Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@19:23:28 GMT

اردوی تیم ملی بوکس کوبا در ایران لغو شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۵۱۶۴۰

سرپرست فدراسیون بوکس با تاکید بر اینکه حضور تیم ملی کوبا در ایران منتفی نشده است از تغییر زمان اردوی مشترک تیم‌های ملی ایران و کوبا خبر داد.
به گزارش تابناک ورزشی، افشین داوری در خصوص منتفی شدن حضور تیم ملی بوکس کوبا در ایران گفت: در جلسه روز چهارشنبه عدم حضور تیم ملی بوکس کوبا در این مقطع زمانی در ایران قطعی شد و به زمان دیگری انتقال یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدراسیون بوکس در حال حاضر از لحاظ منابع مالی با چالش روبه‌رو است و تیم ملی نیز از لحاظ فنی تا سال آینده و بازی‌های آسیایی هیچ مسابقه رسمی ندارد. تمرین و اردوی مشترک با تیم کوبا ارزشمند است اما مشروط بر آنکه پشت آن نیز هدف و برنامه‌ریزی وجود داشته باشد. با توجه به منابعی که به زحمت به دست می‌آید باید برای هر برنامه‌ای که داریم هدفی وجود داشته باشد.
سرپرست فدراسیون بوکس تاکید کرد: با مشورت با پیشکسوتان این رشته به این نتیجه رسیدیم که حضور تیم ملی کوبا در تهران را در فاصله دو یا سه ماه مانده به بازی‌های آسیایی و در اواخر سال داشته باشیم تا اثرات مطلوب‌تری نیز برای ما داشته باشد.با محاسبه هزینه بلیط کوبا به تهران و سپس از تهران به آلمان و همچنین هزینه اقامت آنها به رقم قابل توجهی رسیدیم که در صورت هدف‌گذاری مسابقه‌ای قطعا ارزش آن را داشت اما در این مقطع با توجه به عدم وجود مسابقه رسمی برای تیم ملی فایده‌ آنچنانی نخواهد داشت.
داوری تصریح کرد: باید اعتباراتی که با خون و دل به دست می‌آید به بهترین نحو استفاده شود و قطعا بعد از بهمن‌ماه نیز برای تیم ملی هزینه‌، اعزام و حتی اردوی مشترک داخلی خواهیم داشت. بوکسور ما باید با قهرمانان بزرگ وارد رینگ شود تا تجربیات مناسبی به دست بیاورد و نتیجه آن را در بازی‌های آسیایی دریافت کند. باید ابتدا منابعی که به دست می‌آوریم را در داخل اردو تزریق کنیم تا ملی‌پوشان ما از لحاظ تغذیه‌ای، اردویی و حتی شخصی به نرم مناسبی دست پیدا کنند. ما به دنبال پز دادن با حضور تیم کوبا نبودیم و به دنبال این هستیم هر هزینه‌ای همراه با بهره برداری باشد.
وی در خصوص مخالفت وزارت ورزش و جوانان با حضور تیم کوبا گفت: نگاه وزارت ورزش نیز فنی است. شورای برون مرزی نیز به همین دلیل تشکیل شده تا در خصوص اعزام یا حضور تیم‌ها تصمیم گیری انجام بدهد. اگر در مقطعی با حضور کوبا موافقت شده بود به این دلیل بود که احتمال می‌دادیم دو یا سه نماینده در مسابقات قهرمانی جهان خواهیم داشت که این اتفاق حاصل نشده است. در اسفند ماه سال گذشته بر این مبنا با این حضور موافقت شده بود اما در حال حاضر در مسابقات قهرمانی جهان آلمان نماینده‌ای نداریم. شاید برخی سخت‌گیرانه با این تصمیم برخورد کنند اما این تصمیم به نفع مملکت، بوکسور تیم ملی و بیت المال است. بهتر است در حال حاضر منابع مالی را ابتدا برای بازیکنان خرج کنیم تا آنها به شرایط آرمانی برسند و بعد در زمان مناسب برای آماده سازی اقدام کنیم.
سرپرست فدراسیون بوکس خاطرنشان کرد: ما حضور کوبا در ایران را کنسل نکردیم و از آنها خواهش کردیم با توجه به اینکه ما نماینده‌ای در مسابقات جهانی نداریم زمان اردوی مشترک را به بهمن‌ماه منتقل کنیم تا هر دو تیم از این اردو بهره‌مند شوند. این تصمیم را با معاون قهرمانی وزارت ورزش نیز هماهنگ کردیم و از طریق امور بین‌المللی فدراسیون نامه‌نگاری آن را انجام دادیم و اینطور نبود که یک تصمیم خودجوش و فقط با نظر شخصی من باشد. به تصمیم تمام مسئولان قبلی احترام می‌گذارم و پیش‌بینی آنها نیز جهت حضور کوبا در آستانه مسابقات جهانی در تهران خوب بوده است اما حادثه تمام برنامه‌ها را برهم ریخت و در حال حاضر ما بوکسوری برای حضور در مسابقات جهانی نداریم.
داوری در خصوص برنامه فدراسیون برای انتقال اردوهایی تیم ملی به مجموعه ورزشی انقلاب گفت: هفته گذشته جلسه‌ای با شهنازی، دبیر کل کمیته ملی المپیک داشتم و ایشان وقت زیادی گذاشتند و تمام گزارشات ما را شنیدند. کادرفنی ما در مجموعه فدراسیون در سال جدید زحمات زیادی را با وجود تمام کمبودها کشیده است و نیاز است دیگر از امروز به بعد قهرمانان ملی ما شرایط اردویی بهتری داشته باشند.
وی تصریح کرد: به دنبال این هستم به زودی جلسه‌ای نیز با رئیس کمیته ملی المپیک داشته باشم و خیلی پیگیر هستم تا مسائل ابتدایی از قبیل حق ایاب و ذهاب و حقوق روزانه را برای ملی‌پوشان فراهم کنم. ما در این مسائل ابتدایی دچار مشکل هستیم و وظیفه من این است در ابتدا این مشکلات را برطرف کنم و بعد برای برنامه‌های فنی تیم ملی برنامه‌ریزی داشته باشم. منابع ما در بوکس کم نیست و اگر آنها را درست مدیریت کنیم طبیعتا نتیجه مطلوب می‌گیریم. من در دیدار با ملی‌پوشان بوکس در خصوص اقداماتمان با آنها صحبت کردم تا آنها نیز از برنامه‌های فدراسیون مطلع شوند و در جریان تفکرات و اقدامات ما قرار بگیرند. سعی می‌کنم بوکسورها و جامعه بوکس را به حقوقشان برای رسیدن به خوشرنگ‌ترین مدال بازی‌های آسیایی برسانیم.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۵۱۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک ملی پوش والیبال لیگ ملت‌ها را از دست داد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، اردوی تیم ملی والیبال ایران برای حضور هرچه بهتر در رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ که از یکم خردادماه در کشورهای برزیل و ترکیه آغاز می‌شود، از امروز وارد فاز جدی‌تر شد.

بردیا سعادت به دلیل گذراندن دوران نقاهت پس از حادثه رانندگی‌اش در ترکیه از هفته گذشته به اردوی تیم ملی پیوست تا با نظر نهایی کادر پزشکی و فنی درصورت نبود مشکل به تمرین بپردازد اما با توجه به نتایج آزمایشات و گزارش پزشکی و صحبت‌هایی که با سرمربی تیم ملی و رئیس فدراسیون والیبال انجام شد، با در نظر گرفتن اولویت سلامتی بردیا سعادت، به این بازیکن برای گذراندن کامل دوران نقاهت از حادثه رانندگی استراحت داده شد.

گفتنی است که زمان کمی برای آمادگی و حضور در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ باقی مانده است و این بازیکن با اخلاق تیم ملی والیبال کشورمان در این رقابت ها به استراحت و طی کردن دوران نقاهت خود خواهد پرداخت به همین دلیل خروج وی از اردوی تیم ملی با نظر پائز و موافقت رئیس فدراسیون قطعی شد.

بردیا سعادت در خصوص خروجش از اردوی تیم ملی گفت: در ابتدا از کادر فنی و رئیس فدراسیون والیبال که پس از تصادفی که داشتم جویای احوالم بودند، تشکر می‌کنم. بعد از دوران نقاهتم در ترکیه و پس از ورود به ایران وارد اردوی تیم ملی والیبال ایران شدم اما براساس آزمایش‌هایی که انجام دادم، دکتر نیاز بر این دانست که به خاطر سلامتی‌ام، باید مدتی استراحت کنم.

وی با تاکید بر این که مدت کوتاهی قادر به انجام فعالیت‌های ورزشی نخواهم بود، تصریح کرد: زمان کمی تا شروع لیگ ملت‌ها باقی مانده است. متاسفانه با وجود انگیزه بسیاری که داشتم و علی‌رغم آمادگی ذهنی و بدنی برای پوشیدن پیراهن و عضویت در تیم ملی کشورم برای چهارمین سال متوالی و همچنین تمایلم برای شاد کردن دل مردم با کسب پیروزی، با شرایطی که بعد از تصادفم به وجود آمد قادر به همراهی تیم ملی نیستم.

بازیکن قطر پاسور والیبال کشور ادامه داد: قطعا تمریناتم را ادامه خواهم داد و امیدوارم با فیزیوتراپی و ریکاوری خوب، پرقدرت تر از قبل به تیم ملی برگردم. بتوانم از این افتخار برخوردار شوم که بار دیگر پیراهن تیم ملی کشورم را بر تن کنم.

کد خبر 848182 منبع: ایسنا برچسب‌ها ویژه ورزشی والیبال - تیم ملی

دیگر خبرها

  • اختصاصی: بردیا مصدوم شد، نظر صابر تغییر کرد!
  • شوک به تیم ملی والیبال
  • یک ملی پوش والیبال لیگ ملت‌ها را از دست داد
  • بردیا سعادت لیگ ملت‌ها را از دست داد
  • گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شد
  • دعوت از گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • محمدعلی گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شد
  • شوک به تیم ملی: ستاره ایران VNL را از دست داد
  • دعوت از ۲۳ بازیکن به اردوی تیم والیبال زیر ۱۷ سال
  • انتقاد ملی‌پوش بوکس از«تبعیض فدراسیون» و«رفتار عجیب فونتانا»