Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - جيمز متيس، وزير دفاع آمريکا در مانتن ويو در کاليفرنيا گفت آمريکا آمادگي مقابله با هر گونه اقدام خصمانه کره شمالي را دارد.

به گزارش شبکه تلويزيوني سي ان ان؛ متيس گفت به نظر من بهترين راه براي نشان دادن تعامل گسترده اين است که ببينيم هفته گذشته، شوراي امنيت سازمان ملل به صورتي يکپارچه تهديد کره شمالي را ضد جامعه جهاني توصيف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند بار ديده ايد که فرانسه و چين و روسيه و آمريکا و ديگر اعضاي شوراي امنيت در کنار هم به صورتي اجماعي، به يک موضوع رأي داده باشند؟ شما اين موضوع را هفته گذشته شاهد بوديد. از اين رو، ديپلمات ها و دستگاه هاي اطلاعاتي مساله را به خوبي نشان دادند و باعث شدند اين مساله تحت کنترل در بيايد و توجهات به آن جلب شود.
وزير دفاع آمريکا درباره دفاع ترامپ از اظهارات خود درباره خشم و آتش عليه کره شمالي و تلفات انساني در صورت بروز رويارويي هسته اي گفت چيزي که مي توانم بگويم اين است که ماموريت و مسئوليت من انجام ماموريت نظامي در صورت نياز است. با اين حال، در حال حاضر در کنار وزير تيلرسون، سفير هيلي، تلاش هاي ديپلماتيک آمريکا را شاهديد که نتايج ديپلماتيک را به دست مي آورند. فاجعه جنگ (در صورت بروز) کاملا شناخته شده است و لازم نيست کسي آن را بار ديگر آن را چيزي بيش از يک فاجعه توصيف کند.
متيس گفت در حال حاضر ما دو مسير را در پيش داريم و از هر دو مسير حمايت مي کنيم. يکي از مسير ها، تلاش هاي ديپماتيک است که متحدان زيادي را جذب کرده ايم که معمولا در همه موضوعات با آنها همراه نيستيم ولي چيزي که هفته گذشته شاهدش بوديم که با هدايت سفير هيلي و تيم ديپلماتيک بسيار موثر آمريکا صورت گرفت، ديدگاهي اجماعي است که بيان مي کند اين موضوع تهديدي براي صلح و نظم جهاني است و باعث تحريم هايي جدي از سوي سازمان ملل است که بار ديگر تاکيد مي کنم که اتفاقي روي نداده است و نشان مي دهد که مسير دولت ترامپ به چه سمتي است، اولويت بندي ها به چه شکل است که چه مسيري را طي مي کنيم.
وزير دفاع آمريکا درباره ميزان آمادگي آمريکا براي واکنش به هر گونه اقدام خصمانه از سوي کره شمالي گفت البته مي دانم که اين سوالي جدي است ولي قرار نيست از پيش به دشمن اطلاع دهيم چه کاري قرار است صورت گيرد. از نظر ميزان آمادگي هم بايد بگويم آمادگي داريم.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۴۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: عملیات «کرم ابو سالم» پیامی بود مبنی بر آمادگی مقاومت برای مقابله با دشمن

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس عملیات راکتی امروز به گذرگاه «کرم ابوسالم» را که به زخمی شدن بیش از ۱۴ نفر از صهیونیست‌ها منجر شده است، را نشانه آمادگی مقاومت برای مقابله با دشمن صهیونیست دانست.

به گزارش ایسنا، «اسامه حمدان» عضو ارشد جنبش حماس در گفت‌‍وگو با تلویزیون «العربی» عنوان کرد مقاومت از طریق عملیات امروز علیه پایگاه نظامی کرم ابو سالم این پیام را به دشمن داد که اگر بخواهد به رفح حمله زمینی کند، کاملا آماده مقابله با آن و دفاع از ملت خود است.

حمدان اظهار داشت: سخت است از تغییر موضع آمریکا در قبال جنگ علیه غزه سخن گفت مگر اینکه آتش‌بس محقق شده و دشمن صهیونیستی نیز به آن پایبند باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: پیشرفت‌هایی در مذاکرات صورت گرفته و هیئت حماس برای مشورت با رهبران خود قاهره را ترک کرده است.

حمدان تصریح کرد: رژیم اشغالگر بر موضوع مبادله اسرا متمرکز شده و پاسخی به مسائلی که ما مطرح کردیم، نمی‌دهد.
عضو ارشد حماس بیان کرد مقاومت قادر است بسیار فراتر از آنچه دشمن تصور می‌کند، به مقابله و رویارویی با آن ادامه دهد.

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند تعداد نظامیان اسرائیلی زخمی در حمله موشکی امروز به پایگاه نظامی کرم ابو سالم به ۱۴ نفر افزایش یافته است. این منابع عبری حال دست کم ۳ نفر از این زخمی‌ها را وخیم اعلام کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرانسه هم اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را محکوم کرد
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • اعلام آمادگی ۳ هزار و ۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل
  • اعلام آمادگی ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • حماس: عملیات «کرم ابو سالم» پیامی بود مبنی بر آمادگی مقاومت برای مقابله با دشمن
  • حمدان: عملیات کرم ابو سالم نشانه آمادگی مقاومت بود
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • ایران در مقابل هرگونه اقدام خصمانه‌ای ساکت نمی‌ماند