Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@20:38:34 GMT

خود را نماينده يک ميليون معلم مي‌دانم + فيلم

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۵۶۲۲۶

خبرگزاري آريا - «بطحائي»، فردي که از سوي روحاني به عنوان وزير پيشنهادي آموزش و پرورش براي کابينه دوازدهم معرفي شده، معتقد است که آموزش و پرورش از ريل اصلي خود خارج و در جاده خاکي افتاده، لذا تغيير ساختار در چنين شرايطي براي آن همچون وصله و پينه‌اي است که هرچه اين قطار را هُل دهيم، تنها کمي حرکت مي‌کند اما کسي را هم به مقصد نمي‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بطحائي که اذعان دارد، هر چند وقتي به اين قطار نگاه مي‌کنيم، مي‌بينيم سرپاست اما واقعيت آن است که روي ريل نيست و از آن خارج شده است، مي‌گويد: آموزش و پرورش که ماموريت‌هاي خود را فراموش کرده و نتيجه اين امر خود را در قالب مشکلاتي همچون ناهنجاري‌هاي اجتماعي و رفتاري، محيط زيستي و ... نشان مي‌دهد؛ به جاده خاکي رفته و حال آمده‌ايم و مي‌خواهيم با تغيير ساختارش وصله پينه‌اي بزنيم به آن و اين همان هُل دادن قطار است که البته هر چه هم هُلش مي‌دهيم، تنها تکان مي‌خورد اما به جلو نمي‌رود.
وي همين تکان‌ها را باعث خوشحالي عده‌اي مي‌داند و مي‌گويد که «اگر آدم عاقلي از کمي دورتر اين قطار را نگاه کند، متوجه مي‌شود روي ريل خود نيست لذا در ابتداي امر بايد قطار را روي ريل اصلي خود قرار داد تا با کوچکترين حرکت به سمت مقصد حرکت کند».
سيد محمد بطحائي 54 ساله، گزينه پيشنهادي رييس جمهور که حال در گير و دار معرفي برنامه‌هايش براي دولت دوازدهم و اقناع نمايندگان به سر مي‌برد، تاکيد مي‌کند، نمي‌خواهد شعار و وعده الکي بدهد و درصدد است در دولت جديد اين قطار را با استفاده از خلاقيت نيروي انساني توانمند در آموزش و پرورش طوري روي ريل قرار دهد تا با انرژي کم نيز حرکت کند.
وي که پيش از اين پس از قبول استعفاي فاني از وزارت، مسووليت آموزش و پرورش را براي دوره‌اي کوتاه در قالب «سرپرست» بر عهده گرفت، همين مثال قطاري را جلو مي‌برد و مي‌گويد: من و همکاران فرهنگي‌ام بايد به ساير دستگاه‌ها نشان دهيم اگر آموزش و پرورش روي ريل قرار گيرد، کشته‌هاي جاده‌اي‌مان کاهش مي‌يابد و ميزان خسارات وارده به جامعه کمتر مي‌شود. چنانچه بتوانيم چنين کاري را به سرانجام برسانيم ديگر از حقوق و مزاياي کم نيز ناله نمي‌کنيم چرا که ساير دستگاه‌ها نيازهاي آموزش و پرورش را تامين خواهند کرد، چرا که مي‌دانند رفع نيازهاي خودشان در گرو رفع نيازهاي آموزش و پرورش است.
در حالي که تنها 4 روز تا اخذ راي اعتماد وزراء از مجلس باقي مانده است، پاي صحبتهاي سيد محمد بطحائي، گزينه پيشنهادي رييس جمهور براي آموزش و پرورش نشستيم و او علاوه بر برنامه‌هايش براي اين وزارتخانه از بداخلاقي‌ها و همجمه‌هاي مخالفانش در اين چند روز اخير گفت و توضيح مفصلي درباره زمان حضورش در صندوق ذخيره فرهنگيان، جذب نيروي جايگزين بازنشستگان، افزايش حقوق فرهنگيان، استقرار نظام جامع رفاه فرهنگيان و چگونگي تحقق برخي وعده‌هايش ارائه کرد.




از ارائه وعده‌هاي دست نيافتني اجتناب مي‌کنم
بهبود وضعيت معيشتي فرهنگيان با اجراي نظام جامع رفاهي

وزير پيشنهادي کابينه دوازدهم درخصوص استقرار نظام جامع رفاه فرهنگيان که از آن به عنوان يکي از برنامه‌هايش ياد مي‌کند،‌ مي‌گويد: به عنوان وزير پيشنهادي دولت دوازدهم ضمن اينکه به شدت از ارائه وعده‌هاي بلند مدت و دست نيافتني اجتناب مي‌کنم، اما با تمان وجودم معتقدم آموزش و پرورش از حيث منابع و امکانات در حدي هست که بتواند با کمک دولت، نظام جامع رفاهي را براي فرهنگيان طراحي و مستقر کند.
وي در اين باره توضيح مي‌دهد: در نظام جامع که به نوعي مکمل وضعيت معيشتي فرهنگيان خواهد بود، در حوزه‌هاي درمان، سلامت، گردشگري، مسکن و ... خدمات شاياني به فرهنگيان عرضه خواهد شد که همين امر مي‌تواند وضعيت معيشتي آنها را بهبود بخشد.

بهبود نظام پرداختي معلمان در گرو اجراي سنجش صلاحيت‌هاي حرفه‌اي
تامين منابع براي ارتقاء حقوق‌ها در بودجه 96 و برنامه ششم توسعه پيش‌بيني شده است

به گزارش ايسنا، ايجاد نظام جامع رفاهي معلمان (نظام خاص پرداخت حقوق، تسهيلات رفاهي و ... ) جزو برنامه‌هاي وزير پيشنهادي آموزش و پرورش براي کابينه دوازدهم به چشم مي‌خورد. بطحائي در اين باره و چگونگي تحقق اين برنامه، سرچشمه هر گونه تحول در نظام آموزش و پرورش را معلم و مدرسه دانسته و مي‌گويد: هر گونه تحولي که باعث کيفي سازي نظام آموزش و پرورش و کاهش مشکلات آن شود بايد از معلم و مدرسه آغاز شود و اين سرچشمه هر گونه تحول در نظام آموزش و پرورش است؛ اصلاح ساختار و تغيير برنامه‌هاي درسي و نوسازي فضاهاي آموزشي بدون تحول نيروي انساني قابل دستيابي نيست اين در حاليست که يکي از راه‌هاي رسيدن به اين سرچشمه، رسيدگي به نظام پرداختي و خدمات رفاهي و معيشتي نيروهاي انساني است.
وي ادامه مي‌دهد: بدون توجه به وضعيت معيشتي معلمان و کاهش دغدغه‌هاي رفاهي آنها نمي‌توانيم به تحول در نظام آموزش و پرورش دست يابيم اين در حاليست که در دولت يازدهم تلاش‌هايي براي رفع اين دغدغه‌ها آغاز شد اما کافي نيست.
بطحائي يکي از مصاديق تلاش دولت براي رفع دغدغه معيشت معلمان را اجراي طرح رتبه بندي مي‌داند و مي‌افزايد: مهمترين پيام اين طرح، همسو و هم جهت کردن شايستگي‌هاي نيروي انساني با نظام پرداختي بود. يعني بخشي از نظام پرداخت بايد با شايستگي‌ها و توانمندي‌هاي نيروي انساني گره زده شود.
وي با بيان اينکه هر چه اين شايستگي‌ها افزايش يابد بايد از عوامل انگيزشي بالاتري در نظام پرداختي برخوردار شود و اين همان اصل پذيرفته شده در رتبه بندي معلمان است، با اشاره به آغاز طرح رتبه بندي در سال 94 عنوان مي‌کند: هيچ وقت هيچ کس در دولت اين ادعا را نکرده که اين انتها و خط آخر طرح رتبه بندي است. اين در حاليست که ادامه مسير اين طرح نيازمند اجراي سنجش صلاحيت‌هاي حرفه‌اي است يعني بايد نظام سنجش صلاحيت حرفه‌اي را طراحي کنيم و بدون اين سنجش و گره زدن آن با نظام پرداختي نمي‌توانيم ماموريت اصلي نظام رتبه بندي را به سرانجام برسانيم.
وي با تاکيد بر اينکه نظام سنجش صلاحيت‌هاي حرفه‌اي را طراحي و مستقر خواهيم کرد تا نظام پرداخت‌ها متناسب با شايستگي افراد ارتقاء و بهبود يابد تاکيد مي‌کند: در نظام سنجش صلاحيت‌ها صرفا نبايد از ساختار و کانال‌هاي دولتي موجود استفاده کنيم. به عبارت ديگر متخصص‌ترين نيروي انساني دولت در آموزش و پرورش قرار دارد، به طوريکه بيش از 70 درصد اين نيرو داراي مدرک تحصيلي ليسانس و بالاتر بوده و ميانگين سابقه خدمت نيروهاي آموزش و پرورش حدود 23 سال است.
وزير پيشنهادي آموزش و پرورش کابينه دوازدهم، طراحي نظام معلمي در آموزش و پرورش و استفاده از نيروهاي متخصص در اين تشکيلات براي انجام بخشي از طرح سنجش صلاحيت فرهنگيان را يکي از اقداماتي خواند که طي چند ماه گذشته صورت گرفته است.
بطحائي در اين باره تصريح مي‌کند: سنجش صلاحيت با مدل‌هاي مختلفي همچون مصاحبه، مشاهده، بازديدهاي باليني و ميداني و ... حتي مخلوطي از اين مدل‌ها مي‌تواند اجرا و مبناي سنجش باشد.
وي ادامه مي‌دهد: لذا نظام سنجش صلاحيتها بايد مستقر، شايستگي‌هاي افراد اندازه گيري و با ارتقاي آن، نظام پرداختي نيز شکل بگيرد. اين در حاليست که دولت در بودجه 96 و همچنين برنامه ششم توسعه، ظرفيت‌هاي خوبي براي تامين منابع اين کار پيش بيني کرده است. بدين ترتيب مي‌توان منابع لازم براي اجراي سنجش صلاحيت و ارتقاي معيشت فرهنگيان را به تدريج تامين و به دنبال آن نظام پرداختي را ارتقاء و بهبود داد.
بطحائي اعتبار مورد نياز براي اجراي اين طرح را مستلزم پيشبرد اجراي سنجش صلاحيت‌ها عنوان کرده و مي‌افزايد: هر چقدر اين سنجش‌ها پيشرفت يابد، منبع اعتباري بالاتري نياز خواهد بود؛ اما بر اساس پيش بيني‌هاي بودجه 96 و قانون برنامه ششم مشکلي از حيث تامين منابع نخواهيم داشت.





توضيحات بطحائي درباره تخلفات صندوق ذخيره فرهنگيان

بطحائي درباره تخلفات مالي صندوق ذخيره و پيگيري موضوع مي‌گويد: تخلفات صندوق ذخيره فرهنگيان از سوي مراجع قضايي و همچنين طرح تحقيق و تفحص از سوي نمايندگان مجلس در حال پيگيري‌ است؛ يعني هم قوه قضاييه و هم مجلس به دليل حساسيت موضوع وارد شده و در حال انجام کار هستند اما تا اين تاريخ هنوز نتيجه بررسي‌هاي هيچ کدام اعلام نشده يعني هنوز نمي‌دانيم عمق تخلفات در اين صندوق چقدر و در چه سطحي بوده است.

وي با بيان اينکه لذا بديهي است پس از اعلام مراجع رسمي، متخلف يا متخلفان در هر سطحي که باشند بايد پاسخگوي قانون و سهامداران (معلمان) باشند، در خصوص دليل اعتراضاتي که شخص خودش را نشانه گرفته مي‌گويد: در مورد خودم هم بايد بگويم به عنوان معاون توسعه، مديريت و پشتيباني وقت آموزش و پرورش به دليل پستي که داشتم يکي از اعضاي هيات امناي صندوق بودم. وزير آموزش و پرورش، رئيس هيات امناي صندوق است و بر اساس اساسنامه هفت تا 9 نفر هم عضو هيات امنا هستند که يکي از اين اعضاء، معاون پشتيباني وزارت آموزش و پرورش است.
بطحائي با اين گفته که هيات امنا نقش مجمع عمومي را دارد اظهار مي‌کند: در موسسات مالي و بازارهاي سرمايه شبيه صندوق ذخيره، مجمع عمومي معمولا سالي يکبار تشکيل مي‌شود ـ و شايد اين جلسات به سالي دو بار برسد ـ در اين جلسات به سياستگذاري‌ها در حوزه فعاليت‌هاي آن موسسه پرداخته شد، لذا طي 2 سالي که عضو هيات امنا بودم تنها دو بار (سالي يکبار) تشکيل جلسه داد. معمولا در مجامع، گزارش حسابرسي که از سوي حسابرس قانوني شرکت ارائه مي‌شود، مجمع عمومي که در صندوق نامش هيات امناست، اين گزارش حسابرس را بررسي، تاييد و همچنين برنامه کلي سال آينده موسسه را بررسي و تصويب مي‌کند؛ لذا نقش من به عنوان عضو هيات امنا که سالي يکبار جلسه تشکيل داده آيا در اين حد از اعتراضات مطرح شده هست؟.
وي ادامه مي‌دهد: هر چند من بايد پاسخگو باشم و نمي‌خواهم بگويم هيچکاره بوده‌ام. به عنوان عضو هيات امناء و در حد سياستگذاري صندوق ذخيره وقتي تخلفات مطرح شده بايد پاسخگو باشم اين در حاليست که متاسفانه ما گرفتار يک سري بداخلاقي‌ها شده‌ايم.
وزير پيشنهادي آموزش و پرورش براي کابينه دوازدهم با اشاره به ايام کنوني براي اخذ راي اعتماد وزراء‌، از هجمه‌هاي مخالفان گله مند شد و گفت: در اين ايام به راحتي به افراد تهمت زده مي‌شود و با کمترين اطلاعات افراد را تخريب مي‌کنند. طي دو سالي که عضو هيات امناء بودم، علي رغم اينکه اساسنامه به رئيس هيات امناء (وزير آموزش و پرورش) اجازه داده بود حق الجلسه به اعضاء پرداخت کند، من ريالي حق الزحمه تحت عناوين مختلفي همچون حق الزحمه، هديه، وام کم بهره، دريافت خودروي ليزينگي و ... نداشتم، اما متاسفانه در برخي رسانه‌ها و شبکه‌هاي مجازي موضوعاتي از اين دست مطرح شد.
بطحائي ضمن تاکيد بر اينکه در اين نوع موسسات مطابق قانون تجارت حتي اگر هيات امنا بخواهند دخالت هم کند، اختيار با هيات مديره است يعني هيات امناء اجازه دخالت ندارد اظهار مي‌کند: مجمع عمومي نمي‌تواند به هيات مديره بگويد چه قراردادي را امضاء کند يا نکند. يعني اگر بنده يا هر يک از ديگر اعضاي هيات امناء متوجه تخلف مي‌شديم و مي‌خواستيم جلوي آن را بگيريم بايد هيات مديره را عوض مي‌کرديم نه اينکه بگوييم چه بکند و چه نکند. هيچ مجمعي اجازه اين کار را ندارد، بلکه تنها مي‌تواند بگويد هيات مديره بر اساس گزارش‌هاي حسابرسي تخلف کرده و بايد معذول و برکنار شود.
وي به چنين هجمه‌هايي از سوي مخالفان در زمان سرپرستي‌اش در آموزش و پرورش نيز اشاره مي‌کند و مي‌گويد: وقتي سرپرست بودم، گفتند ماشين لوکس از صندوق ذخيره دريافت کرده‌ام، اين در حاليست که خودروي من ال 90 مدل 88 است. وقتي از وزارتخانه رفتم با خودروام عکس انداختم و براي همان فردي که چنين خبري را اعلام کرده بود فرستادم و گفتم اين است ماشين لوکس من و آنرا از بازار خريده‌ام.
بطحائي در اين رابطه به خبر يکي از خبرگزاري‌ها و کامنت‌هاي مخاطبان بعد از انتشار خبرش اشاره و مي‌افزايد: وقتي دريافت خودروي لوکس از صندوق ذخيره به روي خروجي يکي از خبرگزاري‌ها قرار گرفت مخاطبان به دليل عدم آگاهي از واقعيت، کامنت‌هاي وحشتناکي فرستاده بودند لذا به فرد مصاحبه کننده گفتم شما با ايمان آدم‌ها بازي کرديد، چرا که مخاطبان من را نمي‌شناختند. حتي در کامنت‌ها فردي گفته بود در جايي که يکي کليه مي‌فروشد تا زنش را عمل کند مسئول جمهوري اسلامي سوار ماشين لوکس مي‌شود. در حالي که چنين خبري صحت نداشت، تصوراتي را در ذهن خواننده ايجاد کرده و باعث شده بود خيلي‌ها ايمانشان را بسوزانند.

خود را نماينده يک ميليون معلم مي‌دانم و از عملکرد آنها دفاع مي‌کنم

وي ادامه مي‌دهد: من به عنوان کانديداي دولت در وزارت آموزش و پرورش و دولت دوازدهم خود را نماينده يک ميليون معلم مي‌دانم و به عنوان نماينده آنها مي‌توانم مشکلاتشان را در دولت و به مراجع رسمي منتقل و متقابلا از عملکرد معلمان دفاع کنم؛ لذا نمايندگي من، نمايندگي دو طرفه است. پس تاکيد مي‌کنم به عنوان کسي که نماينده اين تعداد در دولت و مجلس و مراجع توزيع کننده منابع هستم، از تمام تجربيات 35 ساله خود استفاده مي‌کنم و در اين راه با ايمان و اعتقاد کامل و با تجربه اندکي که در حوزه‌هاي مختلف اندوخته‌ام پيش خواهم رفت تا آموزش و پرورش را به جايگاه بايسته خود نزديک کنم.

بازنشستگي 408 هزار فرهنگي و شيبي که طي پنج سال آينده تندتر مي‌شود

وي به ديگر سوال ايسنا در رابطه با بحث چالشي استخدام نيرو ـ با توجه به بازنشستگي 408 هزار نفر از فرهنگيان تا سال 1400 ـ و عنوان شدن مبحث تنوع در شيوه جذب دانشجويان به عنوان ديگر برنامه ارائه شده‌اش مي‌گويد: تا سال 1400 بخش قابل توجهي از نيروي انساني آموزش و پرورش به شرايط بازنشستگي مي‌رسند اما اين بدان معنا نيست که آنها بازنشسته مي‌شوند. به عبارت ديگر اين تعداد، اين امکان را دارند که بازنشسته شوند.
وزير پيشنهادي آموزش و پرورش براي کابينه دوازدهم ادامه مي‌دهد: بررسي‌ها نشان مي‌دهد ظرف چهار ـ پنج سال آينده بيش از 400 هزار فرهنگي به شرايط بازنشستگي مي‌رسند. اين در حاليست که تعداد آنها به تدريج سير صعودي خواهد داشت. به عنوان مثال امسال 50 هزار نفر، سال آينده 70 هزار نفر و به همين ترتيب اين شيب تا پنج سال آينده تندتر مي‌شود.
بطحائي مي‌افزايد: هر چند اين امر مشکلاتي را براي آموزش و پرورش ايجاد مي‌کند اما در دل اين مشکلات فرصتي هم براي جذب نيروي عظيم تحصيلکرده، جوياي کار و جوان فراهم مي‌شود تا شايسته‌ترين متقاضيان براي آموزش و پرورش به کار گرفته شوند. اين در حاليست که بر اساس قانون تنها مجراي به کارگيري نيروي انساني، دانشگاه فرهنگيان است.
وي با يادآوري اينکه دانشگاه فرهنگيان با جذب دانشجو و سپس بعد از چهار سال ارائه مدرک ليسانس، مراحل گزينش نيروها را پي مي‌گيرد تا آنها را جذب کند مي‌گويد: روش‌هاي ديگري هم در اساسنامه دانشگاه فرهنگيان براي جذب نيروي انساني پيش بيني شده که اجازه مي‌دهد از ظرفيت فارغ التحصيل ساير دانشگاه‌ها که امروز وجود دارد، با گذراندن دوره‌هاي تربيت معلم به کار گرفته شود. البته استفاده از اين روش‌ها با رعايت قانون امکان پذير است.




حق التدريس، نسخه آخر روش تامين نيروي انساني در آموزش و پرورش

گزينه پيشنهادي روحاني براي آموزش و پرورش ضمن اشاره به روش‌هاي اضطراري به کار گرفته شده در سال‌هاي گذشته همچون نيروهاي حق التدريسي و به کارگيري آنها بدون گذراندن دوره‌هاي تربيت معلمي به ايسنا مي‌گويد: اين نيروها باعث افت کيفيت در آموزش و پرورش مي‌شوند مگر اينکه دوره‌هاي آموزش معلمي را گذرانده و سپس به کارگيري شوند.
وي در پاسخ به اينکه برنامه پيشنهادي شما براي ساماندهي نيروهاي حق التدريس چيست؟ اظهار مي‌کند: حق التدريس از گذشته روشي جبراني براي تامين نيروي انساني بوده است. در برنامه ريزي نيروي انساني چنانچه نتوانيم نيروي شايسته و ذي صلاح را به کار بگيريم از حق التدريس به عنوان مُسکن استفاده مي‌کنيم. بديهي است تا زماني که با بحران نيروي انساني در آموزش و پرورش مواجه باشيم چاره‌اي جز استفاده از نيروي حق التدريس نخواهيم داشت. اين در حاليست که حق التدريس نسخه آخر تامين نيروي انساني در آموزش و پرورش است.
وي همچنين در پاسخ به اينکه آيا دانشگاه فرهنگيان ظرفيت جذب و تربيت 400 هزار نيرو طي پنج سال آينده را داراست؟ مي‌افزايد: در بهترين حالت دانشگاه فرهنگيان ظرفيت جذب تنها نيمي از 400 هزار نفر را دارد لذا نيمي ديگر بايد با روش‌هاي ديگري از جمله حق التدريس به کار گرفته شوند.
بطحائي به روش‌هاي ديگر جذب نيرو در آموزش و پرورش همچون برگزاري آزمون‌هاي استخدامي و همچنين درخواست به ادامه فعاليت فرهنگياني که به سن بازنشستگي رسيده اما شرايط و شايستگي لازم را دارند اشاره کرده و مي‌گويد: درخواست از بازنشستگان براي به تاخير انداختن زمان بازنشستگي خود و يا استفاده از روش‌هاي ترکيبي از جمله اقداماتي است که مي‌تواند با به کار گرفتن آنها، بحران کمبود نيرو را رفع کرد اما گزينه اول ما جذب نيرو از طريق دانشگاه فرهنگيان است.


مرورگر شما از ويدئو پشتيباني نمي‌کند.
فايل آن‌را از اينجا دانلود کنيد: video/mp4
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۵۶۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از جذب ۳۰۲ نفر در اداره کل آموزش و پرورش استات قزوین خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، نقی سیاهکلی مرادی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که به ریاست محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در محل سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که همواره مورد تاکید اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین  قرار داشته پیگیری توسعه هنرستان های جوار کارگاهی در شهر صنعتی البرز بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: با برنامه‌ریزی های صورت گرفته، 302 نفر جذب اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین خواهند شد.

سیاهکلی با اشاره به اعتبار لازم جهت کمک به هدایت تحصیلی دانش آموزان قزوینی، خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در راستای اجرای طرح هدایت تحصیلی 200 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

وی تصریح کرد: با همکاری های صورت گرفته بناست کارگاه های مشاوره شغلی و تحصیلی جهت انتخاب صحیح رشته برای دانشجویان و دانش آموزان در سرای سعدالسلطنه برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ضمن اشاره به برنامه های گرامیداشت روز معلم در سطح استان قزوین، افزود: مراسم تقدیر از معلمان توسط اولیا و دانش آموزان در مدارس، حضور دبیران به همراه دانش آموزان در نماز جمعه های سطح استان، تجلیل از پیشکسوتان حوزه ی تعلیم و تربیت و خانواده معظم شهدا از جمله برنامه های گرامیداشت هفته معلم در سطح استان قزوین است.

سیاهکلی مرادی با اشاره به اینکه از بین دبیران قزوینی 951 نفر انتخاب )معلم نمونه ثبت نام کرده‌اند، تصریح کرد: از بین معلمان قزوینی 951 معلم جهت انتخاب (معلم نمونه) در سطح استان قزوین ثبت نام کرده اند، که از این میان 565 نفر به مرحله منطقه ای، 40 نفر در مرحله استانی و 3 نفر در مرحله کشوری راه خواهند یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان تاکید کرد: به مناسبت هفته معلم و در جهت تجلیل از معلمین نمونه، 100 میلیون تومان جایزه نقدی برای منتخبین سطح کشوری، 40 میلیون تومان برای منتخبین سطح استانی و 10 میلیون تومان جایزه نقدی برای منتخبین سطح منطقه ای پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • اجرای طرح هویتی در خیابان معلم
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم