار آتش سوزی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وفایی‌مقدم عنوان کرد: طی این سه شبانه روز چندین مرتبه آتش سوزی مهار ولی بعد از ساعاتی نیز مجدد شعله‌های آتش فوران می‌کرد که مهمترین دلیل ان نیز سخت‌گذر بودن منطقه بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده بالگرد شرکت نفت برای اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع در کوه‌های مشرف بر امامزاده سید فخرالدین احمد عنا "کوه زرد و نور" به کمک نیروهای منابع طبیعی آماده است.

دو شبانه روز نخوابیده‌ایم

یکی از جنگلبانان منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه به خبرنگار تسنیم گفت: با وجود مهار آتش بعد از یک شبانه روز در کوه بهره عنا، آتش دوباره در قسمتی شعله ور شده است.

مهراب عبدی از فرمانداری و مدیریت بحران شهرستان تقاضای کمک داریم در گفت و گو با تسنیم افزود: دو شبانه روز بوده نخوابیده‌ایم و مهار آتش از توان ما خارج بوده و همه باید کمک کنند.

901

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۴۶۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی در نشست شورای تحقیقات جهاد کشاورزی اظهار کرد: نتایج پژوهش ها و تحقیقات در حوزه کشاورزی بایستی به سرعت در بخش اجرایی استفاده و به کارگیری شود.

وی افزود: بایستی فاصله بین تحقیقات و اجرا کم شود تا نتایج پژوهشی سریعتر به مزارع کشاورزی انتقال یابد.

وی اظهار داشت: تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد چرا که تحقیقات کشاورزی بدون در نظر گرفتن مسایل مهم استان نمی تواند منجر به توسعه پایدار بخش کشاورزی شود.

عطایی یادآور شد: نتایج طرح های تحقیقاتی بخش کشاورزی برای بهره برداران بیان شود تا کشاورزان استان بتوانند دانش نوین و به روز بهره مند شوند.

گفتنی است؛ در این نشست ریوس برنامه های اصلی و عملیاتی مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در سال جاری در حوزه های روابط عمومی، پشتیبانی، آموزشی، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و پژوهشی و فناوری بیان شد.

مشارکت بخش خصوصی و مردم در راستای تحقق شعار سال، فعال سازی ظرفیت پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، ارتقای فعالیتها در حوزه کشاورزی دانش بنیا، ارتقای کیفی واحدهای فناور، توسعه دستاوردهای فناورانه در زیست بوم کشاورزی، ارتقای دانش فنی و فناورلنه بهره برداران، استفاده از ظرفیت کشاورزان خبره در انتقال دانش به سایرین، کشاورزی هوشمند، ارتقای دانش فنی در حوزه سازگاری با کم آبی و افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی و.. مهمترین اهداف این برنامه های عملیاتی است.

کد خبر 6093437

دیگر خبرها

  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال