Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی با اشاره به مسئله شهرک تخصصی پتروشیمی که طی سالیان حل نشده باقی مانده بود، گفت: راه اندازی این شهرک بدون هیچگونه مشکل محیط زیستی در شهرستان خمین به نتیجه رسیده و امید است تا اواخر سال 97 تولید محصولات پتروشیمی را نیز شاهد باشیم.

به گزارش ایسنا، محمود زمانی قمی در نشست چشم انداز توسعه استان مرکزی در دولت دوازدهم با حضور شوراهای توسعه شهرستان‌ها، گفت: در چشم انداز توسعه به مسائل مهم همچون محیط زیست و مسائل بین المللی باید به دور از هیجان نگاه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئله توسعه، مسئله‌ای هیجانی نیست چراکه در میدان عمل با بسیاری مسائل مواجه‌ایم.

وی تصریح کرد: به دنبال باز شدن گره‌های روابط خارجی در سال 94 و استفاده از ظرفیت‌های گوناگون در این دولت اقدامات بسیاری انجام شد که یکی از آنها کاهش تورم و کاهش نرخ بیکاری از 10 درصد در ابتدای دولت یازدهم به 7.3 درصد است.

زمانی قمی ادامه داد: استان مرکزی با 919 فقره پروانه به ارزش چهار هزار میلیارد تومان جذب سرمایه گذاری، رتبه چهارم کشور را از این لحاظ به خود اختصاص داد. براساس پایش‌های صورت گرفته توسط مجلس شورای اسلامی رتبه کسب و کار در استان از 13 به سه ارتقا یافته است، همچنین تحقق 99درصدی اشتغال روستایی پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: افزایش پنج درصدی مصرف برق طی سال گذشته نسبت به سال 94 در صنعت کشور نشان از بهبود وضعیت فعالیت صنعت دارد. این رقم در استان مرکزی 10.3 درصد و از متوسط کشوری بالاتر است که این موضوع علامتی بر جهت گیری درست عملکرد در استان است.

استاندار مرکزی گفت: میزان صادرات استان در سال گذشته 730 میلیون دلار و میزان واردات 291 میلیون دلار بود که نشان دهنده 480 میلیون دلار تراز مثبت است. تراز مثبت در صادرات و واردات استان بیش از 200 درصد است.

زمانی قمی گفت: طی چهار ماه نخست امسال، میزان صادرات استان311 میلیون دلار و واردات استان 115 میلیون دلار با تراز مثبت 196 میلیون دلار بوده است. در همین مدت، رقم صادرات در سطح کشور با تراز منفی مواجه شد که علت آن نیز ناشی از مشکلات ایجاد شده در فروش نفت بوده است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری خارجی در استان مرکزی افزود: حجم سرمایه‌گذاری خارجی از 82 میلیون دلار در سال 92 به 550 میلیون دلار مصوب در سال 95 رسید.

وی با بیان اینکه طی سه روز اخیر قرارداد 800 میلیون دلاری کارخانه رنو در شهرستان ساوه نهایی شد و به امضا رسید، افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی 1200 مگاواتی با یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیز رو به نهایی شدن است و در کمیسیون لوایح دولت قرار گرفته است. همچنین مذاکرات در خصوص 11 طرح سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته که بخشی از آنها به نتایجی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه انتقال آب به ساوه از دیگر اقدامات در دولت یازدهم بود، ادامه داد: در این دولت 113 روستاهای استان از آب شرب سالم بهره‌مند شدند و امروز 82 درصد روستاهای استان مرکزی از آب سالم بهره‌مند هستند. همچنین از سال 92 تا 95 در 266 روستا گازرسانی انجام شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اصلی ترین مسئله کشور معیشت و اقتصاد ملت است، افزود: در راستای دست یافتن به توسعه دولتی ها باید انتقاد سخت و تند احزاب مختلف را بپذیرند.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان برنامه و بودجه استانداری مرکزی گفت: برنامه توسعه در سه سطح بلندمدت ۲۰ ساله، میان مدت ۵ ساله و کوتاه مدت که در برنامه های بودجه های سنواتی تبلور پیدا می‌کنند، شکل یافته است.

رقیه یادگاری افزود: برنامه چشم انداز ۲۰ ساله، وضعیت آرمانی کشور را تا سال ۱۴۰۴ نشان می‌دهد. بر این اساس سازمان برنامه و بودجه، برنامه چشم انداز توسعه استان را در سال ۸۴ تدوین کرد.

یادگاری ادامه داد: متاسفانه در برنامه های چهارم و پنجم که تضمین کننده دستیابی به برخی اهداف بودند، نتوانستیم در بسیاری موارد به اهداف مورد نظر دست یابیم و حتی در موضوعات توسعه‌ای عقبگرد را شاهد شدیم از همین رو بعد از برنامه پنجم توسعه چشم انداز خود را مجددا ترسیم کردیم.

وی تصریح کرد: تصور می‌شود این چشم انداز قابل دست یافتن باشد و براساس این آرمان راه‌های رسیدن به آینده مطلوب احصا و شناسایی شد که چشم انداز کلی در بخش‌هایی ازجمله اقتصادی و اجتماعی تبیین شده است.اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان باتلاش خود به نتایجی در این خصوص دست یافته اند.

به گزارش ایسنا، رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در استان مرکزی گفت: استان مرکزی دارای پتانسیل‌های بسیاری همچون ظرفیت‌های صنعتی، دانشگاهی، گردشگری و... است. این استان سالانه ۲۴۰۰ میلیارد تومان مالیات به دولت می‌پردازد در صورتیکه بودجه دولت به این استان هزار میلیارد تومان است یعنی ۲۴۰ درصد بیشتر از آنچه که دریافت می‌کند بازپس می‌دهد.

صفری افزود: هرچند بخشی از درآمد استان ملی است اما دلیلی ندارد آنچه که مختص همین استان است خارج شود. در حوزه کشاورزی ضرورت دارد که صنایع فرآوری رابه سرعت برای کشاورزان فراهم کنیم تا بخشی از مشکلات این قشر حل شود.

وی بابیان اینکه استان مرکزی مهد و پایتخت توسعه کشور است، گفت: یکی از اقدامات مهمی که باید به آن توجه کنیم نقش معلمان برای فرهنگ سازی و سپس سیاستگذاری‌ها براین اساس است.

وی با مقایسه درآمد و توسعه کشورهای آسیایی گفت: براساس مطالعات موسسه اقتصادی مکنزی که بعداز برجام به ایران توجه کرد، در صورت توجه کشور به ظرفیت‌های بسیار خود و عدم غفلت از آنها این کشور موفق خواهد شد هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جدب کند. باتوجه به این مهم ظرف ۱۰ سال قادر خواهیم بود درآمد کشور را سه برابر افزایش دهیم. ظلم بزرگی که به خود می‌کنیم این است که باوجود همه پتانسیل‌ها همچنان غافل هستیم.

صفری گفت: براساس مطالعات مکنزی ایران باتوجه به ظرفیتهای موجود درکشور می‌تواند ظرف ۱۰ سال ۹ میلیون اشتغال ایجاد کند. ایران دارای زمینه های اقتصادی متنوعی است که از این موضوع نیز غافلیم.

وی، برخی از پتانسیلهای قابل توجه استان مرکزی و کشور که توسعه زا هستند را سطح تحصیلکردها، فرهنگ ریشه دار کارآفرینی، ذخایر عظیم نفت و گاز، توسعه ظرفیت فولاد و آلومینیوم و توسعه خط سراسری راه آهنبرشمرد .

وی همچنین تحقق رشد و توسعه را مستلزم زمان و تلاش همگانی عنوان کرد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۵۰۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد

سید سعید میرنظامی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در چهل و دومین نشست کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، پرونده یکی از شرکت‌های تولید و بسته بندی زعفران در استان مرکزی که در ۲ بند آزمون شده مغایر با استاندارد بود، توسط اعضای این جلسه مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: در این نشست که با حضور قاضی منتخب دادگستری برگزار شد، با محرز شدن تخلف واحد تولیدی و اتفاق نظر اعضای کمیسیون، واحد تولیدی که در مامونیه از توابع شهرستان زرندیه استان مرکزی فعالیت می‌کرد، ملزم به پرداخت جریمه نقدی، ارائه تعهد، الزام به بهسازی تولیدات و جمع آوری محصولات از سطح بازار شد.

مدیر کل استاندارد استان مرکزی گفت: طبق ماده ۴۱ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، در صورتی که واحدهای تولیدی و خدماتی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد یا تاییدیه از سازمان، اقدام به تولید کالا یا خدمات پایین‌تر از کیفیت استاندارد کنند، موضوع در کمیسیون ماده ۴۲ این قانون، مورد بررسی و تصمیم گیری اعضا قرار می‌گیرد.

کد خبر 6087595

دیگر خبرها

  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • بانک‌های دشتی در تحقق شعار سال مشارکت و همکاری لازم داشته باشند
  • تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • تحقق جهش تولید با جهش مهارت در کشور
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است