Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@02:17:29 GMT

ثبت روز جهانی چپ دست ها در تقویم ملی ایران

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۴۹۳۰۴

ثبت روز جهانی چپ دست ها در تقویم ملی ایران

خبرگزاری میزان- انجمن چپ دست‌های ایران با ارسال نامه‌ای به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، درخواست کرد روز ۱۳ آگوست (۲۲ مرداد) به عنوان روز جهانی چپ دست‌ها در تقویم ملی کشورمان ثبت شود.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، فرزانه معصومیان دبیر این انجمن گفت: بر اساس مصوبه سازمان ملل متحد از سال ۱۳۵۵ یک روز در تقویم جهانی به چپ دست ها اختصاص داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: دلیل نامگذاری این روز، انتقاد از این است که تمام ابزارها و امکانات برای راست دست‌ها طراحی شده‌اند ( مانند صندلی‌های یک دسته، صندلی راننده در خودروها، قانون‌های راهنمایی رانندگی، میزهای پُر کردن فرم در بانک‌ها و اداره‌ها و...) و چپ دست‌ها را مجبور به کاربرد از دست راست می‌کنند.

همچنین یکی از اهداف این روز، مبارزه با باورهای خرافاتی درباره چپ دست‌ها است.

معصومیان تصریح کرد: خوشبختانه در ایران برخوردهای خرافی و غلط با چپ دست‌ها بسیار محدود است و عموم جامعه به چپ دست‌ها نگرش مثبتی دارند، با این‌حال این قشر مجبورند مثل اغلب مناطق جهان با ابزارهای راست دستی کار کنند.

دبیر انجمن چپ دست‌ها از ارسال نامه به مرکز آمار ایران و درخواست برای اصلاح پرسش‌نامه برای سرشماری تعداد چپ دست‌ها در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در این‌باره مسئولان قول مساعد داده‌اند.

او افزود: همچنین با توجه به اینکه همه ساله تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان در آزمون‌های مختلف از جمله کنکور، چپ دست‌ها هستند و این در پرسش‌نامه نیز از آنان سوال می‌شود، اما متاسفانه صندلی مناسب در اختیار آنان قرار نمی‌گیرد که باید در این‌باره اقدام مناسب صورت بگیرد.

معصومیان یادآور شد: در وب‌سایت انجمن چپ دست‌ها تا کنون ۲۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که با بررسی توانمندی‌های آنان در نظر داریم برای هم‌افزایی و شتاب‌دهی به روند پیشرفت دیگر اعضای انجمن استفاده کنیم.

به گفته دبیر انجمن چپ دست‌های ایران، عصر روز یکشنبه ۲۲ مرداد همزمان با روز جهانی چپ دست ها اولین گردهمایی برای این افراد خاص در پردیس سینمایی ملت تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس


خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۴۹۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز کارگر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / تاریخ دقیق روز کارگر در سال ۱۴۰۳

روز کارگر مانند همه کشور‌های دیگر در ایران هم برگزار می‌شود و در این روز از زحمات این قشر مهم قدردانی می‌شود. روز ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر در تقویم کشورمان است که در تقویم ۱۴۰۳ به دلیل کبیسه بودنش این روز مصادف با ۱۲ اردیبهشت است.

در واقع، هر ساله ۱۱ اردیبهشت برابر با روز کارگر در ایران بوده است، اما به دلیل کبیسه بودن سال ۱۴۰۳ امسال روز کارگر برابر با ۱۲ اردیبهشت می‌باشد.

چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تاریخ روز کارگر در تقویم هجری شمسی است.

tags # تقویم سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • آیا فردا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت برای کارگران تعطیل است؟
  • روز کارگر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / تاریخ دقیق روز کارگر در سال ۱۴۰۳
  • روز پسر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / روز پسر ۱۴۰۳ کی است؟
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده
  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوانان از فیلم‌کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • روز پسر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان