Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمال خرازی رئیس شورای راهبردی و روابط خارجی گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجیگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اشاره خانم موگرینی به نقض برجام توسط آمریکایی‌ها، اظهار داشت: در صحنهدیپلماتیک افراد مسئول این دغدغه را دارند مسئله‌ای مطرح نشود که طرف مقابل از آن بهره ببرد.

وی در ادامه افزود: خانم موگرینی به این امر اشاره داشت؛ آ‌مریکا اقداماتی انجام می‌دهد که نه تنها برجام را تحت تأثیر قرار داده بلکه بر منافع اروپا نیز تأثیر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرازی با تأکید بر نگرانی‌ اروپایی‌ها از رفتار ترامپ، گفت: اروپایی‌ها امروزه در قبال سیاست‌های آمریکا و به خصوص شخص آقای ترامپ نگرانی‌های عمیقی دارند و ترامپ را فرد قابل پیش‌بینی نمی‌بینند و نمی‌توانند آینده خود را براساس سیاست‌های نامتوازن وی برنامه‌ریزی کنند، از این جهت گفتگوهایی انجام شد و به فهم بهتر ریشه مشکلات کمک کرد.

وی با بیان اینکه اروپا باید برابر آمریکا استقلال خود را حفظ کند، گفت: اروپا باید در برابر فشارهایی که آ‌مریکا وارد می‌کند از هویت و استقلال خود دفاع کند و منافع خود را ملاک قرار دهد، چرا که در گسترش روابط اروپا و ایران منافع زیادی برای خود اروپایی‌ها مطرح است.

خرازی در ادامه تصریح کرد: اروپایی‌ها این واقعیت را درک کرده‌اند که ایران باثبا‌ت‌ترین کشور در منطقه است و نقش بسزایی در ایجاد ثبات و امنیت در کشورهایی دارد که هم اکنون دچار ناامنی و جنگ هستند و می‌دانند این مسئله به درک اروپا کمک می‌کند که پی ببرد با چه کشورهایی باید روابط گسترده‌تری برقرار کند و در آنجا سرمایه گذاری کند، همچنین آینده خود را در آن راستا تأمین کند.

رئیس شورای راهبردی و روابط خارجی، گفت: با اقداماتی که رزمندگان مقاومت و ارتش سوریه انجام دادند بساط داعش در حال جمع شدن است و اروپا به این واقعیت پی برده که اگر ایران به کمک کشورها نمی‌آمد، داعش به قدرت فراگیری در منطقه و همچنین برای خود اروپا هم به خطر جدی تبدیل می‌شد، بنابراین همکاری با ایران بهترین راه حل مشکل برای برون رفت از درگیری‌های منطقه‌ای است.


انتهای پیام/

ایران راهگشای ثبات و امنیت در منطقه

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۵۷۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور

سیدحسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل با نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات در «باغ اسلامی» این شهر دیدار و درباره توسعه روابط تجاری، اقتصادی دو کشور گفتگو کردند.

در این دیدار طرفین پیرامون موضوعات مرزی و امنیت مرزهای دو کشور، روابط تجاری و اقتصادی و همچنین تسهیل در امر صدور روادید برای شهروندان افغانستان گفتگو نمودند. 

سید حسن مرتضوی در این دیدار اظهار داشت که امنیت و آرامش در افغانستان را برای همه کشورهای منطقه مفید است؛ وی همچنین تاکید نمود در سایه آرامش و امنیت به ویژه در مرزهای دو کشور، فعالیت تجار و فعالان افغانستانی و ایرانی افزایش خواهد یافت.

این دیپلمات ارشد ایرانی با تاکید بر لزوم حمایت از تجار و فعالان اقتصادی، تسهیل در صدور روادید برای شهروندان افغانستان را امری مهم در پیشگیری از ترددهای غیرقانونی به ایران عنوان نمود.

مولوی نوراحمد اسلام‌جار نیز آرامش و امنیت را نیاز اساسی برای ترقی و پیشرفت دو کشور دانسته و تصریح نمود که حکومت سرپرست افغانستان هیچگاه به دنبال برهم زدن آرامش منطقه نبوده و نیست.

والی هرات همچنین با تاکید بر اینکه پیشرفت افغانستان و عمران و آبادانی هرچه بیشتر این کشور را از اولویت های مقامات حکومت سرپرست می‌باشد، راه‌آهن خواف، هرات را یک پروژه مهم و حیاتی برای هر دو کشور خوانده و بر لزوم بهره برداری هرچه سریعتر از این پروژه تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • جلوه های تعارض منافع در قوه قضائیه / ارجاع گزینشی، آسیب جدی در رسیدگی به پرونده های ملی
  • شکست ائتلاف ضدایرانی
  • شبح جنگ چگونه از ایران دور شد؟
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست