Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یافته ها نشان می دهد فاکتورهای مرتبط با کار نظیر قرارگیری در معرض هوای مضر و آلوده، ممکن است در ابتلا به این بیماری نقش داشته باشد.

محققان موسسه کارولینسکا سوئد به بررسی بیش از ۳۵۰۰ فرد مبتلا به آرتروز روماتوئید و حدود ۵۶۰۰ فرد بدون این بیماری در سوئد پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یافته ها نشان داد در بین مردان، افراد دارای مشاغل تولیدی بیش از افراد دارای مشاغل تخصصی، اداری و فنی در معرض ریسک ابتلا به آرتروز روماتوئید بودند. این ریسک در مورد کارگران الکتریکی و الکترونیک دو برابر بیشتر و در بین کارگران آجرچین و بتن کار سه برابر بیشتر بود.

در بین زنان، کمک پرستارها و خدمتکارها بیشتر در معرض این خطر قرار داشتند، اما زنان مشاغل تولیدی اینگونه نبودند که به عقیده محققان، این مسئله به خاطر حضور کمتر زنان نسبت به مردان در بخش تولید است.

آنا ایلار، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «مطالعات بیشتری در این زمینه لازم است اما عاملان بالقوه در این مشاغل شامل سیلیس، آزبست (پنبه نسوز)، حلال های آلی و اگزوز موتور هستند.»

منبع:مهر

انتهای پیام/

بیماری دردناک آرتروز روماتوئید در برخی از انواع مشاغل

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۵۶۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس با کپک کشنده است؟

به گزارش خبرآنلاین ،کپک قارچ‌های میکروسکوپی است که در مکان‌های مرطوب رشد می‌کنند.

ایسنا در خبری نوشت:هاگ‌های کپک همه‌ جا هستند و هزاران هزار از آنها در اتمسفر زمین پراکنده است.

نشانه‌های وجود کپک در خانه لکه‌های سیاه، سفید یا سبز کُرک‌مانند روی دیوارها و رطوبت و کپک‌زدگی است.

آیا کپک سیاه به سلامتی ما آسیب می‌رساند و نشانه‌های آن چیست؟

افرادی که در مکان‌های آلوده به کپک زندگی می‌کنند بیشتر احتمال دارد که به بیماری‌های تنفسی، عفونت، حساسیت و آسم یا تنگی‌نفس مبتلا شوند.

استنشاق یا تماس با هاگ‌هایی که کپک در هوا آزاد می‌کند باعث بروز حساسیت و واکنش‌هایی مانند عطسه، آبریزش بینی، سرخی چشم‌ها و خارش و آسیب‌های پوستی می‌شود.

کپک باعث بروز حمله‌های تنگی‌نفس و سرفه و خس‌خس‌ سینه می‌شود.

بنا به گزارش مؤسسه تحقیقات مسکن انگلیس، هر سال نظام خدمات بهداشت عمومی این کشور بیش از یک میلیارد پوند برای درمان بیماری‌های ناشی از زندگی در خانه‌های سرد و مرطوب هزینه می‌کند.

افراد سالمند، کودکان و نوزادان و همچنین افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی و عارضه‌های پوستی بیش از دیگران در معرض آسیب ناشی از قرار گرفتن در معرض کپک هستند.

چه چیز باعث کپک می‌شود و چگونه می‌توان آن را از بین برد؟

میعان یا تبدیل گاز به مایع دلیل اصلی به وجود آمدن کپک است.

کپک در بیشتر موارد در بخش‌هایی از خانه که رطوبت بیشتری دارد مانند حمام و دستشویی، آشپزخانه و اطراف پنجره‌ها به وجود می‌آید.

وقتی هوا سرد می‌شود بخار آب تبدیل به قطره‌های آب می‌شود و بر سطوحی در خانه که دمایی کمتر از نقطه شبنم داشته باشند، قرار می‌گیرد.

این سطوح ممکن است دیوارهای خارجی فاقد عایق‌بندی مناسب یا پنجره‌ها باشند.

اگر به موقع به آن رسیدگی نشود، این سطوح مرطوب می‌شوند و شرایط برای رشد کپک روی آنها فراهم می‌شود. خانه‌ها و املاک قدیمی که عایق‌بندی مناسبی ندارند بیشتر در معرض کپک‌زدگی هستند.

به گزارش بی بی سی، کپک بر اثر کارهای روزانه و خانگی که رطوبت اضافی تولید می‌کند مانند دوش گرفتن، آشپزی و خشک کردن لباس‌ها در فضای بسته هم ممکن است به وجود آید.

دوش گرفتن کوتاه‌تر و خشک کردن سطوح مرطوب و ایجاد تهویه مناسب و باز کردن پنجره‌های آشپزخانه و استفاده از هواکش هنگام آشپزی به پیشگیری از ایجاد کپک کمک می‌کند.

مراقبت از لوله‌هایی که چکه می‌کنند و لوله‌های فاضلاب هم برای پیشگیری از کپک‌زدگیِ سطوح مهم است.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895949

دیگر خبرها

  • تماس با کپک کشنده است؟
  • ‌کپک سیاه چیست و چرا خطرناک است؟
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد دیابتی
  • ارتباط آرتروز زانو با پیری سریع‌تر مغز و خطر زوال عقل
  • نگهداری از گربه و ابتلا به یک بیماری روانی
  • سه دلیلی که نشان می‌دهد در معرض ابتلا به بیماری کبدی هستید
  • چه افرادی بیشتر در معرض خطر سرخک هستند؟
  • چه افرادی به مراقبت بیشتر در برابر سرخک نیاز دارند؟
  • لزوم برخورد قانونی با هنجارشکنان و ناقضان مقررات ورود زنان به ورزشگاه