Web Analytics Made Easy - Statcounter

واکنش‌ها به انتشار تصویر شهید مدافع حرم محسن حججی، جهادگر فرهنگی و از فعالان ترویج و تبلیغ کتاب ادامه دارد و هر لحظه به جمع فرهیختگانی که آن را بازنشر می‌دهند، افروده می‌شود.

به گزارش گروه رسانه های بی‌باک، این روزها عکسی که از اسارت شهید مدافع حرم، محسن حججی در رسانه‌ها منتشر شده به یکی از پربازدیدترین عکس‌های شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی ایران تبدیل شده است و افراد زیادی آن را بازنشر داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عکسی از رزمنده‌ای جوان که در مرز عراق و سوریه به اسارت تروریست‌های داعشی درآمد و دو روز بعد تصاویر پیکر بدون سرش در رسانه‌ها منتشر شد. عکس باصلابت محسن حججی هنگام اسارت در حالی که یک داعشی با صورتی کریه و دشنه در دست او را همراهی می‌کند، احساسات ایرانی‌ها را برانگیخته است؛ عکسی که یادآور روضه‌های عاشورایی مداحان اهل‌بیت(ع) است. واکنش‌ها به انتشار تصویر شهید مدافع حرم محسن حججی، جهادگر فرهنگی و از فعالان ترویج و تبلیغ کتاب ادامه دارد و هر لحظه به جمع فرهیختگانی که آن را بازنشر می‌دهند، افروده می‌شود؛ شهیدی 25ساله که اقدامات جهادی او در اردوهای سازندگی مناطق محروم و خدماتش در اردوهای راهیان نور مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس نشان از خلق و خوی او دارد.

محمدعلی ابطحی، عضو مجمع روحانیون مبارز:

شهید حججی نماد اسلام ناب است

این اتفاق یک رویداد تلخ را برای ما و کل مسلمانان در کل جهان به دنبال داشت. زمانی که سر شهید حججی از تنش توسط عناصر داعش جدا می‌شد به‌طور واقع و در حقیقت تمام کفر، نفاق و تحجر در مقابل یک اندیشه اسلام ناب قرار گرفت چراکه اسلام با این‌گونه اقدامات مخالف است و راهبردهای آن هیچ‌گونه سنخیتی با اقدامات تروریستی ندارد. اسلام با هر گونه خونریزی مخالف است و همه ملت‌ها را به صلح دعوت می‌کند. ارزش و مقام انسان‌ها در دین اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که با هرگونه خشونتی در تضاد است.

آنچه امروز به نام اسلام از سوی داعش در جهان رخ می‌دهد از این دین تصویری موافق خونریزی، جنگ، خشونت و بی‌رحمی است؛ نشانه‌هایی که هیچ کدام از آنها در دین اسلام وجود ندارد و خلاف واقع است.

ما یک جهاد بزرگ را در برابر داعش در پیش داریم چراکه این گروه تروریستی با اسلام داعشی به کمک اسرائیل آمده است. اسلام داعشی با اسلامی که روشنفکران و اندیشمندان بسیاری داشته مغایر است. شهید حججی نماد اسلام ناب است که در مقابله با اسلام داعشی و مبارزه با خونریزی قد علم کرده است، روندی که به‌زودی نتیجه خواهد داد و ما شاهد پایان داعش در جهان خواهیم بود.

فرزاد جهان‌بین، استاد دانشگاه:

تصویر اسارت حججی، تصویری زینبی است

در این چند روز که از انتشار تصویر تاریخی شهید محسن حججی می‌گذرد بارها تلاش کرده‌ام تا دست به قلم ببرم و چند خطی از باب حدیث نفس بنویسم، اما نشد. در این چند روز متن‌های زیادی را خواندم و حتی تصویری را که آقای روح‌الامین کشیدند بارها دیده‌ام، اما احساس کردم هیچ‌کدام از متن‌ها و حتی این تصویر گویای واقعیت آن تصویر تاریخی نیست. تشبیه این تصویر به شهادت ابی‌عبدا... یا علی‌اکبر(علیهما‌السلام)، کامل نیست. به نظر حقیر، این صحنه هر چند صحنه اسارت مردی است در چنگال داعش و از این رو آن تشبیه‌ها به ذهن می‌رسد، اما کاملا زینبی است. وقار و صلابت محسن و اضطراب داعشی، چنان است که گویا داعشی اسیر است و محسن او را به اسارت گرفته است. این حالت فقط با تصویر عظمت حضرت زینب(س) در مقابل یزید همخوانی دارد؛ آنجا که مخدره دوعالم، مجلسی را که برای تحقیر آل‌ا... ترتیب داده شده بود به صحنه محاکمه و درهم شکستن غرور یزید تبدیل کرد و او را به اسارت روح سترگ خود در آورد. در تصویر اسارت محسن، تمام آنچه تلاش کردند تا نمایانگر قدرت داعش باشد بر عکس نتیجه داد و عظمت روح محسن، همه آنها را در هم شکست.

امام راحل می‌فرمودند آن شبی که ایادی رژیم مرا دستگیر کردند این من بودم که آنها را تسلی می‌دادم و می‌گفتم نترسید.

محسن حججی تربیت یافته مکتب امام خمینی(ره) است. فتح‌الفتوح امام تربیت چنین انسان‌هایی است. انسان‌هایی که عظمت روح‌شان در عین غربت و مظلومیت، همه را به تسلیم وامی‌دارد.

مصداق حقیقی این سخن رهبر انقلاب که فرمودند «بزرگ‌ترین هنر این انقلاب که امام آن را فتح‌الفتوح انقلاب دانستند، این بود که توانست جوانانی را تربیت کند که در دنیای مادى آلوده و از لحاظ اخلاقی، لجنزار، انسان‌هایی با دل‌های پاک و نورانی و با تصمیم‌های راسخ باشند و هوشمندانه و خردمندانه، راه بزرگان بشریت و راه سعادت بشر را انتخاب کنند. هنوز زود است؛ هنوز آن‌قدری زمان نگذشته است که انسان بتواند چهره‌های منور جوانان این کشور را آنچنان که هست - با همان درخشندگی - ببیند؛ اگر چه از دور می‌بینند! از دور با فاصله‌های مکانی، تلألوی جوانان ما دل‌هایی را در دنیای اسلام منقلب کرده است. در کشورهایی که اسم‌شان اسلامی بود، اما از گرایش و میل و عزت اسلامی، هیچ‌خبری در آنها نبود، دختران و پسران بدون اینکه ایران و ایرانی و امام ایران و جوانان ایرانی را دیده باشند، با امواج نورانی‌ای که جوانان ایرانی فرستادند، منقلب شدند»، را باید شهید حججی‌های انقلاب اسلامی دانست.
درود خدا بر او و روح باعظمتش.

هادی خامنه‌ای، دبیرکل مجمع نیروهای خط امام:

قاتلان این شهید، مسلمان نیستند

از نظر بنده داعش در واقع یک چهره دیگر از چهره‌های آمریکاست که در منطقه فعالیت می‌کند. هیچ‌ارتباطی میان داعش با مسائل خاورمیانه و مسائل مسلمانان اعم از شیعه و سنی وجود ندارد. در واقع داعش چهره‌ای از چهره‌های پنهان آمریکاست که در شکل دیگری ظاهر شده است.

آمریکایی‌ها داعش را تعلیم می‌دهند و تربیت می‌کنند و به آنها استراتژی‌ها و راهنمایی‌های لازم را برای جنگ‌افروزی و خونریزی در منطقه آموزش می‌دهند. آمریکایی‌ها داعش را از نظر تسهیلات نظامی و مالی پشتیبانی می‌کنند، لذا اینکه گروه تروریستی داعش سر اسرای خود را از بدن جدا می‌کند، مانند همان جنایت‌هایی است که آمریکایی‌ها در ویتنام، کامبوج و سال‌های سال در ایران انجام می‌دادند.

همان‌طور که آمریکا در جنگ اسرائیل و مسلمانان عامل اصلی کشتار مردم بود در جنایت‌های امروز داعش در منطقه پای ثابت است و خواهد بود. بنده نگاهم این است که جنایت‌هایی چون به شهادت رساندن شهید حججی ربطی به مسلمانان و شیعه و سنی ندارد و داعش تحت لوا و رهبری آمریکا این اقدامات را انجام می‌دهد.

صادق محصولی،فرمانده دفاع مقدس:

الگویی برای جوانان

یکی از نکاتی که در رابطه با شهید حججی و مدافعین حرم حائزاهمیت است، حضور آنهاست بدون اینکه تکلیفی رسمی از طرف مراجع یا رهبری باشد. در زمان دفاع مقدس این‌گونه بود که یک حالت تکلیف دفاعی بود که حضور داشته باشند اما در این دوره برخلاف ایام دفاع مقدس با اینکه هیچ ترغیب یا تشویقی از سوی مقامات وجود ندارد، حضور این مدافعین حرم مصداق آیه شریفه «السابقون السابقون» است که رسیدن به خدا و رنگ خدایی گرفتن است و در پیشگاه خداوند سربلند هستند. از آخرین پیام این شهید هم می‌توان متوجه شد که قبل از شهادتش هم شهید بوده و به عبارتی بی‌سر بودن خود را می‌دیده است. از نکات قابل‌توجه در مورد شهید حججی عکس در اسارت ایشان است که صلابت و اقتدار در چهره او دیده می‌شود و در چهره آن داعشی ملعون ترس و اضطراب نمایان است و این‌گونه مدافعین حرم ما الگوی ملت ما و خصوصا جوانان ما هستند و به نظر می‌آید که بدون مقدماتی مانند خودسازی‌های اولیه مثل اردوهای جهادی و فرهنگی، تصور فراهم شدن چنین زمینه‌ای برای رشد و تعالی انسان‌ها سخت به نظر برسد. با توجه به اینکه این شهید هم سابقه اردوهای جهادی را داشته به نظر می‌آید ایشان زمینه رشد و تعالی را در وجود خود ایجاد کرده است و به شهادت رسیدنش بدون سر همچون اربابش امام حسین (ع) ما را متوجه می‌کند که از هر چیزی در راه دین باید گذشت. فکر می‌کنم که مردم ما با این شهادت‌ها بهتر درک می‌کنند که امنیت بی‌نظیری که الان در کشور ما نسبت به سایر کشورهای منطقه حاکم است، در سایه همین رشادت‌هاست و مردم ما قدردان این عزیزان هستند. ما می‌بینیم که خون این شهیدان بیشتر از خودشان برای کشور کار می‌کند و عزم ملی که در جریان‌ها و گروه‌های مختلف در این باره وجود دارد و همه نسبت به این موضوع حساسیت نشان می‌دهند و می‌خواهند ادای‌دینی کنند به ساحت این شهید بزرگوار و همرزمان گرامی‌اش که نشان‌دهنده اثر وسیع، هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی در جامعه ماست و شهدای مدافع حرم قطب‌نمای حرکت در مسیر ولایت هستند. ان‌شاءا... خداوند توفیق انتقام خون این شهید و سایر شهدا را به ما بدهد.

مهدی ربی، استاد دانشگاه آزاد اسلامی:

مردی فراتر از همه خطوط

جنگ دودمان مردم جنوب را بر باد داده است، آن نویسنده جنوبی که خودش را خلاص کرد یک جنگ‌زده تمام‌عیار بود، یادش گرامی. اما نه جنگ خلاص می‌شود و نه جنوب آباد. جنوب جنگ‌زده جهان، داستانی طولانی دارد. محسن حججی را دو روز پیش سر بریده‌اند، داعش خبر را اعلام کرده، من دو روز است مدام به عکس او خیره می‌شوم، از من کوچک‌تر است، چیزی در او هست که قابل کشف نیست، از مرزهایی عبور کرده است، از شجاعت، از ترس، از ایمان، فرارو از همه خطوط، روزگار شلوغ و درهمی است اما از این نگاه‌ها نمی‌توان گذشت، دیر یا زود باید درباره آنها نوشت. درباره کسانی که می‌توانند از همه وابستگی‌هایشان فراتر بروند، کسانی که فراتر از همه خطوط ایستاده‌اند. یادش گرامی.
نگاه کنید، به چشم‌هایش نگاه کنید؛ گویا این آخرین عکس اوست، در مرز سوریه و عراق. من هیچ‌کس را پشت سر او نمی‌بینم او با نگاهش هزاران سال نوری از قاتلش فراتر است.

پرویز شیخ‌طادی، کارگردان و فیلمنامه‌نویس»

کربلا را در این تصویر دیدم

هر بار که این اتفاقات می‌افتاد، شوکی به همه ما وارد می‌شود. انسان به یاد چراغ‌های فانوس دریایی می‌افتد که مثل یک نور می‌تابد و راه را نشان می‌دهد.
این شهدا مانند همین نور فانوس دریایی از راه می‌رسند، می‌چرخند و به چشم ما می‌رسند و باعث روشن‌تر شدن مسیر می‌شوند.
این شهید بزرگوار که دو روز است ما را در غمی عظیم فرو برده، مانند دیگر دوستان و هم‌قطارانش به دنبال روشن کردن راه ماست. تاریکی راه اینها را گمراه نمی‌کند بلکه با چشمانی باز به دنبال این هستند که مسیر را به امثال ما نشان دهند.
تاریخ در حال تکرار شدن است؛ آدم می‌تواند تمام لحظاتی را که در تاریخ شنیده و خوانده بود به عینه ببیند. همه آنچه را که از کربلا خواندیم در این سال‌ها به چشم دیده‌ایم. در جنگ هشت ساله‌مان هم همین بود، تاریخ در حال تکرار شدن است. این عکس هم شجاعت دارد، هم شهامت.
شاید کمتر عکسی باشد که با روح آدمیزاد این کار را بکند. این تصویر با خودش روح آورده است، در بحبوحه بداخلاقی‌های سیاسی و اتفاقات بدی که در مجلس اتفاق افتاده به یک باره عکسی از یک رزمنده با شجاعت منتشر می‌شود که با خودش روح می‌آورد و ما را از دنیای بدی‌ها دور می‌کند.

مهران رجبی، بازیگر:

به شهید حججی غبطه می‌خوریم

انسان متاسف می‌شود وقتی می‌بیند که دوست‌داشتنی‌ترین، معتقدترین و بهترین آدم‌هایی که این کشور را دوست دارند به عنوان مدافع ایران به فرامرزها می‌روند، می‌جنگند و اسیر می‌شوند و به شهادت می‌رسند، بسیار برای ما ناگوار است و احساسی ما را فرا می‌گیرد که برای آن توصیفی نیست.
ما گریزی از این شهادت‌ها نداریم و برای مقابله با اتفاقاتی که در دور و اطراف ما می‌افتد باید رزمندگان‌مان را اعزام کنیم تا توطئه دشمنان در نطفه خفه شود. حتما در این راه اتفاقی مثل شهادت شهید محسن حججی که بسیار ناراحت‌کننده است، می‌افتد اما مطمئنا آخرین نخواهد بود، چون آنها دست‌بردار نیستند و ما هم بنا به اعتقادمان از این راه دست نخواهیم کشید.
همه ما می‌دانیم که شهادت آنقدر عظیم و بزرگ است که لذتی از آن بالاتر نیست و همه هم در این راه برای رسیدن به این لذت بزرگ گام برمی‌دارند.
در سخنان ائمه و بزرگواران‌مان نیز بسیار داریم که لذت شهادت را زایدالوصف توصیف کرده‌اند و بسیار کسانی هستند که برای رسیدن به این فوز عظیم لذت‌های دیگر را بر خود حرام کرده‌اند.
شهید حججی که تصویرش این روزها در همه‌جا نقش بسته است باعث حسادت همه است و به او غبطه می‌خوریم که چرا ما به جای او نیستیم تا شهید در راه خدا باشیم.

سیدمحمدحسینى، وزیر اسبق فرهنگ وارشاداسلامی:

سخن عشق

من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق/ چار تکبیر زدم یکسره بر هرچه که هست
گفت‌وگو پیرامون شهادت جوان سرو قامت دهه 70 این روزها موضوع اول هر محفل و مجلسی است و در هر کانال و گروه اجتماعی، نخبگان و اقشار مختلف در این‌باره، احساسات و عواطف پاک خود را ابراز می‌دارند.
یک قصه بیش نیست غم عشق وین عجب/کز هرزبان که می‌شنوم نامکرر است
هر کس مظلومیت و غربت این جوان عاشق را که با صلابت و شهامت آمیخته شده می‌بیند بی‌اختیار اشک از دیدگانش جاری می‌شود و بلادرنگ صحنه کربلا و روز عاشورا در نزدش مجسم می‌شود. یکسو سپاه نور و مردمانی فرشته‌خو وجان برکف که مهیاى پرواز تا اعلى علیین هستندو دیگر سو انسان‌هایی سفاک و بی‌رحم، جلادانی که بهره‌ای از انسانیت نبرده‌اند، خون‌آشامانى که منتظر سر بریدن و سر بر نیزه کردن هستند!
خوشا به سعادت شهید محسن حججی که نماد مقاومت، همت، غیرت، ‌شجاعت و شهادت‌طلبی شد و نشان داد که خون اباعبدا... الحسین(ع) و شهدای کربلا در رگ‌های فرزندان واقعی روح‌ا... و رهبر معظم انقلاب جاری است و تا زمانی که این روحیه حماسی در امت ما زنده است دشمن به خواب هم نخواهد دید که بتواند بر این ملت سلطه پیدا کند حتی اگر برخی کارگزاران از روحیه انقلابی‌گری فاصله بگیرند این جوانان برومند هستند که فضای جامعه را با ایثار و جانفشانى عطرآگین و متحول می‌سازند و مسیرحرکت جامعه را به سوى تعالی وصراط مستقیم الهى هدایت می‌کنند و مانع از هرگونه انحراف می‌شوند.
راهی است راه عشق که هیچش کناره نیست / آنجا جز آنکه جان بسپارند چاره نیست
خدا بر درجات پدر و مادر این عزیز دلاور بیفزاید که توفیق تربیت چنین کبوتر سبک بال و سبک روح عاشقى را پیدا کردندکه هفت شهر عشق را در عنفوان جوانی پشت‌سر نهاد و یک شبه ره صدساله را طی کرد و گوی سبقت را از همگان ربود. تصویر چهره ملکوتی او قبل از شهادت، جاودانه شد. او که انگار نظاره‌گر اولیا و ابرار و ملائک است که به استقبالش شتافته‌اند و خطاب به او بشارت می‌دهند: «سلام علیکم بماصبرتم فنعم عقبی الدار»
ازآن به دیرمغانم عزیز می‌دارند / که آتشی که نمیردهمیشه دردل ماست
مشاهده همین یک تصویر کافی است که دشمن را فرسنگ‌ها وادار به عقب‌نشینی کند و معادلات مادی آنها برای سیطره بر سرزمین ایران یا استحاله نظام اسلامی را بهم بریزد و بدانند که جوانان امروز نیز آگاهانه‌تر از دیروز به استقبال مرگ سرخ می‌شتابند و از حریم اهل بیت(ع) و مظلومان منطقه و منافع ملی کشورشان سلحشورانه دفاع می‌کنند و شهادت را «احدی الحسنیین» و «فوزعظیم» می‌دانند که جنت و رضوان الهی را بلاشک نصیب آنان خواهد کرد.
سخن عشق نه آن است که ‌آید به زبان / ساقیامی ده وکوتاه کن این گفت وشنفت
و اینک ما هستیم و رسالت صیانت از خون شهدا و بار امانتی که بر دوش‌مان سنگینی می‌کند از روح بلند شهدا استمداد می‌طلبیم که در پیشگاه آنان و خدای شهیدان شرمنده نباشیم.
تحصیل عشق ورندی آسان نمود اول / آخر بسوخت جانم درکسب این فضایل

روح الامین، خالق اثر «دیدار»

نقش آمریکا یادتان نرود!

پس از انتشار تصویر شهید محسن حججی که به دست تروریست‌های داعشی اسیر شده بود، حسن روح‌الامین، یکی از نقاشان جوان و زبردست عرصه هنرهای تجسمی، به ارائه اثری با عنوان «دیدار» ملهم از این عکس پرداخت. روح‌الامین به گفت‌وگویی کوتاه در مورد این اثر پرداخت. وی درمورد اثر «دیدار» که برگرفته از عکس اسارت محسن حججی در دستان تروریست‌های داعشی است، می‌گوید: «این رزمنده سرافراز به دلیل شکست جبهه اسلام به شهادت نرسید. پاتک آمریکایی‌ها در مرز عراق و سوریه دلیل اسارت و شهادت اوست. آمریکایی‌ها به داعش کمک می‌کنند که باعث اسارت نیروهای ما می‌شود وگرنه داعش قدرت این کار را ندارد. امیدوارم این موضوع هیچ‌وقت فراموش نشود که آمریکایی‌ها حامیان کسانی بودند که این جنایات را رقم زدند.» روح‌الامین درباره تاثیرگذاری آثار هنری در جامعه می‌گوید: «امروز نوع مواجهه مخاطب با اثر هنری تغییر کرده است، اثر هنری دیگر فقط محدود به گالری‌ها و موزه‌ها نیست. در واقع هنر به بطن زندگی مردم آمده و در جامعه ساری و جاری شده است. خود من نیز همیشه براین باور بوده‌ام آثاری که در فضاهایی مثل نمایشگاه‌ها در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرند به آن شکلی که باید نمی‌توانند هنرمند را از بازخوردهای حقیقی اثر آگاه کنند، شاید به این خاطر که بخش اعظمی از برپایی نمایشگاه آثار هنری در گالری‌ها به تعارفات معمول محدود می‌ماند. درحالی که هنری می‌تواند بار ارزشمندتری در پی داشته باشد که هم به لحاظ محتوایی به زندگی روزمره مردم نزدیک باشد و هم بتواند با آنها ارتباط مستقیم برقرار کند.»

این هنرمند ادامه می‌دهد: «من همیشه تلاش کرده‌ام آثاری که ارائه می‌دهم ملهم از زندگی روزمره‌مان باشد و درعین‌حال برای مخاطبانی که به تماشای آثاری از این دست نیز می‌نشینند، قابل لمس باشد. درواقع تصور می‌کنم اثر هنری ضرورت دارد در ارتباط و رویارویی مستقیم با مخاطب قرار گیرد تا هنرمند به واکنش‌های مختلف مخاطبان پی ببرد، چندان که بعد از ارائه نقاشی «دیدار» که برداشتی از لحظه شهادت محسن حججی بوده با بازخوردهای متفاوتی از سوی مخاطبان و کاربران فضای مجازی مواجه شده‌ام، این امر نشان می‌دهد که اثر هنری و اصولا هنرمند هیچ‌گاه از جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند منفک نبوده است. بی‌تردید رویدادهای سیاسی- اجتماعی از گذشته تا به امروز همواره بر هنرمندانی که در تمام شاخه‌های تجسمی فعالیت می‌کنند تاثیرات بسزایی داشته و همین مساله منجر به شکل‌گیری آثاری ارزشمند و مانا شده است.»

این هنرمند نقاش به محاسن و اساسا ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی که توانسته‌اند یک اثر هنری را در کوتاه‌ترین زمان در معرض دید مخاطبان بگذارند نیز اشاره می‌کند و می‌گوید: «مهم‌ترین حسن این است که هنرمند بلافاصله بعد از خلق یک اثر هنری می‌تواند به بازخوردهای مردم و اصولا کسانی که به تماشای این اثر نشسته‌اند پی ببرد و تاثیرات ارائه اثر را از نزدیک مشاهده کند.»

علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی:

امنیت کشور مدیون شجاعت امثال این شهید است

با هیچ قلمی نمی‌توان صلابت نگاه این سرباز رشید اسلام را توصیف کرد. صلابتی حسینی که نشأت‌گرفته از روح بلند این شهید غیور و قهرمان است. روح بلندی که در کوره سختی‌های روزگار و با تلاش‌های مخلصانه قوام یافته است تا این‌گونه تمام ایرانیان و جهانیان را مبهوت نگاه خود کند. عکس محسن حججی در چنگال داعشیان کوردل و جنایت‌کار، روضه‌ای است مکشوف برای نمایش حق از باطل به همه جهانیان در عظمت شکوه مقاومت و ایستادگی ایران اسلامی، حق و باطلی که این روزها با خدعه دشمنان سخت درآمیخته‌اند. محسن حججی، نماینده‌ای است از شیرمردان ایرانی که اقتدار اسلام و ایران را در دل این مقطع تاریخی به نمایش می‌گذارد؛ اقتداری که حتی در سخت‌ترین لحظات هم پابرجاست. به همان اندازه که شهادت این جوان بزرگوار برومند برای تمام ایرانیان سخت و دردآورد است، برای او که به دستان امام شهیدش سیراب می‌گردد، لذت‌بخش خواهد بود. شهادت این شهید که زندگی‌اش را وقف فعالیت‌های جهادی و فرهنگی کرده بود و در انتها در طریق دفاع از حریم حرم و ولایت جان فدا کرد را به تمام ایرانیان به‌ویژه خانواده حججی تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. جمهوری اسلامی ایران سیاست اصولی خود را در مبارزه با تروریسم و جریانات افراطی و تکفیری در طول این سال‌ها دنبال کرده و بی‌تردید امروز آرامش، ثبات و امنیت کشور را مدیون شجاعت و رشادت مدافعان حرم، شهدای بزرگی مانند شهید حججی و سرداران بزرگ سپاه اسلام همچون سردار قاسم سلیمانی هستیم و بی‌تردید خدعه و توطئه شوم دشمنان برای تضعیف و تجزیه دولت‌های قانونی منطقه و برعلیه ملت مظلوم آن محقق نخواهد شد.

لطف‌ا... فروزنده ، سخنگوی جمعیت ایثارگران:

شهید حججی؛ نماد تفکر ناب اسلامی

شهید عزیز ما نماد مقاومت ایثار و فداکاری است. در حقیقت این شهید نشان‌دهنده مبارزه و تقابل دو نوع تفکر است؛ یکی تفکر ناب اسلامی است برای ارزش‌های اسلامی و انسانی که این‌گونه سرش را تقدیم می‌کند و یاد‌آور جریان کربلاست و دیگری جریان شمر و شمرصفتان است که با یک انسان متقی و متدین این‌گونه برخورد می‌کنند. امروز ما شاهد مبارزه این دو نوع تفکر هستیم ولی بدون‌شک تفکر مقاومت پیروز خواهد شد. آنچه مهم است اینکه همه مردم ما اعتقاد به تفکر مقاومت دارند و مسئولان ما هم باید قدر چنین جوانانی را بدانند. اینها سرمایه‌های ما هستند. مسئولان باید سعی کنند جوانانی که اینطور جانشان را در طبق اخلاص گذاشته و جانفشانی کرده‌اند و دشمنان به این شکل بسیار زجرآور آنها را به شهادت می‌رسانند حداقل در قبال آن، کار خالصانه انجام بدهند و پاسدار این ارزش‌ها و نماد مقاومت باشند و رفتارهای غیر‌منطقی از خود نشان ندهند؛ چرا که رفتار ذلیلانه در مقابل استکبار ضد‌مقاومت است. به هر حال این شهید الگوی همه ماست و نقطه اوج است که حاضر شده جان خود را برای امنیت کشور به خطر بیندازد. امیدوارم همه ما درس بگیریم؛ چراکه فرهنگ عزت و شهادت باعث امنیت و پیشرفت کشور می‌شود. ما باید بتوانیم این فرهنگ را حفظ و از آن پاسداری کنیم. همانگونه که مقام معظم رهبری مشی و سیره‌ای این‌گونه دارند. باید بدانیم اگر ما با این طرز تفکر حرکت کنیم همواره سرآمد و الگو خواهیم بود و ان‌شاءا... داعش و داعشیان و استکبار جهانی نابود خواهند شد.

بهنوش بختیاری، بازیگر:

محسن، قهرمان زندگی من

شهید محسن حججی، قهرمان زندگی من شد. شاید در هیاهوی این زندگی، دیگر کسی نخواهد به حرمت شهید و امنیتی که برای مملکت ایجاد کرده، فکر کند. شاید همه این آرامش و اطمینانی که به جایگاه‌مان داریم، فراموش شده که از کجا آمده. ولی یادمان نرود که قداست نام شهیدان و جانبازان و اسرای این مملکت بود که از صدقه‌سر آنها راحت در منازل خود بنشینیم و چپ و راست ناشکری خدا را بکنیم. شهید محسن حججی توسط داعش سر بریده شد. اما ما خیلی وقت است که ثابت کردیم تسلیم نمی‌شویم. گرچه بعضی دوستان نهایت کم‌لطفی را دارند و به محض بردن اسم شهید به ما تهمت می‌زنند که مجوز کجا را می‌خواهی؟ این روزها که هیچ‌مسئولی کار خودش را درست انجام نمی‌دهد، مردم گرفتار و بیمار، زن سرپرست خانواده و هزار و یک آدم پرمعضل دیگر را فقط پاس می‌دهند از این ارگان به آن ارگان. این روزها که دولت فقط به فکر کسب موقعیت ممتاز است و دوستان به فکر انبار کردن‌ پول روی همدیگر. چنین کسانی هستند آنقدر غریبانه در سوریه توسط کثیف‌ترین موجودات زمین سربریده می‌شوند، به‌خاطر عشق به وطن و هموطن. هیهات... هیهات. چقدر چشمان‌مان را بسته نگه داریم که بگوییم خوابیم... خواب نیستیم‌. خواب‌نما شدیم! خواب‌مان کردند. تسلیت برای پژمردن جوان مملکت‌مان به خانواده ایشان و تمامی ملت ایران. به نوجوانان دوستانه بگویم که به وا... قهرمانان ما سوپراستارها و خواننده‌ها نیستند. قهرمان کسی است که به‌خاطر کعبه آمالش، امنیت و صلح می‌جنگد و حتی حاضر می‌شود تن خود را به دشمن بسپارد. من دیدم که حتی در فیلم هم می‌ترسند چنین نقش‌هایی را بازی کنند. نه اینکه کار آنها ارزش ندارد نه ولی در کفه عدالت چون جنس دلش از طلاست و وجودش سرشار از پاکی و انسانیت و عقیده‌اش فداکاری... در کفه عدالت... آنها در ابرها و ما در لایه‌های زیرین باتلاق‌ها...

داود مهدوی‌زادگان، استاد دانشگاه:

ملکوتیان منتظر

قرآن کریم از بزرگمردانی یاد می‌کند که در عهدشان با خدا صادق هستند: «‌مِنَ الْمُومِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهدُوا اللَّه عَلَیه فَمِنْهمْ مَنْ قَضَى نَحْبَه وَمِنْهمْ مَنْ ینْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» [سوره الاحزاب: 23] و آن عهد، اسلام است؛ زیرا هر مسلمانی در این پیمان‌نامه صادق نیست. مردان راستین خدا، هر چه در وادی صدق پیش می‌روند، شیدا‌تر و بی‌قرار‌تر می‌شوند تا به آنجا که اهل دنیا آنان را مجنون می‌خوانند: «‌وَیقُولُونَ إِنَّه لَمَجْنُونٌ ِ»[سوره القلم: 51] و گام‌هایشان را عبث؛ بلکه خسارت‌بار می‌پندارند و اوهام‌شان را در شماتت دنیوی آنان به خدمت می‌گیرند. اما شیداییان با لبخند معنا‌دار‌شان از کنار آنان می‌گذرند و بی‌تابانه منتظر رسیدن ندای ملکوتی ارجعی و اذن دخول در بندگان خاص خدا و جنتش هستند: یا أَیتُها النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ؛ ارْجِعِی إِلَى رَبِّک رَاضِیةً مَرْضِیةً؛ فادْخُلِی فِی عِبَادِی وَادْخُلِی جَنَّتِی [سوره الفجر: 30 - 27]
اما ملکوتی منتظری چون حججی تا رسیدن روز موعود، آرام نمی‌گیرد و هر روز به وظیفه‌ای مشغول می‌شود؛ با اردوی جهادی به مناطق محروم فراموش‌شده می‌رود و به امامت جماعت می‌ایستد و جمع را موعظه می‌کند، نگاهی سراسر عشق به همسرش دارد و فرزندش را چونان پدری دلسوز در آغوش می‌کشد و آنگاه که شاهد ابتلای مسلمین به ظلمی ویرانگر می‌شود و حریم حرم را در خطر می‌بیند و تهدید سر‌زمین مادریش را جدی می‌داند؛ جهاد با ابلیسیان را بر هر وظیفه‌ای ترجیح می‌دهد و چنان بی‌دریغ به میدان مقاومت هجرت می‌کند که گویی خبر پایان فصل انتظار را به او داده‌اند و به همین خاطر، با قلبی آرام دو جمله از خود به یادگار می‌گذارد: «‌شهادت، گواه صدق گفتار است و راه همان راه سید‌علی است.»
و چه شهادت با‌شکوهی نصیب مردان راستین خدا می‌شود؛ شهادتی چون شهادت مولایشان، ابا عبدا... الحسین علیه‌السلام. آری، شهید محسن حججی این‌گونه زیست و این‌گونه کلام ارجعی را با خون خود در آغوش کشید و با پیکری بی‌سر مخاطب فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی شد. سیمای پر‌فروغ و گیرای این شهید عزیز که هیچ‌گاه توفیق دیدنش را پیدا نکردم، من را به یاد شیدایی دوستان دوران دفاع مقدس می‌اندازد. این شهید بزرگوار به من می‌آموزد که خط سرخ شهادت، خاطره نیست؛ بلکه یک حقیقت همیشه جاوید است و همچنان که امام شهیدان، خمینی بزرگ (ره) فرمودند، تا ظلم هست، این حقیقت پر‌رهرو است و ابلیسیان هر قدر که در ظلم و بیدادشان شریرتر و سفاک‌تر شوند‌؛ صدق و صفای مردان خدا صیقلی‌ت

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۵۸۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شب شعر غزه؛ بزرگداشت یاد شهید محسن صداقت

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دیدار اعضای سازمان بسیج مهندسین کشور با خانواده شهید صداقت
  • شهید «محسن صداقت» اخلاص بسیاری داشت
  • دیدار اعضای سازمان بسیج مهندسین کشور با خانواده شهید «محسن صداقت»
  • روایت شهادت شهید فرهمند در جبهه غرب کشور
  • دیدار فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید امنیت جواد جهان بیکی در کلاله
  • روایت زندگی شهید حسین نیا از زبان خانواده شهید
  • حججی: پسرعموی شهید حججی هستم/ فدراسیون ترای اتلون هیئت محور است+فیلم
  • حججی: پسرعمومی شهید حججی هستم/ فدراسیون ترای اتلون هیئت محور است+فیلم
  • شجاعت و شهادت طلبی نیروهای مسلح کشور را به بازدارندگی رساند
  • شب شعر غزه؛ بزرگداشت یاد شهید محسن صداقت