Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخشدار بم پشت شهرستان سراوان گفت: به منظور جلوگیری از ترک تحصیل کودکان و با توجه به نزدیک شدن به زمان ثبت نام دانش آموزان، بخشداری ها با همکاری آموزش و پرورش برای کلیه اشخاص فاقد مدارک هویتی واجب التعلیم ایرانی بین ۶ تا ۱۸ سال، کارت حمایت تحصیلی صادر می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شستون، تیمور کریم زایی بخشدار بم پشت در این نشست به اهمیت جلسات آموزش و پرورش اشاره کرد و جلسات این سازمان آموزشی و تربیتی را از مهم ترین جلسات برشمرد چرا که آموزش و پرورش پایه و اساس تمام امور در جامعه است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: شوراهای آموزش و پرورش تجلی مشارکت مردم و مسئولین در امر مقدس تعلیم و تربیت و بسترساز فعالیتهای آموزشی و تربیتی در مدارس می باشد. رئیس شورای آموزش و پرورش بخش بم پشت، رسالت آموزش را در جامعه بسیار مهم دانست و گفت: آموزش و پرورش زیربنای توسعه در کشور است. کریمزایی افزود: با توجه به فرمایشان مقام معظم رهبری، آموزش و پرورش را جزء بخش هایی عنوان کرد که جز با کمک، همیاری و دلسوزی مردم نمی توان‌ به نحو دیگری اداره شود. بخشدار بم پشت خاطر نشان کرد: تمرکز زدایی و مشارکت محلی برای ارتقاء فعالیتهای آموزش و پرورش از موضوعات قابل توجه است که نقش مهمی در پیشرفت سریع امور دارد لذا وظیفه همه ادارات و نهادها کمک به رشد و توسعه آموزش و پرورش می باشد . وی با بیان اینکه تأمین سرویس ایاب و‌ذهاب دانش آموزی با هدف کاهش هزینه‌ها برای خانواده‌ها، جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان، توجه به محوطه‌سازی، فضای سبز و آسفالت فضاهای آموزشی با هدف افزایش نشاط در فضای تعلیم و تربیت از مواردی هست که باید توجه شود، اذعان داشت: افزایش تجهیزات آموزشی مدارس از جمله وسایل آزمایشگاهی، کارگاه‌های آموزشی در مدارس و تجهیز مدارس شبانه‌روزی به امکانات رفاهی و سایر امکانات آموزشی می‌تواند در امر آموزش بیش از پیش دانش‌آموزان موثر باشد . بخشدار بم پشت با اشاره به مصوبه هیئت وزیران درمورد فرزندان واجب التعلیم ایرانی فاقد مدارک هویتی، گفت: براساس این مصوبه و با توجه به نزدیک شدن به زمان ثبت نام دانش آموزان، بخشداری ها با همکاری آموزش و پرورش برای کلیه اشخاص فاقد مدارک هویتی واجب التعلیم ایرانی بین ۶ تا ۱۸ سال، کارت حمایت تحصیلی صادر می کنند . کریمزایی افزود: به منظور جلوگیری از بازماندن این کودکان از تحصیل، توصیه کرد تا اطلاع رسانی لازم انجام شود تا اولیای کودکان مذکور جهت دریافت کارت حمایت تحصیلی به بخشداری و آموزش و پرورش مراجعه کنند. شایان ذکر است این جلسه با مصوب شدن برنامه های از قبیل تشکیل ستاد استقبال از مهر، برنامه ریزی نسبت به ساماندهی نیروی انسانی و پیگیری کمبودها، پیگیری تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی و رفاهی مدارس، پیگیری آب شرب مدارس شبانه روزی شهرسیرکان، پیگیری جذب دانش آموزان فاقد مدارک هویتی، تامین سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزی با هدف کاهش هزینه های اولیا دانش آموزان و جلوگیری از ترک تحصیل آنها، محوطه سازی ، پاکسازی و زیباسازی و ایجاد فضای سبز در فضاهای آموزشی سطح بخش با همکاری شهرداری و دهیاری‌ها و درج نکات تربیتی برای فراهم ساختن فضای پرنشاط در آغاز بهار سال تحصیلی جدید همراه بود. انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۵۸۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است

ایسنا/خوزستان نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه آموزش و پرورش انسان‌ساز است، مهارت‌آموزی در کنار تحصیل را ضروری دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد امروز (۱۴ اردیبهشت‌ ماه) در اختتامیه نوزدهمین دوره جشنواره قرآن، عترت و نماز نخبگان دانش‌آموزی خوزستان که در اهواز برگزار شد، گفت: قرآن کریم در جایی می‌فرماید، هُدی‌ً لِلنّاس‌ِ و در جای دیگر می‌فرماید، هُدًی لِلْمُتَّقِینَ. انسان‌ها وقتی حق را می‌شنوند آن‌ را می‌پذیرند که این هُدی‌ً لِلنّاس‌ِ است، اما یک دسته اهل ایمان حق‌پذیرند یعنی وقتی کلام حق را بشنوند اطاعت می‌کنند و این هُدًی لِلْمُتَّقِینَ است.

او در ادامه بیان کرد: رژیم صهیونیستی در غزه جنایت می‌کند و نیمی از شهدا در غزه کودک هستند. این رژیم در عرصه نظامی به هیچ‌یک از اهدافش نرسیده است. اکنون هم فطرت دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی به آنها نهیب زد و دست به اعتراض زدند.

وی با اشاره به اینکه چهره تمدن غربی را در اسرائیل ببینید، افزود: می‌گفتند هر آنچه را که به سمت ما شلیک شود، در هوا می‌زنیم، اما وقتی بزدلانه به سفارتخانه ما در سوریه حمله کردند در یکی دو هفته تا عملیات «وعده صادق» آماده بودند و موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایران به هدف اصابت کرد. 

وی در پایان، مهارت‌آموزی در کنار تحصیل را ضروری دانست.

عبدالله حبیبی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این آیین گفت: ۲۰۰ هزار نفر دانش‌آموز در منطقه انتخاب شدند که از این تعداد ۴۵۰۰ نفر به رقابت پرداختند و در نهایت ۵۵۰ نفر برتر استان شدند و ۷۰ نفر برای مسابقات کشوری معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان قرآنی باعث مباهات آموزش و پرورش استان خوزستان هستند، افزود: هدف از برگزاری این مسابقات آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم قرآنی است. مکتب شیعه با وجود این کتاب‌های با ارزش، با بشریت اتمام حجت کرده است و باید قدر این دین و شریعت الهی و کامل را دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • کلاس‌های تخریبی دانش‌آموزان و معلمان را عذاب می‌دهد
  • توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است
  • صدور کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان؛ به زودی/ کاهش تنوع مدارس در دستور کار