Web Analytics Made Easy - Statcounter

پل تاریخی زمان‌خان از جمله شاهکارهای معماری دوران صفوی است که از زیباترین جاذبه های گردشگری در چهارمحال و بختیاری معرفی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بام ایران خبر ؛ پل تاریخی زمان‌خان از جمله شاهکارهای معماری دوران صفوی است که در فاصله 26 کیلومتری شمال‌غربی شهرکرد و 5 کیلومتری شهر سامان بر روی رودخانه زاینده‌رود احداث شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ویژگی مهم آن تراشیدن صخره‌های سنگی جهت هدایت آب از مسیر فعلی بوده و تاق آجر ی این پل از دو دهانه نامساوی به‌طول 5 و 6.5 متر تشکیل‌شده که ستون وسط آن، متکی بر یک تخته سنگ است.

این مکان با دارا بودن امکانات تفریحی مناسب از جمله تخت اقامتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، آب آشامیدنی، برق و تلفن و ... و همچنین فضای طبیعی بسیار دلنشین در حاشیه زاینده‌رود، آب‌وهوای مطبوع و درختان تنومند در دامن کوه‌‌‌‌‌‌‌‌های سربه‌فلک کشیده به یک کانون‌ گردشگری در استان چهارمحال‌وبختیاری تبدیل شده که هرساله گردشگران فراوانی را به‌سوی خود فرامی‌خواند.

همچنین روستاهای اطراف این پل تاریخی با بافتی سنتی، طبیعتی بکر و دست‌نخورده و فضایی آرام در پیچ‌وخم رودخانه، بستری مناسب برای فراغ از گرمای تابستان را برای گردشگران فراهم کرده‌است.

روستای یاسه‌چای از جمله روستاهای هدف گردشگری در حاشیه زیبای زاینده‌رود با امکاناتی چون خانه‌مسافر برای اقامت گردشگران برای تمام فصول سال ‌است. گردشگران می‌توانند در این روستا اوقاتی را به‌صورت سنتی در اقامت‌گاه‌های بومی سپری کنند، از اغذیه و اقلام محلی بهره‌مند شده و در کنار آن با نحوه زندگی و امرارمعاش روستاییان نیز آشنا شوند.

​انتهای پیام/530ب

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۵۲۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان با اشاره به افزایش بازدید گردشگران از باغ فین گفت: ۵۵ هزار نفر در دو روز پنج‌شنبه و جمعه از مجموعه جهانی باغ فین بازدید کردند.

احمد دانائی‌نیا افزود: خانه تاریخی بروجردی با بیش از ۹ هزار نفر و محوطه باستانی سیلک با بیش از ۳ هزار نفر در رتبه‌های بعدی این آمار قرار دارند.

وی گفت: جاذبه‌های تاریخی منطقه فرهنگی کاشان همه ساله با آغاز فصل بهار و موسم گل و گلاب در شهرستان کاشان در هم می‌آمیزد و به تناوب تا اواخر خردادماه در بیشتر نقاط شهرستان کاشان پذیرای خیل عزیمی از گردشگران می‌شود.
باغ فین کاشان پانزدهم آذر سال ۱۳۱۴ خورشیدی با شماره ۲۳۸ در فهرست آثار ملی کشور ثبت و در زمستان ۱۳۸۹ به همراه چند باغ ایرانی دیگر، به ثبت جهانی رسید.

دیگر خبرها

  • صدور هشدار هواشناسی نارنجی در چهار محال و بختیاری
  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین
  • جاذبه‌های گردشگری شیراز
  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • (تصاویر) جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آستارا
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • مسجد کبود تبریز؛ معماری زیبا و تاریخی ایران