Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@21:45:34 GMT

رویارویی با گره های کور ترافیکی در اسفراین

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۵۹۰۷۶

رویارویی با گره های کور ترافیکی در اسفراین

نبود نقشه جامع مطالعات ترافیکی هم یکی دیگر از دغدغه هایی است که بیش از پیش منجر به خلق ترافیک سرسام آور در هسته مرکزی شهر شده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از سپهرآیین،ترافیک هم چون بسیاری دیگر از مشکلات و مسائل شهری اکنون به چالشی تامل برانگیز تبدیل شده است؛ گره های کور ترافیکی که بیش از هر نقطه ای در هسته مرکزی شهر اسفراین خودنمایی می کند مسئله ای است که جای تدبیر دارد و همیشه جلوی این علامت سوال، متولیان و مدیران شهری اسفراین در سال های اخیر بر لزوم بازگشایی کمربند شمالی شهر اسفراین تاکید کرده اند، کمربند شمالی شهر که شاید 10 سالی است از آغاز عملیات اجرایی آن می گذرد و رسالت آن هدایت ترافیکی غرب به شرق شهر و کاهش بار ترافیکی است در 2 نقطه با بن بست همراه بوده است که هرچند قدم های جدی برای گشایش آن برداشته شد، اما این مهم تاکنون به سر منزل نرسیده است؛ نبود نقشه جامع مطالعات ترافیکی هم یکی دیگر از دغدغه هایی است که بیش از پیش منجر به خلق ترافیک سرسام آور در هسته مرکزی شهر شده است و چاره های ترافیکی جز تسکین آوری، راهی به درمان ریشه ای ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک شهروند اسفراینی با اشاره به اینکه ترافیک در بسیاری از نقاط شهر به دلیل افزایش شمار وسایل نقلیه بیش از گذشته خودنمایی می کند و اکنون به یک معضل شهری بدل شده است، می گوید: عوامل بسیاری منجر به تشدید ترافیک در هسته مرکزی شهر می شود که مهم ترین آن نبود فرهنگ بهره مندی از حمل و نقل همگانی است.

«عبدی» با اشاره به اینکه ساختار شهرسازی معابر شهری به ویژه در هسته مرکزی شهر به هیچ وجه گنجایش میزبانی از تردد این شمار از وسایل نقلیه شخصی را ندارد، می افزاید: شناسایی و هدایت ترافیک هسته مرکزی شهر به مسیرهای موازی که قابلیت دسترسی هم دارد، می تواند راه شایسته ای برای مدیریت این معضل شهری به ویژه در هسته مرکزی شهر باشد.

یکی دیگر از شهروندان اسفراینی نبود تناسب بین عرض معابر شهری با شمار خودروهای سواری و اصرار بر بهره مندی از خودروهای تک سرنشین به جای استفاده از حمل و نقل همگانی را یک معضل جدی برای شهر می داند و می گوید: باید به دنبال کار با پشتوانه مطالعاتی بود و با تصویب تغییر مسیر خیابان های تک طرفه یا ایجاد محدودیت های ترافیکی جز خود فریب کاری کار مهمی انجام نمی شود.

«صارمی» با گلایه از اینکه کمربند شمالی شهر می تواند سهم شایانی برای هدایت ترافیکی مسیرهای موازی باشد، می افزاید: چون این کمربند شمالی با مشکلاتی در بازگشایی روبرو شده است خود این تعلل منجر به ناامیدی شهروندان از گشایش کمربند شمالی شهر شده است.

وی اضافه می کند: تدبیر فضاهای پارکینگی و تمرکز مراکز خرید و بانک ها و موسسات اعتباری و حتی ساختمان های پزشکی در هسته مرکزی شهر خود عاملی از تشدید ترافیکی در این نقطه و مقطع شهری است.

یکی دیگر از شهروندان اسفراینی هم با تاکید بر اینکه حل معضل ترافیکی جز با رویکرد مطالعاتی ممکن نخواهد بود، می گوید: حجم تردد خودروهای عبوری از برخی معابر شهری با میزان عرض آن ها تناسبی ندارد و نتیجه آن وجود گره های کور ترافیکی به ویژه در تقاطع های پر تردد شهری از جمله چهارراه 22 بهمن، میدان امام خمینی(ره) و خیابان های صاحب دسترسی به آن ها خواهد بود.

«محمودی» هرچند فقط شهرداری و شورای اسلامی شهر را مقصر نمی داند، اما تاکید می کند: حل این مسئله همت فرادستگاهی می طلبد و جز با تلاش های یک دستگاه ممکن نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه همه خدمات مورد نیاز شهری از جمله ساختمان های پزشکان، بانک ها، خودپرداز ها، مراکز خرید و ... در هسته مرکزی شهر اسفراین متمرکز شده اند، اضافه می کند: باید با چاره اندیشی صمن تکیه بر پشتوانه مطالعاتی برای کاهش بار ترافیکی از هسته مرکزی شهر تلاش کرد.

وی با تاکید بر اینکه معرفی مسیرهای موازی برای رسیدن به شماری از مقاصد خارج از هسته مرکزی می تواند راهی برای کاهش بار ترافیکی باشد، اظهار می دارد: می شود روی کمربند شمالی شهر در صورت بهره برداری برای کاهش بار ترافیکی تا حدی حساب باز کرد.

مدیر ارشد شهری اسفراین هم با اشاره به اینکه به برکت سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری در آینده نزدیک شاهد گشایش کمربند شمالی شهر از مسیر میدان ابن سینا خواهیم بود، می گوید: برای گشایش مسیر 1.5 کیلومتری کمربند شمالی شهر با اعتبار 10 میلیارد ریالی عملیات زیرسازی، تسطیح و بازگشایی آغاز شده است که بزودی شاهد گشایش آن خواهیم بود.

«مسلم نوری» می افزاید: با بهره برداری از این پروژه مسیر میدان ابن سینا، کمربند شمالی شهر با عنوان خیابان سردار شهید «علی اکبر مرادیان» تا تقاطع رجایی–باهنر–صداقت، تقاطباهنر–بهشت- طالقانی و تقاطع بهشت–اسفراینی زیر بار ترافیک خواهد رفت که بخش اعظمی از حجم ترافیکی خیابان های امام رضا(ع) و شهید رجایی و طالقانی به این مسیر هدایت می شود که بدون شک این مهم منجر به کاهش بار ترافیکی هسته مرکزی شهر خواهد شد.

شهردار اسفراین با اشاره اینکه مهم ترین مشکل و معضل پیش روی بازگشایی کمربند شمالی شهر نبود امکان تملک در یک نقطه از کمربند شمالی شهر است، می افزاید: اعتباری برای تملک وجود ندارد و این خود موجب تعلل و توقف فرآیند بهره برداری کمربند شمالی شهر در مسیر منتهی به تقاطع بهشت-اسفراینی از مسیر میدان قائم و میدان پهلوان کشوری خواهیم بود.

وی تصریح می کند: مشکل بازگشایی کمربند شمالی شهر اکنون فقط در یک نقطه وجود دارد که در تلاش برای حل این معضل نیز هستیم.

«ابراهیم بابایی» نایب رییس شورای اسلامی شهر اسفراین هم با اشاره به اینکه بدون شک بهره برداری از پروژه کمربند شمالی شهر خود گره گشای ترافیکی به ویژه در هسته مرکزی شهر خواهد بود، می گوید: در تلاش برای بازگشایی کمربند شمالی شهر و بهره برداری صد در صدی از این پروژه خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۵۹۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت بستن کمربند ایمنی در خودرو مخصوصا صندلی عقب (فیلم)



منبع:پیج vanoush.camper

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جزئیات حادثه مرگبار واژگونی اتوبوس در جاده شیراز (فیلم) وقتی بستن کمربند جان راننده تاکسی را نجات می‌دهد! (فیلم) ببینید چرا گفته می‌شود سرنشین‌های عقب هم باید کمربند ایمنی ببندند (فیلم)

دیگر خبرها

  • رویارویی استقلال با تیمِ دوچهره و ادامه مأموریت تعقیب سرخ‌ها
  • اهمیت بستن کمربند ایمنی در خودرو مخصوصا صندلی عقب (فیلم)
  • چالش غرب در رویارویی با بیداری فرهیختگان
  • جاده شمالی یک‌طرفه شد
  • آسمان مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر بارانی می شود
  • وضعیت ترافیکی این دو محور مهم شمالی
  • ۲ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات خراسان شمالی پیدا شدند
  • صدور مجوز زیست‌محیطی برای معدن آلبلاغ خراسان شمالی مصوب شد
  • تردد روان در محورهای شمالی کشور
  • آخرین وضعیت ترافیکی ۱۴ اردیبهشت؛ تردد روان در تمام محورهای شمالی