Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@16:12:48 GMT

شغل فوتباليست هاي ايراني قبل از معروف شدن

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۵۳۴۰۷

خبرگزاري آريا - نگاهي به زندگي گذشته فوتباليست هاي مشهور و پولدار امروزي نشان از زحمات و پشتکار آنان مي دهد.

به گزارش خبرگزاري آريا از باشگاه خبرنگاران، هنگامي که از ستاره هاي فوتبال در مورد مشهور شدن يا دريافتي زيادي که دارند سوال مي شود با رجوع به گذشته خود و اشاره به اين موضوع که سختي ها ومشکلات زيادي را پشت سر گذاشته اند موقعيت کنوني خود را توجيه مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بازيکناني که در گذشته به شغل هايي مثل: فروشندگي، کارگري يا مسافرکشي مشغول بودند در حالي که امروزه جز مشهور ترين ها هستند و موقعيت مالي مناسبي هم دارند.
نمونه بارز اين موضوع سيد مهدي رحمتي دروازه بان سابق تيم ملي است که به گفته خود زماني را با ماشين در خط خاني آباد نو - راه آهن به مسافر کشي مي پرداخت و حتي بعضي شب ها به خاطر مشکلات خانوادگي در ماشين مي خوابيد اما او امروزه ستاره بي چون و چراي تيم استقلال است.
پرويز مظلومي سرمربي سابق استقلال درباره گذشته خود مي گويد: «سال 62 و در بحبوحه جنگ تحميلي اوضاع و احوال فوتبال چندان رو به راه نبود. در آن سال‌ها کاپيتان استقلال بودم اما عملا از فوتبال چيزي عايدم نمي‌شد و مجبور بودم براي امرار معاش چند ساعتي هم با تاکسي کار کنم. بازيکنان سرشناسي مثل عبدالعلي چنگيز و غلامرضا فتح‌آبادي که هم تيمي‌هاي من بودند، روي تاکسي کار مي‌کردند».
مظلومي در خط يوسف آباد - وليعصر کار مي کرد و از هر مسافري پنج تومان کرايه مي گرفت. روايت هاي جالب ديگري هم از شغل هاي برخي از بازيکنان در دوران بازيگري و يا پيش از آن وجود دارد که اشاره به آنها، نشان مي دهد فوتباليست ها آنقدر راحت که فکر مي کنيد، تبديل به انسان هاي پولداري نشده اند.
علي کريمي شماره هشت تاريخي فوتبال ايران دهه 70 در کرج مسافرکشي مي کرد. او يک پيکان گوجه اي داشت بعد از تمرين پرسپوليس با ماشين خود کار مي کرد تا خرج خود را در بياورد. نقل است زماني که او به دفتر يکي از روزنامه هاي ورزشي رفته بود، براي آنکه نشان دهد وضع مالي بسيار بدي دارد تمام دارايي اش را رو کرد که يک اسکناس هزار توماني بود .
مهدي مهدوي کيا هنوز پشم هاي گوسفندان را خوب مي چيند. او که پيش از تبديل شدن به يک فوتباليست معروف مجبور بود در مزرعه پدرش در روستاي چشمه اراک زندگي کند، علاوه بر کارهاي کشاورزي در دامداري هم فعاليت زياد مي کرد. دوستان نزديک «کيا» مي گويند او حتي زمانيکه در آلمان بازي مي کرد، در زمان تعطيلات به مزرعه پدرش سر مي زد تا در اموارات به او کار کند. مي گويند مهدي در چيدن پشم هاي گوسفندان تبحر ويژه اي دارد .
شيث رضايي و مهرداد اولادي که هر دو اصليتي مازندراني دارند پيش از آنکه فوتبال بازي کنند، مجبور بودند کشاورزي کنند. شيث در يکي از شهرهاي ساري کشاوري مي کرد و مهرداد اولادي در شاليزارهاي قائمشهر. اين دو الان در پرسپوليس و ملوان به آب و ناني رسيده اند و کمتر راه شان به ولايت شان مي افتد.!
علي دايي يک بار اعلام کرد در دوران دانشجويي دست فروشي مي کرده و با کارگري به اينجا رسيده است. ولي دوستان نزديک دايي که سال هاست با او ارتباط نزديکي دارند مي گويد، اين ملي پوش معروف هيچ گاه دست فروشي نکرده چون وضع مالي خانواده اش بد نبوده است .
رضا عنايتي از گفتن واقعيت ها ابايي ندارد. مهاجم سابق استقلال که رکورد گلزني در تاريخ ليگ را مال خود کرده، در سن 15 سالگي در مشهد دست فروشي مي کرد. او بعدها به يکي از کارخانه هاي فرش بافي رفت و در آنجا کارگري کرد. او بعدها تبديل به ستاره ابومسلم شد و با حضور در استقلال و امارات پول هاي زيادي به جيب زد.
اميرحسين صادقي مدافع معروف استقلال هم مسافر کشي مي کرد. اودر سال 79 و در دوراني که تيم در اميد استقلال بازي مي کرد، همزمان در يک آژانس واقع در بهار شيراز کار مي کرد تا بتواند خرج خود را در بياورد. ماشين او يک پيکان بود.
حسن خان محمدي ستاره سابق پرسپوليس که سال ها پيراهن اين تيم را به تن کرد پيش از آنکه آدم معروفي شود مجبور بود با دست فروشي خرج خود را در بياورد. يکي از دوستان نزديک او مي گويد در ابتداي دهه 70 خان محمدي در شهرک عربو سعادت آباد بساط جوراب فروشي راه مي انداخت و مشتريان را روي هوا مي زد.
وحيد قليچ گلر سابق پرسپوليس هم از طريق پرورش کبوتر منبع درآمدي براي خود مهيا کرده بود البته براي او اين کار جنبه سرگرمي نيز داشته است.
بسياري از ستاره هاي فوتبال نيز هستند که در کنار ورزش به کسب و کار و تجارت مشغول هستند و به قول معروف داراي شغل دوم هستند.

پروين يکي از آن قديمي هاي فوتبال ايران است که اوضاع و احوالش به فوتباليست هاي دهه 50 نمي خورد. او که سال ها درپرسپوليس بازي کرد، به تيم ملي رسيد و مربي شد، اين شانس را داشت که در زمان تزريق پول به دنياي فوتبال هنوز در رأس کار باشد. پروين که همه قول و قرارهايش را در نمايشگاه معروفش مي گذاشت، مغازه اي هم در ميدان هفتم تير به مانتوفروشي اختصاص داده بود. البته سرنوشت آن مغازه ها و مالکيت آنها امروز مشخص نيست؛ اينکه هنوز تحت تملک پروين است، فروخته شده يا اجاره داده شده است. خريد و فروش زمين و احداث دفتر بيمه هم از ديگر مشاغلي است که سلطان پرسپوليسي ها وارد آن شده است.
سرمربي فصل قبل استقلال هم در کار ساخت و ساز است. چند سال پيش يک فروشگاه شيک مبلمان در خيابان ولي عصر (عج) تهران را هم به او نسبت مي دادند و همينطور رستوراني را در شهرک اکباتان. در کل آبي ها نسبت به پرسپوليسي ها کمتر در چشم هستند. شنيده شده که قلعه نويي يک استخر و سوناي زيبا هم دارد.
خبر ديگري که درباره سرمربي آبي ها شنيده شده اين است که او تصميم گرفته در کيش هتل داري کند. حتي قلعه نويي سفري هم به اين جزيره داشته و براي سرمايه گذاري، پروژه را از نزديک ديده است.
کريم باقري علاقمند به وارد کردن کاميون و صادر کردن کشمش است . او که عاشق «ولووهاي زردرنگ» سوئدي است از همان ابتدا که به درآمدهاي ميليوني رسيد با پدرش هر چه پول داشت در همين راه هزينه کرد.
کاپيتان سابق پرسپوليس به همراه پدر همسرش هم يکي از تجار معروف فرش ايران و تبريز در دنياي فرش است البته خبري هم رسيده که او اين روزها دستي هم در تجارت و صادر کردن کشمش دارد. وجود يک رستوران در خيابان ولي عصر (عج) تهران را هم به باقري نسبت مي دهند که مي گويند يکي از نزديکانش آن را اداره مي کند.
همچنين مغازه اي با نام نکونام در برج ميلاد نور شهرک غرب توجه همه را به خودش جلب مي کند. اين مغازه را برادر نکونام اداره مي کند. نکونام هم که ريشه اي آبي دارد چندان در رأس اخبار اقتصادي نيست البته چند وقت پيش يکي از سايت هاي خبري او را به عنوان يکي از تجار واردکننده عطر معرفي کرده بود که نکونام اين موضوع را تاييد نکرد.
يک زمان کارخانه اي در فريمان خراسان که قند توليد مي کرد را به خداداد عزيزي نسبت مي دادند اما شغل دوم خداداد عزيزي ساخت و ساز است. اينکه او کجا و چه پروژه هايي را در دست دارد چندان مشخص نيست اما به گفته بعضي از دوستان نزديکش خداداد مغز اقتصادي اش خوب کار مي کند و مي داند که پولش را کجا سرمايه گذاري کند . طبق آخرين اخبار رسيده او يک گالري طلافروشي در خيابان کريمخان تهران دارد و در کشور امارات هم سرمايه گذاري هاي خوبي انجام داده است. او ابتداي فعاليت اقتصادي خود را با سرمايه گذاري در حوزه پوشاک ورزشي آغاز کرد و همراه با مجيد ساعدي فر يک کمپاني توليدي پوشاک را که يکي از معروف ترين برندهاي داخلي است، راه اندازي کرد.
درباره سرمربي استقلال تهران عليرضا منصوريان مي گفتند زماني در کار کامپيوتر بود اما در حال حاضر رستوران دارد و شعبه جديد رستورانش را همين چند وقت پيش افتتاح کرد. او برخي از جلسات کاري اش را هم در رستوران هايش برگزار مي کند و يک بار هم کارلوس کي روش و دستيارانش را به يکي از اين رستوران ها برد و به آنها يک غذاي خوب ايراني داد.
در بين استقلالي ها فرهاد مجيدي يکي از چهره هاي کار و تجارت است. او به واسطه سال ها حضورش در ليگ هاي عربي پول خوبي در آورد البته آمار دقيقي از اينکه کاپيتان سابق آبي ها دقيقا چه کاري انجام مي دهد وجود ندارد اما به نظر مي رسد او در کار ساخت و ساز است و يکي از ساختمان هاي شهر دبي به اين بازيکن تعلق دارد. از مجيدي که هواداران استقلال خاطرات خوشي از او دارند اطلاعات ديگري در دست نيست.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۵۳۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصویر) جشن تولد بکام به همراه آشپز معروف!

دیوید بکام، ستاره سابق تیم ملی انگلیس چند روز قبل ۴۹ ساله شد.

به گزارش خبرآنلاین، در ادامه عکس این دورهمی را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • (تصویر) جشن تولد بکام به همراه آشپز معروف!
  • نمایه شدن نشریه معروف مطالعات مدیریت دانشگاه تهران در پایگاه SSCI
  • حساسیت ایرانی‌ها به مسائل اخلاقی قابل تحسین است
  • مورایس: مراقبت ایرانی‌ها از جنبه‌های اخلاقی را تحسین می‌کنم
  • سنگین‌ترین تنبیه مالی لیگ برتر؛ عبدالله ویسی ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • دعوت ۵ فوتبالیست قمی به اردوی آماده سازی تیم ملی
  • حرکت فوتبالیست‌های اسپانیا در روز مادر
  • خداحافظی بهترین فوتبالیست ۲۰ سال گذشته امارات
  • دعوت بانوی فوتبالیست خوزستان به اردوی تیم ملی
  • خداحافظی بهترین فوتبالیست 20 سال گذشته امارات