Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از لوله‌های اصلی آبرسانی در کاشان دچار حادثه شد که شرکت آبفای کاشان، هلال احمر و آتش‌نشانی برای مهار این حادثه وارد عمل شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، یکی از لوله‌های اصلی آبرسانی در کاشان دچار حادثه شد که با هماهنگی با ستاد مدیریت بحران شهرستان کاشان شرکت آبفای کاشان، هلال احمر و آتش‌نشانی به جهت مهار و رفع حادثه وارد عمل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیب الله کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از کاشان با بیان اینکه دیروز بعد از ظهر خط 400 آبرسانی در کاشان دچار شکستگی شداظهار داشت: علت شکستی بار بیرونی بوده و زمانی که تانکر حمل سوخت از روی خط آبرسانی عبور کرده موجب شکستگی خط لوله شد.

مدیر امور آبفای کاشان افزود: این لوله در مجاورت فضای سبز شهرداری قرار دارد و به دلیل آبیاری به فضای سبز اطراف خط لوله خیس می‌شود و خط لوله نیز از نوع آزبست بوده و این نوع لوله شکننده است و لذا به هنگام عبور تانکر حمل سوخت از روی مسیرلوله آبرسانی دچار شکستگی می‌شود.

کریمی با بیان اینکه پس از دریافت گزارش بلافاصله نیروها در محل حادثه حضور پیدا کردند، خاطرنشان کرد: به طور تقریبی 30 الی 40 متر مکعب یا به عبارت دیگر 30 الی 40 هزار لیتر آب هدر رفت و این هدررفت آب به این دلیل است که شیر آب باید از چهار الی پنج نقطه بسته شود و مدتی طول می‌کشد تا این کار انجام شود و لذا مقداری آب هدر رفت.

وی با بیان اینکه تعمیر و مرمت این خط لوله 10 الی 20 میلیون تومان هزینه در بر دارد، تصریح کرد: بلافاصله بعد از حادثه با ستاد مدیریت بحران شهرستان کاشان هماهنگ شدیم و این ستاد نیز شهرداری، هلال احمر و آتش نشانی را برای امدادرسانی به محل حادثه اعزام کردند و شرکت آبفا نیز در محل حادثه دو دستگاه بیل، دو دستگاه پمپ خودمکش هر کدام با توان مکش 50 لیتر آب در ثانیه، 10 دستگاه پمپ بنزینی و 20 اکیپ شرکت آبفای کاشان در محل حادثه مستقر بودند.

مدیر امور آبفای کاشان از حضور چهار الی پنج دستگاه امداد و دو الی سه دستگاه نیسان کمپرسور آبفای در محل حادثه خبر داد و ابراز داشت: ترکیدگی کاملا در نیم ساعت اول مهار شد و پس از آن امور حفاری و کنترل آب درون کانال ترانشه انجام شد و اگر شکستگی عرضی باشد محل حادثه با «کِلَمپ» مرمت و در صورت شکستگی طولی شاخه لوله آسیب دیده تعویض می‌شود.

کریمی با بیان اینکه آب منطقه به صورت محدود قطع کردیم، بیان کرد: آب خیابان کارگر، خیابان فلسطین و سمت راست بلوار شهید خادمی شاهد قطعی آب بودند که البته خیابان کارگر را از مسیر فرعی آبرسانی کردیم و تانکرهای سیار آبرسانی نیز آماده آبرسانی هستند که تاکنون اعلام نیاز نشده است.

روح الله فدایی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: حادثه هدررفت آب ناشی از ترکیدگی یکی از لوله‌های اصلی انتقال آب واقع در میدان منتظری کاشان بوده است که آب تا به خیابان فلسطین سرایت کرده است و بر اثر این حادثه یک مغازه جلوبندی سازی دچار آب گرفتگی شده بود.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی کاشان با بیان اینکهاقدامات شهرداری در مورد عدم سرایت آب به اماکن دیگر شامل ریختن خاک بود تا مانع ورود آب به منازل اطراف محل حادثه شود، افزود: آتش نشانی کاشان نیز با دستگاه‌های حاضر در محل حادثه آب را به جداول کنار خیابان و یا اماکن دیگر همچون چاه‌های آب هدایت کرد و آتش‌نشانی نیز با سه موتور پورتابل و پنج موتور بنزینی در محل حادثه حضور پیدا کردند.

سیدمصطفی یداللهیمسئول تیم امداد هلال احمر مستقر در محل حادثه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از اعزام 10 نیروی هلال احمر به محل حادثه خبر داد و اظهار داشت: مقدار آب قابل توجهی در خیابان فلسطین تجمیع شده بود که با اعزام نیرو از دو پایگاه عوارضی و امدادی میدان بسیج همراه با چهار پمپ مکش، آب جمع شده با کمک آتش نشانی جمع آوری شد.

انتهای پیام/

R7845/P1357/S6,1369/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۵۶۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان آوار برداری انفجار منزل مسکونی در قوچان 

کمال علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی گزارش انفجار یک واحد مسکونی در خیابان شریف واقفی قوچان در ساعت ۱۶:۳۹ سه شنبه نیروهای عملیاتی این آتش نشانی به محل اعزام شدند.

سرپرست سازمان آتش نشانی قوچان با بیان اینکه عملیات با ۲۴ نیرو آتش نشانی و ۴ خودروی عملیاتی با همراهی یک تیم امدادی از هلال احمر انجام شد، تصریح کرد: این عملیات پس از ۵ ساعت و در ساعت ۲۱:۲۰ به اتمام رسید.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در حین آوار برداری جسد یک خانم مسن توسط نیروها کشف شد، گفت: علت حادثه در دست بررسی است.

کد خبر 6093660

دیگر خبرها

  • پایان آوار برداری انفجار منزل مسکونی در قوچان 
  • سانحه رانندگی در میاندوآب ۲ مصدوم داشت
  • برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با یک کشته و سه مصدوم
  • برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با ۴ فوتی و مصدوم + عکس
  • تصادف رانندگی در آزادراه کاشان ـ قم با ۵ کشته و مجروح
  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • مرگ جوان اصفهانی به دنبال سقوط در کانال آب
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • خودروی سواری در تصادف با میکسر مچاله شد