Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، نفیس زکریا سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در نشست خبری هفتگی خود اظهار داشت: مسئله افغانستان به هیچ وجه راه حل نظامی ندارد و تنها از طریق گفتگو میان دولت کابل و همه گروه‌ها از جمله طالبان قابل حل است.

وی با بیان اینکه تنها از طریق مصالحه و روند مذاکره است که می توان به صلح در افغانستان دست یافت،تاکید کرد: پاکستان از ابتکار گفتگو میان حزب اسلامی افغانستان به رهبری گلبدین حکمتیار و دولت افغانستان حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سخنگو در پاسخ به سوالی درخصوص احتمال اتخاذ شدن سیاست‌های سخت علیه پاکستان از سوی آمریکا به بهانه حمایت پاکستان از تروریسم، اظهار داشت: چنین سوء برداشت‌هایی از طریق از تبلیغات منفی در رسانه‌ها ایجاد شده است. پاکستان ترجیح می‌دهد چنین موضوع‌هایی را از طریق کانال‌ها و مجاری مناسب و نه از طریق رسانه‌ها، دنبال کند.

وی در عین حال گفت که سهم و نقش پاکستان در مبارزه با تروریسم، غیرقابل انکار است و پاکستان نیازی به این ندارد که دیگران بخواهند اقدامات آن در مسیر مبارزه با تروریسم را تایید کنند.

نفیس زکریا با نادرست خواندن ادعای آمریکا در خصوص عملکرد پاکستان در مبارزه با تروریسم گفت: پاکستان بدون هیچ گونه تبعیض میان گروه های تروریستی، با آنها با جدیت تمام مبارزه می‌کند.

وی همچنین درخصوص پناهندگان افغان در پاکستان گفت: خواستار بازگشت داوطلبانه افغان‌ها به کشورشان هستیم و پاکستان طی چهار دهه گذشته میزبان میلیون‌ها پناهنده افغان بوده و و هرگز آنان را وادار به خروج از این کشور نکرده است.

مجموع تعداد پناهندگان افغان در پاکستان، شامل مهاجران قانونی و غیرقانونی، حدود سه میلیون نفر است. روند بازگشت پناهندگان افغان از پاکستان به کشورشان از سال گذشته به دلیل اصرار پاکستان بر ضرورت بازگشت آنان، افزایش یافته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۴۷۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) بازگشت تیم ملی فوتسال افغانستان به مشهد پس از تاریخ‌سازی

(تصاویر) بازگشت تیم ملی فوتسال افغانستان به مشهد پس از تاریخ‌سازی

دیگر خبرها

  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بازگشت شهروندان افغانستانی به وطنشان
  • مقام افغان: یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابل
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • (تصاویر) بازگشت تیم ملی فوتسال افغانستان به مشهد پس از تاریخ‌سازی
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است