Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمبود بیش از ۳ هزار سطل زباله در مناطق هشت‌گانه شهری تنها بخشی از کم‌کاری پیمانکارانی را نشان می‌دهد که شهردار اهواز بدون در نظر گرفتن سابقه کاری و میزان رعایت اصل مفاد پیمان توسط پیمانکار بار دیگر با آن‌ها به انعقاد قراردادهای بلند مدت اقدام کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، شهروندان اهوازی در واپسین روزهای باقی مانده از عمر فعالیت‌ شهردار و چهارمین دوره شورای شهر شاهد تغییرات چشمگیری شده تغییراتی که نه می‌توان آن‌ها را حرکتی رو به جلو و نه اقداماتی خارج از چارچوب فعالیت‌کاری دانست اما همچنان این تغییرات به وجود آمده قابل هضم نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گویا گرمای 50 درجه اهواز تنها علائم راهنمایی را ذوب نمی‌کند بلکه سبب ذوب شدن چارچوب عملکرد صحیح شهرداری برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان شده است.

با وجود بیان مشکلات و معضلات توسط منتقدان درباره سطح خدمات شهری ارائه شده، همچنان در لیست پیمانکاران فعال حوزه خدمات شهری اهواز افرادی حضور دارندکه به گفته هوشنگ شیرمری رئیس شورای شهر، باید در لیست سیاه شهرداری اهواز قرار بگیرند و از انتخاب مجدد برای ارائه خدمات شهری محروم شوند.

قراردادهای میان شهرداری و پیمانکاران با خدمات ارائه شده همخوانی ندارند

میان قراردادهای منعقد شده در سال 93 تا نیمه نخست امسال به منظور ملزم ساختن پیمانکار به ارائه خدمات مطلوب با آنچه که در واقعیت مشاهده می‌شود تفاوت‌های بسیاری وجود دارد.

به عنوان نمونه پیگیری‌های خبرگزاری تسنیم نشان می‌دهد طبق قرارداد‌های یاد شده باید در منطقه یک 1500 مخزن جمع‌آوری زباله وجود داشته باشد که فقط 170 مخزن وجود دارد و این منطقه با کمبود بیش از 1300 مخزن زباله مواجه است.

این موضوع در دیگر مناطق نیز صدق می‌کند به طوری که منطقه دو نیازمند 724 مخزن است ولی 496 مخزن جمع‌آوری زباله دارد همچنین منطقه سه نیازمند 1000 مخزن ولی دارای 653 مخزن، منطقه 4 نیازمند 1000 مخزن ولی دارای 342 مخزن و منطقه شش نیز نیازمند 750 مخزن ولی دارای372 مخزن جمع‌آوری زباله است.

همچنین منطقه 7 این کلانشهر نیازمند700 مخزن ولی دارای 531 مخزن و منطقه هشت نیز نیازمند 700 مخزن ولی دارای689 مخزن جمع آوری زباله است.

کمبود بیش از 3هزار سطل زباله در مناطق هشت‌گانه شهری تنها بخشی از کم‌کاری پیمانکارانی را نشان می‌دهد که شهردار اهواز بدون در نظر گرفتن سابقه کاری و میزان رعایت اصل مفاد پیمان توسط پیمانکار بار دیگر با آن‌ها به انعقاد قراردادهای بلند مدت اقدام کرده است؛ مشاهده این رفتار شهرداری، نشان می‌دهد شهر اهواز همچنان قرار است بدون پیشرفت به حیات خود ادامه دهد.

رفت و روب خدمات شهری مهمترین انتقاد 4 ساله شهروندان به شهرداری اهواز

انتخاب پیمانکاران قبلی به عنوان پیمانکاران جدید تنها سبب آشفتگی و ایجاد اعتراض بین شهروندان نشد بلکه برخی از اعضای شورای شهر نیز با این اقدام شهردار مخالف بوده و آن را به نوعی دخالت در کار شهردار و شورای شهر آینده می‌دانند .

آذر زمان‌پور عضو چهارمین دوره شورای شهر اهواز درباره عملکرد شهردار در زمینه انعقاد قراردادهای بلند مدت با پیمانکاران سابق گفته است در طول چهارسال گذشته بیشترین انتقاد شهروندان در حوزه رفت و روب خدمات شهری بود و پیمانکاران انتخاب شده همان پیمانکارانی هستند که نه تنها چابک نبودند بلکه شهروندان هیچ رضایتی نسبت به عملکرد آن‌ها ندارند.

وی افزود: در صحن علنی شورا انتقاد کردم و خواستار این موضوع شدم که قراردادهای رفت و روب و خدمات شهری را به شورای پنجم واگذارتا منتخبان شورای آیندهبا یک دقت نظر و حساسیت بیشتری قراردادها را مطابق با عمر کاری شورای جدید تدوین کنند.

انعقاد قراردادهای بلند مدت با پیمانکاران سابق خدمات شهری اقدامی خارج از عرف اما قانونی......

هوشنگ شیرمردی رئیس چهارمین دوره شورای شهر اهواز نیز با بیان اینکه قراردادهای شهرداری در صورت عدم تمکین پیمانکار به تعهدات قابل فسخ است عملکرد شهردار برای تجدید پیمان با پیمانکاران سابق را غیر قانونی ندانست اما شیوه‌ای که شهردار برای انتخاب پیمانکاران در نظر گرفته است را خارج از عرف دانست.

وی معتقد است اگر شوراباتمدید قراردادها موافقت نمی‌کرد فرار از مسولیت محسوب و دادگاه اجازه مجازات شهرداری را داشت. شهرداری قبل از هماهنگی با اعضای شورای شهر مناقصه را برگزار و اوراق مناقصه فروخت. اگر ما با انعقاد قراردادهای جدید مخالفت می‌کردیم آنگاه شهرداری باید غرامت پرداخت می‌کرد که پرداخت غرامت توسط شهرداریبه ضرر همه شهر بود.

مهمترین چالش شورای پنجم رسیدگی به قراردادهای دقیقه نودی آقای شهردار

عملکرد شهردار در حوزه ارائه خدمات مطلوب شهری و نوع رفتاری که با شورای شهر در زمینه فروش اوراق مناقصه داشت، نشان داد وی هیچ گاه خود را منتخب نمایندگان شهروندان نمی‌داند و آن چیزی که به ذن خود درست است را انجام می‌دهدبه طوری که محمدرضا ایزدی عضو منتخب پنجمین دوره شورای شهر اهواز نیزمعتقد است که قراردادهای دقیقه نودی شهردار نه تنها به صلاح و آینده شهر نیست بلکه شورای پنجم را با مشکلاتی از پیش آماده شده رو به رو می‌کند.

وی در این باره گفته است در شرایط کنونی که مدت زمان کوتاهی از عمر شورای چهارم ماندهکار ناپسندیاست که توسط شهرداری انجام شده چراکه این اقدام شهردار در واقع تصمیم گیری برای شورای آینده است.

عضو منتخب پنجمین دوره شورای شهر اهواز افزود: علی‌رغم اینکه به شهردار اعلام کردیم این قراردادها نباید به صورت بلند مدت بسته شود اما متاسفانه این کار صورت گرفت.ایناقدام نه تنها برای شهردار بلکه برای پیمانکار خوب نیست زیرا شورای پنجم بعد از رسمیت یافتنامکان دارد تصمیم دیگری بگیرد .

ناظران در خواب تابستانه و شهردار در تکاپوی تخریب چهره شهر

با تمام تفاسیر بیان شده برخی از اعضای منتخب پنجمین دوره شورای شهر اهواز همچنان مسببان اصلی عملکردهای اخیر شهردار، را اعضای چهارمین دوره شورای شهر می‌دانند.

جاسم موسی‌پور منتخب پنجمین دوره شورای شهر اهواز با بیان اینکه قراردادهای منعقد شده توسط شهرداری اهواز برای شورای پنجم حاشیه‌ساز می‌شود، گفت: وظیفه اصلی پیگیری‌ موضوعات رخ داده به عهده شورای چهارم است زیرا همچنان دوره مسئولیت این شورا پابرجا بوده و قطعا باید این مسائل را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه در اواخر دوره کاری برخی از مدیران سازمان مربوطه را رها می‌کنند عنوان کرد: شورای چهارم باید تا آخرین روز کاری پاسخگو و پیگیر مسائل و اتفاقات رخ داده شده، باشد.

به گزارش تسنیم، نظارت یکی از مهمترین وظایف و اهرم‌هایی است که اعضای شورای شهر می‌توانند با اتکا برآن از پستی و بلندی‌هایی با شیب‌های نامتعارفی جلوگیری کنند.

عملکرد شهردار و شهرداری در واپسین روزهای عمر فعالیت کاری شورای چهارم و شهردار ناشی از ضعف نظارتی است بنابراین انتظار می‌رود که منتخبان پنجمین دوره شورای شهر اهواز با عبرت گرفتن از ضعف نظارتی شورای چهارم نه تنها در انتخاب یک فرد صلاحیت‌دار به عنوان شهردار اقدام بلکه از طریق وظیفه ذاتی و قانونی خود یعنی نظارت به شعار‌های انتخاباتی خود عمل کنند.

انتهای پیام/

R41468/P1010113/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۴۷۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه عدم تصویب بودجه شهرداری یک نوع تخلف قانونی محسوب می‌شود، گفت: این بلاتکلیفی اعتباری موجب ایجاد اخلال در امور شهری از جمله فعالیت‌های عمرانی و خدماتی شهرداری شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، نادر نوروزی عصر امروز _ دوشنبه دهم اردیبهشت _ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بودجه سال ۱۴۰۳ برای تصویب، طبق اصول و ضوابط قانونی و در موعد مقرر به شورای اسلامی شهر کرمانشاه در دی ماه سال گذشته ارسال شد.

وی افزود: با وجود آنکه کلیات این بودجه در اواخر سال گذشته و پس از ۲ ماه کاری به تصویب رسید ولی به بهانه اینکه در پنج بند دارای مشکل است جزئیات آن تاکنون و با وجود برگزاری ۳۰ جلسه کاری کارشناسان، معاونان و شهرداران مناطق هشتگانه این شهر با اعضای این شورا، به تصویب کامل نرسیده است.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه عدم تصویب بودجه شهرداری خود یک نوع تخلف قانونی محسوب می شود، اضافه کرد: این بلاتکلیفی اعتباری موجب ایجاد اخلال در امور شهری از جمله فعالیت‌های عمرانی و خدماتی شهرداری شده است.

وی با اشاره به مطالبی که در یک هفته اخیر علیه شهرداری در فضای مجازی منتشر شده است، ادامه داد: طبق قانون چنانچه مطالبی که در فضای مجازی منتشر می‌شود کذب بوده و واقعیت نداشته باشد قابل پیگیری در محاکم قضایی است.

نوروزی اظهار کرد: واقعیاتی وجود دارد که به‌دلیل مصلحت شهر و مردم تاکنون بازگو نکرده‌ام ولی در صورتی که ضرورت پیدا کند به اطلاع مردم و افکار عمومی رسانده خواهد شد.

وی بودجه سال گذشته کرمانشاه را چهار هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: برخی ها به دلیل ناآگاهی اعلام کردند که تنها ۵۱ درصد از این بودجه در سال گذشته محقق شده در حالی که این رقم بیش از ۷۰ درصد تحقق پیدا کرده که در ۲ بخش نقدی و غیرنقدی بوده است.

شهردار کرمانشاه همچنین با بیان اینکه بودجه سال جاری نیز بر رقم ۶,۸۰۰ میلیارد تومان بسته شده است، افزود: بر تمامی هزینه‌های شهرداری، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات نظارت کامل دارند و علاوه بر این حسابرسی نیز از سوی شورای شهر تعیین شده است که بر گردش مالی و نحوه هزینه کرد شهرداری نظارت کامل دارد.

وی با بیان اینکه تمامی آیتم‌هایی که در بودجه سال گذشته و حتی چند سال گذشته شهر کرمانشاه آمده است در بودجه امسال نیز تکرار شده است، اضافه کرد: حتی در آن زمان در شورای شهر حاضر شدم و کلیات بودجه را کاملاً برای اعضای شورای شهر توضیح دادم اما ریاست شورای شهر آن را تا روز آخر سال گذشته به فرمانداری ارجاع نداد.

نوروزی با اشاره به برخی ایرادات نادرست گرفته شده توسط شورای شهر از بودجه سال ۱۴۰۳ که اعداد و ارقام آن اصلاً در داخل بودجه وجود ندارد، گفت: اینگونه اقدامات و سخنان که حتی مصداق آن نیز اعلام نمی شود تشویش اذهان عمومی و به نوعی القای شبهه برای تخریب محسوب می شود و نیتی که پشت آن است نیت درستی نیست.

وی با بیان اینکه پنج ماه است که بودجه برای تصویب به شورای شهر ارسال شده و هنوز به تصویب نرسیده است، تاکید کرد: مشخص نبودن بودجه، مشکلات فراوانی را در حوزه قراردادهای پیمانکاری و اقداماتی که در حوزه‌های زیباسازی، خدمات و عمران شهری باید انجام شود ایجاد کرده است.

شهردار کرمانشاه یادآور شد: طبق مکاتبات انجام گرفته با استاندار کرمانشاه مقرر شده که نهایتاً تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه جاری تکلیف بودجه شهرداری مشخص شود زیرا انجام هر اقدامی برای کارهای زیربنایی و خدماتی مستلزم کد بودجه است و تا تکلیف آن مشخص نشود نمی توان کاری را پیش برد.

کد خبر 749205

دیگر خبرها

  • تغییر ۲۱ شهردار و شورای شهر نسیم‌شهر در ۴ سال
  • سوالی که گم شد؛ قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • چگونه سرمایه‌گذاری ۲هزار میلیارد تومانی در حوزه پسماند شکل گرفت؟
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • خروج علیه شهردار تهران
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد