Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این جلسه معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شیراز عنوان داشت: به دنبال انتشار اخبار و وقایعی مبنی بر کشت محصولات کشاورزی و آبیاری سبزی با آب های فاضلاب از مدت ها قبل، کارگروهی به این منظور در فرمانداری تشکیل شده است اما جهت جلوگیری از بهرهبرداری سوء از عملکرد دولت لازم است تا با دید کاربردی تری به این موضوع نگریسته شود تا خروجی مطلوبی از این دست جلسات حاصل گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه عنوان داشت: بررسی موضوع مذکور و حل مشکلات آن نیازمند مشارکت تمامی نهادها و دستگاه های ذی ربط در شهرستان از جمله محیط زیست، جهاد کشاورزی، آبفا و شبکه بهداشت شهرستان است تا بحث مدیریت پساب های شهری و فاضلاب به طور جد دنبال گردد. همچنین لازم است وظیفه هر اداره مشخص و در محدوده زمانی که تعریف می گردد پاسخگوی مشکلات و راه حل ها جهت حل و رفع آن باشند.
سعیدی ادامه داد: ورود پساب های فاضلاب به آب های کشاورزی، آبیاری مزارع کشت برنج و صیفی جات با آب های آلوده، به خطر افتادن جان مردم و تبعات و هزینه های بعدی آن موضوعی است که عمیقا نیازمند توجه جدی است.
ضمن اذعان به وجود برخی محدودیت ها و با توجه به اینکه این مسئله دغدغه تعداد زیادی از کشاورزان و همچنین مسئولین و مردم است لذا باید در حل مشکل موجود همچون حل مشکل به صورت اصولی، نظارت بر راهکارها، در نظر گرفتن شرایط کشاورزان و همچنین توجه به سلامت و بهداشت مردم مد نظر قرار گیرد.

46

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۵۵۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب سد سفیدرود رهاسازی شد

‌‌با حضور استاندار گیلان و مدیران آب منطقه‌ای آب سد سفیدرود در شهرستان رودبار رهاسازی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آب سد سفیدرود استان گیلان که حدود 172هزار هکتار از 238هزار هکتار مزارع شالیزاری استان را پوشش می‌دهد ‌‌با حضور استاندار گیلان و مدیران آب منطقه‌ای در محل سد سفیدرود در شهرستان رودبار رهاسازی شد.

سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است که آب مورد نیاز 172 هزار هکتار از مجموع 238 هزار هکتار شالیزارهای استان را تامین می‌کند.

این سد بر روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی 2 رودخانه قزل اوزن و شاهرود در 75 کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده است.

براساس آمارها؛ میزان آب مورد نیاز سالانه در استان بیش از سه میلیارد و 300 میلیون مترمکعب در بخش ها و مصارف مختلف است که معادل 92 درصد آن در بخش کشاورزی استفاده می شود و بیشترین بخش آب‌بر کشاورزی استان شالیزارهاست.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده‌ است.

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌ های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر 85 درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خشک شدن دریاچه ارومیه چالش جدی در شهرستان شبستر است
  • مزارع آلوده به آب فاضلاب در شیراز امحاء شد
  • دومین مرحله از عملیات امحاء مزارع آلوده به فاضلاب در شمال غرب کلانشهر شیراز
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • امحاء کشت محصولات کشاورزی با آب‌های غیرمتعارف در شیراز
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز
  • آب سد سفیدرود رهاسازی شد