Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-01@09:52:03 GMT

ثبت روز جهانی چپ دست ها در تقویم

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۴۷۵۶۷

ثبت روز جهانی چپ دست ها در تقویم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، فرزانه معصومیان دبیر این انجمن گفت: بر اساس مصوبه سازمان ملل متحد از سال ۱۳۵۵ یک روز در تقویم جهانی به چپ دست ها اختصاص داده شده است.

او افزود: دلیل نامگذاری این روز، انتقاد از این است که تمام ابزارها و امکانات برای راست دست‌ها طراحی شده‌اند ( مانند صندلی‌های یک دسته، صندلی راننده در خودروها، قانون‌های راهنمایی رانندگی، میزهای پُر کردن فرم در بانک‌ها و اداره‌ها و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..) و چپ دست‌ها را مجبور به کاربرد از دست راست می‌کنند.

همچنین یکی از اهداف این روز، مبارزه با باورهای خرافاتی درباره چپ دست‌ها است.

معصومیان تصریح کرد: خوشبختانه در ایران برخوردهای خرافی و غلط با چپ دست‌ها بسیار محدود است و عموم جامعه به چپ دست‌ها نگرش مثبتی دارند، با این‌حال این قشر مجبورند مثل اغلب مناطق جهان با ابزارهای راست دستی کار کنند.

دبیر انجمن چپ دست‌ها از ارسال نامه به مرکز آمار ایران و درخواست برای اصلاح پرسش‌نامه برای سرشماری تعداد چپ دست‌ها در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در این‌باره مسئولان قول مساعد داده‌اند.

او افزود: همچنین با توجه به اینکه همه ساله تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان در آزمون‌های مختلف از جمله کنکور، چپ دست‌ها هستند و این در پرسش‌نامه نیز از آنان سوال می‌شود، اما متاسفانه صندلی مناسب در اختیار آنان قرار نمی‌گیرد که باید در این‌باره اقدام مناسب صورت بگیرد.

معصومیان یادآور شد: در وب‌سایت انجمن چپ دست‌ها تا کنون ۲۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که با بررسی توانمندی‌های آنان در نظر داریم برای هم‌افزایی و شتاب‌دهی به روند پیشرفت دیگر اعضای انجمن استفاده کنیم.

به گفته دبیر انجمن چپ دست‌های ایران، عصر روز یکشنبه ۲۲ مرداد همزمان با روز جهانی چپ دست ها اولین گردهمایی برای این افراد خاص در پردیس سینمایی ملت تهران برگزار خواهد شد.

به اشتراک گذاری کد خبر : 2950943396120543059 برچسب‌ها : تقویم چپ دست جام جم آنلاین ثبت روز جهانی چپ دست ها در تقویم لینک کوتاه :

ارسال نظر

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید: 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید. 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود. 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود. تصویر امنیتی : پربازدیدها مسافرت و خوشگذرانی با همسر سابق! +عکس آمریکا بدعهدی کند از ۱+۵ به ۱-۷ می‌رسیم! حمله دراکولا به مناطق شمالی ایران دخترهای این روستا در سن بلوغ، پسر می‌شوند +عکس 134 سال حبس برای شیطان خرابه‌های تهران آزار پس از نجات از دام متجاوزان +عکس لحظه حمله قلبی گوینده خبر رادیو گلستان دانستنی‌هایی درباره بهترین نوع خیار بخشش پدر از سوی 2 دخترش واکنش اینستاگرام منتسب به رهبری به شهادت جوان ایرانی اسیر داعش +عکس لیست همه پربازدیدها برگزیده‌ها برق پیرزن مامور برق را گرفت تیری که بلای جان تک تیرانداز شد تصاویری از جنازه‌های مردم پس از انفجار کامیون داعشی‌(16+) شب‌گردی امین حیایی با موتور مسابقه‌ای + عکس به افتخار سلطان جنگل + عکس خطری که گزارشگر را به خنده انداخت دستگیری مهاجران قاچاقی هنگام عبور از مرز آخرین قیمت خودروهای داخلی+جدول احتمال ارائه اینترنت بدون فیلتر برای دانشگاه‌ها و رسانه‌ها پژوهش جدید از آسیب زدن بازی‌های اکشن به ماده خاکستری مغز حکایت دارد آخرین مطالب همه سایت 02:30 ثبت روز جهانی چپ دست ها در تقویم 02:00 شکار مردان پولدار در شهر 01:30 ارتباط پنهانی رنگ خون گرفت 01:00 همسرم به فرزندانمان زیادی محبت می‌کند 00:30 معتادان بمب‌های خاموش شهر 00:01 مرگ در آتش 5/19 23:30 4 کشته در سقوط پراید به دره 5/19 23:00 رابرت فیسک:اسرائیل، عربستان و آمریکا عاملان فساد و ترور 5/19 22:30 سوزان رایس: باید لفاظی های بی ملاحظه آمریکا را متوقف کنیم 5/19 22:00 غرق شدن پسر نوجوان در استخر آب کشاورزی فهرست همه مطالب جام جم آنلاین © 2015 | کلیه حقوق این وب سایت متعلق به موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم است. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۴۷۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم و اوقات شرعی سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ به افق قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ هجری شمسی برابر ۲۱ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری و ۳۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی است.

تقویم روز:

سه شنبه
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ هجری شمسی
۲۱شوال ۱۴۴۵ هجری قمری
۳۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

اوقات شرعی به افق قم:

اذان صبح: ۰۳:۴۶ دقیقه
طلوع آفتاب: ۰۵:۱۷ دقیقه
اذان ظهر: ۱۲:۰۴ دقیقه
اذان مغرب: ۱۹:۱۰ دقیقه

دیگر خبرها

  • تقویم و اوقات شرعی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ به افق قم
  • تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی به‌ ثبت رسید
  • آیا فردا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت برای کارگران تعطیل است؟
  • روز پسر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / روز پسر ۱۴۰۳ کی است؟
  • تقویم و اوقات شرعی سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ به افق قم
  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • ثبت سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی
  • روز پسر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • پائولو دیبالا موثرترین بازیکن سری آ در تقویم سال ۲۰۲۴