Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهرود - شورای شهر جدید شاهرود که فعالیت رسمی خود را در روزهای آتی آغاز می‌کند، به نظر می رسد در نخستین گام می‌بایست توجه به مبلمان شهری و سبک زندگی اسلامی مهمترین دغدغه‌های فرهنگی آن باشد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- محمدحسن مقدم نیا:مردم شاهرود در روز ۲۹ اردیبهشت‌ماه با حضور در پای صندوق‌های رأی، نشان دادند که با ترکیب فعلی شورای شهر و مدیریت شهری شاهرود چندان همراه نیستند حضور دو عضو سابق از ۱۱ عضو گواه این مدعا است و درنهایت آنچه از درون صندوق‌های رأی بیرون آمد، نتیجه‌ای بود که باعث غافلگیری صاحب‌نظران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور دو بانو در جمع هفت نفر و همچنین یک عضو سی‌ساله نشان داد شورای شهر جدید شاهرود ترکیبی جوان دارد دو مدیر آموزش‌وپرورش، یک مدیر سابق دولتی و عضو شورای شهر، دو مدرس دانشگاه، یک قاری ممتاز کشوری قرآن کریم و کارشناس حقوق و یک مهندس ماحصل آن چیزی بود که مردم شاهرود از جوان‌گرایی و تحول‌خواهی معنا کردند.

شاهرود نیازمند تعامل مسئولان است

اما شورای شهر شاهرود نیز مانند سایر نقاط کشور در آغاز راه نیازمند همراهی و همفکری مسئولان نهادهای فرهنگی، خدماتی، اجرایی، نخبگان جامعه و ... است تا بتواند شروعی پرقدرت را داشته باشد بر هیچ‌کس پوشیده نیست که نخستین وظیفه شورای شهر طبق قانون انتخاب شهردار محسوب می‌شود اما این روزها باید توجه داشت که حتی انتخاب شهردار، این رسالت مهم شورایی نیز باید با نیم‌نگاهی به فرهنگ صورت گیرد.

شاهرود چند سالی است جایگاه اصلی خود در وضعیت مدیریت فرهنگی را ازدست‌داده و امروز انتخاب شورای شهر جدید می‌تواند تحولی را در شهر بیافریند این نکته را نیز باید مدنظر قرارداد که در سه سال اخیر تمام ارکان مدیریتی و تصمیم‌ساز شاهرود تغییر کرده‌اند. امام‌جمعه و نماینده مردم در مجلس پس از ۱۲ و ۱۶ سال جای خود را به دیگران دادند، فرماندار این شهرستان تغییر یافت و امروز شورای شهر ... پس باید گفت شاهرود دچار یک تحول مدیریتی در لایه‌های تصمیم‌سازی شده است که باید آن را به فال نیک گرفت.

مطالبات از شورای شهر زیاد هستند، از انتخاب یک شهردار کاردان برای جبران گذشته‌ای کم آباد در شاهرود تا اقداماتی نظیر جذب سرمایه‌گذاری برای اقدامات شهرداری، از شفافیت مالی شهرداری تا اقدامات عمرانی اما دراین‌بین هستند کارشناسانی که معتقد هستند باید به فرهنگ به‌مثابه یک اولویت نگریست.

خبرگزاری مهر استان سمنان برای بررسی برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی شورای شهر جدید شاهرود میزگردی را با حضور حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، محمد دلالی مدیر دارالقرآن الکریم استان سمنان، چهار عضو جدید شورای شاهرود شامل حمیده محبی، وحید والدین وحیدنیا، هادی سمیعی و سید مهدی طباطبایی و همچنین محمدحسن مقدم نیا سرپرست خبرگزاری مهر استان سمنان و میزبان این میزگرد، ترتیب داده که در ادامه آن را می‌خوانید:

برای پیشرفت باید تعامل داشت

مقدم نیا: یکی از ظرفیت‌های موجود در شاهرود که می‌توان از آن در زمینهٔ کار فرهنگی به‌مثابه یک تحول یادکرد مرکزیت خبرگزاری مهر استان سمنان و همچنین ۱۲ نشریه محلی است که به‌واقع با استفاده از آن‌ها می‌توان به‌خوبی در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و دینی بهره برد، این ظرفیت‌ها همچنین فرصتی را برای اتحاد فراهم می‌سازند اتحادی که بین مسئولان و مردم در حالی شکل می‌گیرد که حول یک محور مشترک توافق نظر وجود داشته باشد و آن می‌تواند مشکلات شهر و محل زندگی‌مان باشد ازاین‌روی، تعامل تمام نهادهای خدماتی، اجرایی و نظارتی با مطبوعات و رسانه‌ها به‌مثابه رکن چهارم دموکراسی و زبان گویای جامعه اهمیت پیدا می‌کند.

امروز مجموعه‌ای در اجرای امور موفق است که بتواند از ظرفیت‌های رسانه‌های عمومی در این عصر پرشتاب تبادل اطلاعات به‌خوبی بهره گیرد، امروز سرعت تبادل اطلاعات تا آنجا افزایش‌یافته که ثانیه‌ها و شاید کسری از ثانیه اثرگذار است لیکن باید توجه داشت که در این دنیای پرسرعت اگر همراهی با اصحاب رسانه نباشد به‌جرئت می‌توان گفت یک مجموعه مدیریتی راه ارتباط با مردم را فراموش خواهد کرد.

امروز مجموعه‌ای در اجرای امور موفق است که بتواند از ظرفیت‌های رسانه‌های عمومی در این عصر پرشتاب تبادل اطلاعات به‌خوبی بهره گیرد شورای شهر یکی از نهادهای نظارتی است که به‌واقع می‌تواند اثرگذاری خود را درزمینهٔ موضوعات فرهنگی با پیوست قرار دادن فرهنگ، سبک زندگی اسلامی، سیره ائمه اطهار(ع) و آرمان‌های انقلاب اسلامی، روزافزون کند اما به‌واسطه ارتباط نزدیک این نهاد با مردم قطعاً نیازمند تعامل با رسانه‌ها نیز است از سوی دیگر شاهرود شهر معلمان دین و اخلاق است این بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر سال ۸۵، مبین بسیاری چیزها است به نظر بنده معظم له در این جمله تکلیف مسئولان شاهرود را روشن کردند یعنی ایشان تأکیددارند که این شهر، به‌واسطه پیشینه تاریخی، عالم پروری و همچنین تدین مردم، باید شهر معلمان دین و اخلاق بماند و این میسر نمی‌شود جز در سایه تعامل همه نهادهای فرهنگی و همچنین اصحاب رسانه که خوشبختانه در سال‌های اخیر این تعاملات به نوع بهتری وجود دارند.

امروز شاهرود نیازمند اجرای برنامه‌هایی با پیوست فرهنگی است که کمبود آن در سال‌های اخیر در بسیاری موارد رخ‌نمایی می‌کرد لیکن پیشنهاد می‌شود در شورای جدید به‌طور ویژه به مقوله فرهنگ پاسخگویی، شفافیت، تعامل، تأسی از ائمه اطهار(ع) پیوست فرهنگی، ترویج فرهنگ دینی و ... اهتمام وجود داشته باشد همچنین می‌توان نشست‌های مستمر و مدام با اصحاب رسانه از سوی شورای شهر به‌نوعی برنامه‌ریزی شود که مردم بتوانند از وضعیت موجود در حوزه مدیریت شهری به‌خوبی آگاه شوند، این امر البته نیازمند رعایت اخلاق حرفه‌ای از سوی مطبوعات و جراید نیز است که قطعاً باوجود افراد توانمندی که در این حوزه وجود دارند، کارها به‌خوبی پیش خواهد رفت.

انسان و زندگی شهریدر کنار هم تکمیل‌کننده یکدیگر هستند و به تعبیر دیگر، شهر موجود زنده‌ای است که هرلحظه تغییر می‌کند و در جلوه‌های تازه‌اش بر نوع نگاه و تعامل شهروندان اثر می‌گذارد.

اگر فرهنگ ماندگار نشود، چیزی در شهر تثبیت نمی‌شود​

محبی: شورای شهر یک نگاه فرهنگی نیاز دارد چراکه اگر فرهنگ ماندگار نشود، چیزی در شهر تثبیت نمی‌شود، شاهرود باید نگینی در نقشه جغرافیایی خطه شمالشرق کشور باشد تا به‌مثابه مقصد انتخاب شود نه معبر، چراکه ریشه‌های تاریخی و مذهبی شاهرود این ظرفیت را دارد که به‌عنوان یک قرارگاه فرهنگی در سطح کشور مطرح شود.

شاهرود باید نگینی در نقشه جغرافیایی خطه شمال شرق کشور باشد تا به‌مثابه مقصد انتخاب شود نه معبر تاکنون بیش از ۳۶ جلسه برگزار و توانسته‌ایم با تفاهمی که بین اعضا است درصدد خانه‌تکانی شهرمان هستیم که این امر نیازمند فکر بالا و اهتمام دارد که خوشبختانه در شورای جدید این امر وجود دارد امیدواریم با تعامل و همکاری تمام نهادهای فرهنگی مانند تبلیغات اسلامی دررسیدن به اهدافمان موفق باشیم چراکه ما می‌دانیم شهر به‌مثابه یک موجود زنده نیازمند حیات است و این حیات بدون تعامل میسر نخواهد شد.

پیوست فرهنگی الزامی است

وحیدنیا: نگاه این شورا این است که مجموعه فعالیت‌های شهری، می‌بایست پیوست فرهنگی داشته باشد در هر زمینه‌ای، کیاست و تدبیر حکم می‌کند که می‌بایست به اهل‌فن و کاردان آن مقوله مراجعه شود که خوشبختانه با مجموعه پویایی که درزمینهٔ فرهنگ در شاهرود وجود دارد مانند اداره تبلیغات اسلامی، اوقات امور خیریه، ارشاد اسلامی و ... به نظر می‌رسد می‌توان با تعامل، تصمیمات خوبی در راستای رشد و تعالی فعالیت‌های فرهنگی داشته باشیم.

شورای شهر دوره جدید، جمعی خوب، فعال و جوان است که امیدواریم با حمایت مردم در قسمت‌های مختلف به‌صورت تخصصی کارکنیم یکی از نگاه‌های شورای جدید این است که مردم را به حوزه مدیریت شهری وارد کنیم تا بتوانیم از کمیسیون‌های مختلف استفاده کنیم چراکه معتقد هستیم در شاهرود ظرفیت تشکیل ۲۰ کمیسیون تخصصی در شورای شهر وجود دارد در دوره قبل، خاصه مقولات فرهنگی، ورزشی، کمیسیونی وجود داشت که البته در شورای جدید این نگاه وجود دارد که می‌بایست به کارها به شکل تخصصی‌تر نگاه کرد یعنی باید در هر مقوله به‌صورت جدا، بحث‌های کارشناسی را با حضور کارشناسان آن حوزه ایجاد کرد. به نظر می‌رسد در این حوزه بتوان موفقیت‌هایی را به دست آورد.

شورای شهر جدید نگرش مردم را تغییر دهد

حجت‌الاسلام شکری: یکی از وظایف شورای شهر که به‌نوعی صراحتاً در قانون نیز آمده، استباید به مسائل فرهنگی و اجتماعی نگاه ویژه کرد این امر در حوزه‌های مختلف باید نمود پیدا کند هرچند امروز برخی اعتقاددارند مقام شورا در برخی موارد تا شورای شهرداری‌ها پائین آمده اما در حقیقت نباید این‌گونه باشد امروز در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی مثل بهداشت، درمان، تفریح، اقتصاد، مالیات و ... باید با حضور شورا اداره شود که منتخبان مردم هستند لذا باید به شورای شهر کمک کرد تا بتوانیم شاهد اجرای برنامه‌های فرهنگی خوبی باشیم.

یکی از اقداماتی که شورای جدید می‌تواند صورت دهد با توجه به ذهنیت جامعه که از شورای شهر دارد، این است که باید تلاش کرد تغییر نگرشی در مردم ایجاد کند برای مثال این تغییر نگاه نسبت به شهرداری بسیار الزامی است امروز مردم وقتی به شهرداری مراجعه می‌کنند نگرش به‌واقع مناسبی ندارند. برای فرهنگ چهار لایه مطرح می‌شود که یکی از آن‌ها نگرش است لذا اگر می‌خواهیم نگرش عوض شود نیازمند تغییر دانش مردم هستیم و اگر این تغییر شکل نگیرد بینش مردم عوض نخواهد شد لیکن باید گفت دوره‌های مختلف شورای شهر یکی پس از دیگری می‌گذرند اما دراین‌بین وقتی موفق عمل می‌کنیم که بتوانیم تغییر ایجاد کنیم پس باید شورای شهر در وهله نخست ازلحاظ فرهنگی نگرش مردم را تغییر دهد که البته کار دشواری است.

باید شهری بانشاط ساخت

حجت‌الاسلام شکری: یکی دیگر از اقدامات شورای شهر تغییر در کالبد شهر است اگر فرهنگ کنار کالبد شهر قرار گیرد، ما شاهد شهری بانشاط خواهیم بود و در مقابل اگر تنها به مسئله ساخت‌وساز بیندیشیم قطعاً نمی‌توانیم وجد، نشاط و همچنین شادی را به شهرمان هدیه کنیم پس دومین اولویت شورای شهر می‌بایست نگاه ویژه به فرهنگ در کنار کارهای عمرانی باشد.

برخی روزها پیش می‌آید که حتی یک تابلوی ورود به مسجد برای مسافری که دوست دارد نمازش را در مساجد شهرهای بین‌راهی بخواند نیز وجود نداردخیلی از اعضای شورای شهر جدید خوشبختانه نگاه فرهنگی خوبی دارند اما شورای شهر باید در حوزه فرهنگ فعالیتش را ده‌ها برابر کند، ما امروز باید بدانیم که معیار اسلامی شهرمان چیست و چه کسی متولی این امر در شاهرود است؟ مردم باید بدانند که وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی بر شهر اسلامی و سبک زندگی اسلامی تأکیددارند، کدام‌یک از مسئولان شهری متصدی رعایت نماهای اسلامی در ساخت‌وسازها هستند؟ برخی روزها پیش می‌آید که حتی یک تابلوی ورود به مسجد برای مسافری که دوست دارد نمازش را در مساجد شهرهای بین‌راهی بخواند نیز وجود ندارد لیکن باید به این موارد نگاه ویژه داشت.

امروز فرهنگ عمومی مردم در رفتارشان در سطح جامعه مشخص می‌شود باید این رفتارها را مطالعه کرد این‌ها نمود کار فرهنگی هستند که باید با همراهی دستگاه‌های فرهنگی و مدیران شهرستانی و شهری صورت گیرد تا نتایج اجتماعی آن را به‌خوبی مشاهده کنیم این امر می‌تواند به چشم‌انداز تبدیل شود و در آن حتی بخش‌هایی که نیازمند تعامل با دستگاه‌های فرهنگی است، گنجانده شود تا شاهد شهری باشیم که تفاوت در آن به عینه دیده می‌شود.

شورای شهر نگاهی خدمت رسان دارد

سمیعی: شورای جدید روحیات خوبی درزمینهٔ خدمت‌رسانی به مردم دارد و از همان روزی که نتایج انتخابات اعلام شد، ما کار خودمان را آغازشده دانستیم چراکه می‌دانیم این مقوله بسیار اهمیت دارد و ما اگر بتوانیمبرای شاهرود یک شهردار توانمند انتخاب کنیم، ۹۰ درصد راهطی شده است البته باید گفت در این دوره، مقوله انتخاب شهردار با یک حساسیت خاص در دست پیگیری است.

ما در شورای جدید همچنین سفرهای خاص به استان‌های مختلف داشته‌ایم که این نشان‌دهنده حساسیت ما در این مقوله است، ما تأکیدداریم باید شهرداری انتخاب شود که حتماً تجربه شهرداری را داشته باشد تا با یک رزومه موفق و قوی به شاهرود آید تا شاهد عدم تکرار آسیب‌هایی باشیم. حوزه شهرداری اصلاً بیگانه با مقوله فرهنگ نیست ما اگر بتوانیم یک نشاط کوچک در مردم ایجاد کنیم، به رفع آسیب‌های اجتماعی منجر می‌شود و امیدواریم با حضور متخصصان مختلف فرهنگی، هنری و ... موفق عمل کنیم. ما متأسفانه به برخی نخبگان خودمان کمتر بهاداده‌ایم اگر قرار است شهری آباد داشته باشیم نباید آن را به‌تنهایی بر عهده شورای شهر و شهردار نهاد امروز باید نزد مردم روسپید بود.

دغدغه فرهنگی در شورا وجود دارد

طباطبایی: دغدغه فرهنگی در شهر وجود دارد، ما نیز از ابتدای شورای پنجم این قول را به مردم داده‌ایم که در وهله نخست، برای آن‌ها وقت قائل هستیم که در تمام جلسات و گروه‌ها حتماً از نخبگان شهر استفاده شود شورای شهر جدید از همان روز نخست نگران این است که نتوانیم کار مثبتی برای شهر صورت دهیم که بر این مبنا، رسالت اصلی‌مان را بر روی انتخاب شهردار گذاشته‌ایم چراکه اگر بتوانیم شهردار خوبی را برای این شهر انتخاب کنیم، ۸۰ تا ۹۰ درصد راه را پیموده‌ایم بنده معتقد هستم شهردار باید ابتدا مدیر باشد اما مدیریت باید با مدیریت فرهنگی همراه باشد تا اگر بخواهیم در شهر بوستانی بسازیم بدانیم که ازلحاظ فرهنگی از احداث آنچه می‌خواهیم. امروز مقوله فرهنگ باید جدی گرفته شود همچنین در مقوله درآمدزایی ما نمی‌خواهیم که ریالی بین مردم و شهرداری به‌ناحق جابجا شود و اگر به دنبال طرح‌های درآمدزایی هستیم نمی‌خواهیم پول اضافه‌ای از مردم بگیریم اما اگر یک ساختمان تخلفی کرده باشد، طبق قانون باید هزینه‌اش را پرداخت کند.

مقام شورای شهر، مقام اجرایی نیست لذا ما سعی داریم همیشه یک گام از مردم جلوتر باشیم مقام شورای شهر، مقام اجرایی نیست لذا ما سعی داریم همیشه یک گام از مردم جلوتر باشیم لذا سهی داریم تا قبل از اینکه مردم به ما چیزی بگویند، ما خودمان مشکلات شهر را شناسایی کنیم و با وقتی‌که در اختیار مردم قرار می‌دهیم، رضایت آن‌ها را مدنظر قرار دهیم اما در مقوله فرهنگی باید گفت در مقوله کمیسیون فرهنگی می‌بایست ما از اتاق فکر واقعی استفاده کنیم این روزها همه شهرداران در سراسر کشور از اتاق فکر سخن می‌گویند اما آیا این امر واقعی است یا خیر؟ لیکن ما معتقد هستیم باید در گروه‌های مختلف حتماً از نخبگان جامعه بهره‌جوییم در بحث کمیسیون فرهنگی باید از کارشناسان بهره جست و از ظرفیت‌هایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی که مرکز آن در استان، شاهرود است استفاده کنیم چراکه این نهاد فرهنگی زیر نظر رهبر معظم انقلاب، راه فرهنگی را طی کرده و در این راه تجربه دارد ما اگر امروز داعیه‌دار شهر مذهبی هستیم باید از خودمان بپرسیم به‌واقع، کجای این شهر مذهبی است؟ اگر ما عالمان بزرگی داریم، چرا به جامعه شناسانده نمی‌شوند؟ درهرحال باید گفت شورای جدید اعلام آمادگی می‌کند که درزمینهٔ فرهنگی، شاهرود را ارتقا بخشیم.

کارهای شهری پیوست فرهنگی داشته باشد

روحانی نژاد: انتظار مردم شاهرود از شورایی که نگاه فرهنگی دارد و همچنین میانگین سنی جوان شورای جدید شاهرود یک امتیاز است که باید از آن بهره جست اما درباره مدیریت شهری باید یک موضوع مهم را گوشزد کرد و آن این است که همواره در ادبیات مدیریتی از واژه شهردار به‌مثابه نخستین وظیفه شورای شهر یاد می‌شود و نه شهر ساز؛ یعنی شهردار علاوه بر ساخت‌وساز باید به مسائل فرهنگی شهر نیز توجه داشته باشد. اگر شهرداری تنها به ساخت‌وساز فیزیکی نگاه داشته باشند، شهری با توسعه نخواهیم داشت، امروز شاهرود نیازمند کار و بسته‌های فرهنگی است، اگر فرهنگ بالا رفت، شهردار و شورای شهر توجه به مسائل فرهنگی کردند، آن شهر آباد است و حتی با عبور از آن می‌توان مشاهده کرد که مدیران شهری دغدغه فرهنگی دارند یا خیر،

بنابراین اگر بتوانیم شهرمان را از دید فرهنگی ارتقا دهیم، بهترین کارها را صورت داده‌ایم، وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی نیز آن است که در کنار مدیریت شهری همراه شورا باشد تا کارهای فرهنگی با پیوست خوبی صورت گیرد، امروز مهم‌ترین نمادهای هر شهر، نمادهای فرهنگی آن هستند هیئات مذهبی، مساجد و ... مهم‌ترین نمادهای شاهرود هستند که آبادی آن‌ها به حضور یک مبلغ دینی است، اگر امروز بهترین مسجد را داشته باشیم اما امام جماعت نباشد، نظم و انضباطی نخواهیم داد لیکن سازمان تبلیغات اسلامی در طول سال و در مناسبت‌های مختلف همواره سعی کرده با اعزام مبلغ در ارتقای فرهنگی نقش داشته باشد. تعامل مدیریت شهری و این نهاددر بحث تبادل فرهنگی می‌تواند شهری آباد را برای مردم بسازد.

ظرفیت‌های قرآنی مورد احصاء قرار گیرند

دلالی: یکی از اقداماتی شورای شهر با کمک دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی می‌توان انجام داد، تهیه اطلس فرهنگی شهر است ما می‌توانیم از روی نقشه شهر، شاخصی را بیابیم تا در آن بتوان باکار میدانی، مشکلات فرهنگی و مذهبی هر محله و یا هر گروه جمعیتی را شناخت و همچنین ظرفیت‌های مذهبی و قرآنی را در آن محلات ساماندهی کرد، این امر درنتیجه اطلس فرهنگی و دینی محلات شهر را به ما ارائه می‌دهد تا بتوانیم با راحتی درباره ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در سطح محلات شاهرود تصمیم سازی کنیم.

یکی از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی، ساماندهی تشکل‌های مردمی قرآنی است که این مؤسسات شامل سازمان‌های مردم نهادی می‌شوند که خوشبختانه در شاهرود موفقیت‌های خوبی را نیز کسب کرده‌اند، همچنین خانه‌های قرآن شهری دیگر ظرفیت سازمان تبلیغات برای تعامل با مدیران شهری است که به‌نوعی احیای مکتب‌خانه‌های قدیم محسوب می‌شود و باید به آن‌ها نگاهی ویژه داشت و سومین گروه فعال در حوزه قرآن، جلساتی هستند در مساجد سطح شهر برگزار می‌شود که از ظرفیت آن‌ها نیز می‌توان در راستای ترویج فرهنگ دینی و شهر نشینی بهره برد لذا یکی از کارهای مهم شورای شهر می‌تواند شناسایی این محافل و همچنین احصاء نیازهای فرهنگی و مذهبی هر محله باشد.

از سوی دیگر باید گفت شاهرود متأسفانه از ظرفیت‌های مدیریت دستگاه‌های خدماتی در حوزه قرآنی محروم است، امروز در برخی شهرهای بزرگ که مراکز استان‌ها هستند، شهرداری‌ها و مدیران شهری وارد کارهای فرهنگی و قرآنی می‌شوند تا نسبت به برگزاری همایش‌های قرآنی اثرگذار، اقدام کنند که این امر موجب قوت قلب و دلگرمی فعالان فرهنگی و قرآنی می‌شود. از سوی دیگر این امر سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود نه هزینه.

درنهایت باید دید که با آغاز کار شورای جدید چه اتفاقاتی در حوزه کارهای فرهنگی شهر شاهرود رخ می‌دهد شهری که در لسان رهبر معظم انقلاب اسلامی شهر باصفا، مردم باصفا و دل‌های باصفا نامیده شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۵۶۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدآفرینی و تحقق شعار سال اولویت شهرداری و شورای شهر است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدانور رشیدی عصر چهارشنبه در نشست با نماینده ولی فقیه در کردستان که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر سنندج صورت گرفت با تبریک سال جدید و بهار قرآن، اظهار کرد: وظایف شهرداری بسیار گسترده و به وسعت همه نیازهای شهر است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ وظیفه برای شهرداری‌ها تعریف شده از این رو نمی‌توان وظایف شهرداری را در پروژه‌های عمرانی یا فضاهای سبز و مسائل فرهنگی خلاصه کرد، گفت: هر موضوعی که یک شهر زنده با آن سر و کار دارد از لحظه تولد انسان تا مرگ آن در واقع بخشی از وظایف شهرداری است.

شهردار سنندج تاکید کرد: شهرداری در سرفصل‌های مختلف خدمات‌رسانی همه روزه به صورت مستقیم و غیرمستقیم با زندگی عموم مردم در ارتباط است و همین مسئله اهمیت فعالیت‌های شهرداری را بسیار بالا و تأثیرگذار در رضایتمندی عمومی کرده است.

رشیدی با بیان اینکه گستره خدمات شهرداری موجب شده انتظارات از شهرداری نسبت به سایر ادارات که تنها یک یا چند وظیفه خاص دارند فراتر رود، گفت: اقدامات مختلفی در راستای عمران شهری و رفع مشکلات در سنندج طی سال گذشته انجام شد، البته ادعا نمی‌کنیم که کل مشکلات را حل کرده‌ایم اما در حد توان هرآنچه در توان داشته‌ایم را به کار گرفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی، احداث پارک‌های بزرگ مقیاس و پروژه‌های عمرانی ریل‌گذاری خوبی در سطح شهر انجام شده است این روند را با قدرت هرچه تمام و با حمایت شورا و همراهی خانواده بزرگ و تلاشگر شهرداری در سالجاری ادامه خواهیم داد.

شهردار سنندج با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم، تصریح کرد: شورای دور ششم و شهر در راستای عملیاتی کردن شعار سال هرآنچه در توان داشته باشیم را به کار خواهیم گرفت و در راستای امیدآفرینی و خدمت به مردم کار خواهیم کرد.

رشیدی با تاکید برای اینکه هدف‌گذاری امسال انجام ۲ میلیون مترمربع آسفالت است، گفت: ۶ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری تعریف شده و برنامه‌های متعددی در زمینه اتمام پروژه‌های نیمه تمام، توسعه فضای سبز شهری و ایجاد ۳۰ پارک درون محلی در دستور کار است.

وی از همراهی اعضای شورای شهر هم تقدیر کرد و افزود: بیش از ۹۰ درصد مصوبات شهرداری به تصویب رسیده است با همراهی و همدلی که در مجموعه شورا و شهرداری سنندج وجود دارد امسال سعی می‌کنیم بیش از پیش در راستای امیدآفرینی و تحقق شعار سال گام برداریم.

‌خدمت به خلق بالاترین عبادت است
عزت رضایی رئیس شورای اسلامی شهر سنندج هم به نمایندگی از اعضای شورای شهر در این نشست اظهار کرد: خدمت به خلق بالاترین عبادت است و حتماً کسی موفق خواهد بود که خدمت به مردم را در اولویت کار خود قرار داده باشد.

وی افزود: مسائل معیشتی مردم را اذیت می‌کنند تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید بیش از پیش صورت بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه مدیریت شهری ما گریبانگیر مسائل خاصی است که در دیگر کلان شهرهای کشور چنین مشکلاتی کمتر دیده می‌شود، گفت: نبود درآمد پایدار مشکل اصلی و پاشنه آشیل شهرداری‌ها در استان است.

رضایی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب لقب فرهنگی بودن را به کردستان اعطا کرده‌اند، یک استان فرهنگی نیازمند خدمات بیشتر است تحقق این مهم نیازمند نگاه و اختصاص اعتبارات ویژه است.

کد خبر 6063739

دیگر خبرها

  • آرامش در بازار مرغ کرمان
  • مسابقه روز هفدهم پویش «زندگی با آیه‌ها»/ اسامی برندگان شانزدهم
  • آغاز به کار ستاد حکمرانی مردم در البرز با محوریت شعار سال
  • کارهای فرهنگی منحصر به چند منطقه شهر نباشد
  • کار فرهنگی منحصر به چند نقطه خاص شهر نشود
  • امیدآفرینی و تحقق شعار سال اولویت شهرداری و شورای شهر است
  • طرح بوستان بزرگ زندگی نیازمند عزم جدی و بهره برداری تا پایان شورای ششم
  • لزوم ارتقای وضعیت رشت و جلب رضایت رشتوندان
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • اسامی برندگان مسابقه زندگی با آیه‌ها استان سمنان