Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهوری سه شنبه گذشته 17 مرداد ماه در نامه ای به رییس مجلس لیست 17 وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم را معرفی کرد، پس از معرفی این لیست، جلسات فراکسیون ها و کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم آغاز شد.

از همان آغاز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس، فراکسیون های تخصصی وارد عمل شدند و بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را آغاز کردند، البته این فراکسیون ها پیش از بررسی صلاحیت ها، جلساتی را با رییس جمهوری برای ارائه نظراتشان در مورد ویژگی های و شاخص های وزرای پیشنهادی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همه دوره ها، فراکسیون های سیاسی مجلس شورای اسلامی نسبت به کمیسیون های تخصصی نقش پررنگ تر و حیاتی تری نسبت به بررسی وزرای پیشنهادی داشته و دارند و به نظر می رسد تصمیم گیر نهایی برای وزرای پیشنهادی فراکسیون ها هستند.
فراکسیون های مستقلین، امید و نمایندگان ولایی از صبح امروز به صورت جدی بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را آغاز کردند به طوری که امروز نزدیک به 10 وزیر پیشنهادی در این سه فراکسیون سیاسی مجلس حضور یافته و برنامه های خود را اعلام می کنند.
این موضوع مشخص است که فضای کلی مجلس درمورد وزیران پیشنهادی این بار نسبت به دوره قبل بسیار مثبت تر است چرا که از یک سو در حال حاضر مجلس شورای اسلامی نسبت به گذشته با دولت همسو تر است و حضور نمایندگانی از طیف اعتدال در پارلمان باعث شده است این همسویی و همکاری با دولت بیشتر جلوه کند.

**نظر فراکسیون مستقلین ولایی مجلس به کلیت کابینه دوازدهم مثبت است/ از افراد اعتدالی استفاده شده است
بهروز نعمتی عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی نظر اعضای این فراکسیون را نسبت به کلیت کابینه پیشنهادی از سوی رییس جمهوری مثبت ارزیابی کرد و گفت: ممکن است اختلافات جزیی وجود داشته باشد ولی نظر اعضا نسبت به مجموع کابینه موافق است.
وی اظهارکرد: با توجه به روحیه ای که دکتر روحانی دارد وزرای پیشنهادی وی افرادی معتدل هستند و سبقه اعتدالی دارند، ممکن است افرادی که برای کابینه انتخاب شده اند اصولگرا، اصلاح طلب یا مستقل باشند ولی همه آنان دارای سبقه اعتدالی دارند.
نعمتی یادآور شد: این شرایط خوبی است که بتوانیم از همه ظرفیت ها و نیروهای کشور در دولت استفاده کنیم و این گونه می توانیم از بدنه کارشناسی و زبده استفاده کنیم، ما از رییس جمهوری همواره خواسته ایم که دربدنه دولت از نیروهای نخبه، زبده و کارشناس استفاده کند که ظرفیت های لازم را داشته باشند
وی تصریح کرد: در این راستا ما جلسات خود را با وزرای پیشنهادی از هفته جاری آغاز کرده ایم، در هفته جاری با وزرای اطلاعات و امور خارجه جلساتی داشتیم و آنان برنامه های خود را اعلام کردند و اعضا نیز از این دو نفر حمایت کردند، در هفته آینده نیز ما به صورت مستمر جلساتی را با وزرای پیشنهادی خواهیم داشت و در نهایت نتیجه را در مورد تک تک وزرا اعلام خواهیم کرد.

**عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس: ترکیب کابینه دوازدهم کاری، عملیاتی و تخصصی است
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی میانگین کابینه دوازدهم را نسبت به قبل متعادل تر دانست و گفت: ترکیب کابینه دوازدهم کاری، عملیاتی و تخصصی است.
اکبر رنجبرزاده افزود: میانگین کابینه دوازدهم معرفی شده از سوی رییس جمهوری نسبت به قبل متعادل تَر شده است.
وی اظهارکرد: کابینه دوازدهم سیاسی نیست، عملیاتی، کاری و تخصصی تَر شده است.
عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس یادآور شد: توان و کارایی افراد معرفی شده خوب است و ما این ترکیب را خوب می دانیم.
رنجبرزاده در مورد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما نگران وزارت علوم هستیم امیدواریم رییس جمهوری گزینه خوبی را برای این وزارتخانه معرفی کند زیرا در دوره یازدهم این وزارتخانه آسیب دیده است.

**ما تمام قد از روحانی حمایت می کنیم/ در بخش هایی به برخی از وزرای پیشنهادی انتقاداتی داریم
بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید مجلس گفت: هنوز جلسات ما با وزرای پیشنهادی آغاز نشده است ما باید جلسات خود را با این وزرای پیشنهادی آغاز کرده و بعد از این جلسات و همچنین جمع بندی کمیته جمع آوری اطلاعات، نظرات خود را اعلام خواهیم کرد.
وی افزود: کلیت کابینه را در بخش هایی قوی می دانیم ولی در بخش هایی انتظار بیش از این بود و ما انتظار داشتیم که رییس جمهوری وزرایی بهتر را انتخاب می کرد.
سخنگوی فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: قطعا حضور وزرای پیشنهادی در فراکسیون بسیار تاثیرگذار است و ما ابتدا برنامه های این وزرای پیشنهادی را خواهیم شنید و سپس نظرات نهایی خود را اعلام خواهیم کرد.
پارسایی تصریح کرد: ما به حضور نداشتن حتی یک زن در کابینه اعتراض داریم و البته نقدهایی نسبت به برخی از وزرا داریم که در جلسات آن را با وزرای پیشنهادی مطرح خواهیم کرد.
وی ادامه داد: فراکسیون امید مجلس امروز هم تمام قد از روحانی حمایت می کند ولی در کنار آن ما به برخی از وزرای پیشنهادی انتقاداتی داریم و امیدواریم که رییس جمهوری به آن توجه کند.
وی گفت: از نظر ما اکثریت کابینه رای خواهند آورد ولی دو یا سه نفر از وزرای پیشنهادی رای نخواهند آورد.

ایرنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۵۶۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی منتخبان زن مجلس دوازدهم/ رقابت ۷ خانم در دور دوم

در این گزارش اسامی زنانی که در دور اول به انتخابات مجلس دوازدهم راه یافتند و همچنین ۷ نامزدی که در دور دوم در حوزه انتخابیه تهران به رقابت خواهند پرداخت آشنا می‌شویم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی (یازدهم) اسفند سال گذشته برگزار شد که طبق اعلام ستاد انتخابات کشور حدود 1700 زن نیز نامزد انتخابات بودند که به تعبیر سخنگوی شورای نگهبان به اندازه 6 دوره مجلس زنان در این دوره از انتخابات ثبت نام کرده‌اند.

گزارش تسنیم از ترکیب نمایندگان مجلس دوازدهم/ تاکنون بیش از 55درصد نمایندگان تغییر کردندهمواره از آنجایی که چگونگی و ترکیب منتخبان مردم در هر مجلس مورد توجه بوده و طی ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی مسئله تعداد حضور نمایندگان زن یکی از آمارهای مورد توجه در ابتدای شروع به کار مجالس است.

حضور زنان در مجلس و تشکیل فراکسیون زنان و ارائه پیشنهادات و و تدوین طرح‌هایی در حوزه حل مسائل زنان از جمله مولفه‌هایی است که تاثیر عمیق و بسزایی در دیده شدن، نیازها، مشکلات و مطالبات نیمی از جامعه دارد.

در تمام ادوار مجالس شورای اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره شاهد حضور زنان در میان نمایندگان منتخب مردم بوده‌ایم، اما کمیت حضور زنان در مجلس مختلف بوده است.

بنابراین گزارش، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس به دور دوم کشیده شد اما در دور اول که نتایج آن مشخص شده از بین 245 کرسی که تکلیف آنها مشخص شده 11 نماینده به مجلس راه یافتن که در ادامه اسامی و حوزه انتخابیه آنها را می‌خوانیم:

-بروجرد: فاطمه مقصودی
-ساری: عالیه زمانی
-بندرعباس: فاطمه جراره
-ایلام: سارا فلاحی
-مبارکه: زهرا سعیدی مبارکه
-نائین: الهام آزاد
-ارومیه: شهین جهانگیری
-ملکان: زهرا خدادادی
-زرتشتیان: بهشید برخوردار
-قزوین: فاطمه محمدبیگی
-میانه: مریم عبداللهی

*رقابت 7 نامزد زن در دور دوم انتخابات مجلس

حال در دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس که در تاریخ (21 اردیبهشت ماه) سال جاری برگزار می‌شود، از رقابت 90 نامزد برای رقابت بر سر 45 صندلی باقی مانده مجلس، 7 کاندیدای زن نیز در حوزه انتخابیه تهران به رقابت خواهند پرداخت که باید منتظر ماند و ببینیم در دور دوم چه تعداد از زنان به مجلس راه می‌یابند؟

در ادامه اسامی این 7 کاندیدا که در حوزه انتخابیه تهران به دور دوم رفته‌اند را می‌خوانیم:

- سمیه رفیعی
- زهره‌سادات لاجوردی
- زینب قیصری
- زهره طبیب‌زاده
- ریحانه اخلاقی
- سمیه گلپور
- فاطمه قاسم‌پور

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • اسامی منتخبان زن مجلس دوازدهم/ رقابت ۷ خانم در دور دوم
  • جنگ لیست‌ها در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • مقدرات مجلس آینده در اختیار «پشم» است /جبهه پایداری اهل معامله است چون صندلی برایش مهم است نه ارزش ها
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • طرح‌های عمرانی با حضور وزرا در شهرستان‌های سمنان افتتاح می‌شود
  • منظور:‌ قانون برنامه هفتم توسعه به زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • حمایت رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو
  • طرح های عمرانی با حضور وزرا در شهرستان های سمنان افتتاح می شود
  • مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم ۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • مهمترین «انتخابات دور دوم» ادوار مجلس با ۴۵ کرسی تاثیرگذار