Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، غلامرضا کاتب، رییس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس از همکاری مشترک فراکسیون تولید و اشتغال و وزارتکار، تعاون و رفاه اجتماعی برای تدوین سند ملی اشتغال خبر داد و گفت: مساله رفع بیکاری و ایجاد اشتغال یکی از مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری و عامه مردم است، لذا باید در اولویت کاری و برنامه ای تمامی دستگاه های اجرائی و قوای سه گانه کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، افزود: فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان یکی از تخصصی ترین و فعالترین فراکسیون های مجلس جلسات کارشناسی مداومی در خصوص رفع معضلات پیش روی بازار کسب و کار و در نتیجه رکود و بیکاری و راهکارهای افزایش سطح اشتغال در جامعه را پیوسته از منظر قانون گذاری و نظارت بر اجرای قوانین موجود با صاحب نظران، متخصصان و مدیران ارشد برقرار کرده است تا بتواند به نتایج کاربردی و عملی در این حوزه دست یابد.

استقبال و تاکید روحانی بر تدوین سند ملی اشتغال

کاتب ادامه داد: از ابتدای سال 1396 که رهبر معظم انقلاب با درایت و حسن تدبیر خویش خط مشی را همچون سال های گذشته مشخص کردند و امسال را به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام گذاری فرمودند، این فراکسیون تلاش کرد تا با یک برنامه ریزی دقیق و مدون فعال تر از قبل به مباحث تخصصی در خصوص ارتقاء سطح کسب و کار ، حمایت از تولید داخلی و بازار ایرانی ، رفع رکود و بحران بیکاری و ایجاد اشتغالزایی ورود کند .

وی یادآور شد:بر همین اساس با رایزنی ها و نشست های متعددی که با کارشناسان و صاحب نظران متبحر در این خصوص صورت گرفت همگی متفق القول بودند که لزوم تدوین سند ملی اشتغال که مورد وفاق و وثوق و سرلوحه تمامی دستگاه های ذی ربط باشند باید به عنوان یک نقشه عملیاتی هر چه سریع تر به نتیجه مشخص و معین دست پیدا کند.

رییس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پیگیری های فراکسیون متبوعش برای تدوین سند مذکور تصریح کرد: به همین منظور فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی طی مکاتبه ای رسمی با رئیس جمهور تدوین سند ملی اشتغال را خواستار شده است که با استقبال و تاکید بر پیگیری ایشان مواجه شده است و این سند با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تدوین می شود.

منبع: خانه ملت

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۵۰۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی ابلاغ شد


به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده(۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

دیگر خبرها

  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود