Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای ارتش سوریه با پاکسازی تمام حومه السویداء از لوث تروریست‌های تکفیری توانستند مرزهای سوریه و اردن را به روی مزدوران محور صهیونیستی - غربی - ارتجاع عرب ببندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم در السویداء،بیش از یکصد کیلومتر مربع دیگر را ارتش سوریه به پشتوانه مناطق آزادشده توسط خود در حومه شرقی السویداء اضافه کرد، ارتش توانست تپه‌ها و ارتفاعاتی را در عملیات نظامی خود در جنوب کشور آزاد کند تا کل مساحت مناطقی را که ارتش و همپیمانانش از ابتدای نبرد موسوم به «الفجر الکبری» در اواسط می گذشته پاکسازی کرده‌اند به حدود چهار هزار کیلومتر مربع افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک فرمانده میدانی در منطقه السویداء به خبرنگار تسنیم و خبرنگارانی دیگری که همراه ارتش هستند، گفت: در نتیجه تجاوزات گروه‌های تروریستی مسلح در حومه شرقی، شمالی و جنوبی السویداء، یگان‌هایی از ارتش سوریه به این منطقه عزیمت کردند و برخی تپه‌ها و محورهای تحرکاتی و راه‌های کمک‌رسانی به تروریست‌ها را به سیطره خود درآوردند که تروریست‌ها از طریق آن برخی نیازهای خود را از طریق مرزها از کشورهای مجاور این بیابان تامین می‌کردند.

این فرمانده میدانی خاطرنشان کرد: نیروهای ما با کمک نیروهای دوست و پشتیبان ارتش سوریه توانستند مناطق «تل اسدی» واقع در جنوب شرقی حومه السویداء تا چاه الصوت را برای انجام ماموریت مستقیم آزاد کنند، نیروهای ما به عملیات خود تا تحقق ماموریت اساسی‌شان در آینده نزدیک ادامه خواهند داد.

این فرمانده میدانی افزود : اهمیت راهبردی مناطق آزادشده، در قطع راه‌های کمک‌رسانی و مسیرهایی است که گروه‌های تروریستی از طریق آن به انتقال عناصر تروریستی، مهمات و مواد منفجره به داخل سوریه از سمت برخی کشورهای همسایه می‌پردازند.

به نظر می‌رسد رسیدن به مرزهای سوریه و اردن، هدف مهم این عملیات سریع و پرشتاب باشد و تحقق این هدف یعنی قطع خطوط امدادرسانی اصلی به گروه‌های تروریستی از سمت اردن به داخل خاک سوریه که از طریق آن انتقال سلاح و تروریست به ویژه به سمت درعا و غوطه شرقی صورت می‌گیرد.

یکی از افسران میدانی هم می‌گوید: ما اکنون در نقطه‌ای حضور داریم که آن را «القلعه» می‌نامیم که 120 کیلومتر از مرکز شهر السویداء و تپه‌های اطرافش فاصله دارد که این تپه‌ها در خطی به طول 30 تا 40 کیلومتر قرار دارند همچون تپه جرین و تپه اسدی که 40 کیلومتر از این نقطه‌ای که ما حضور داریم، فاصله دارد که به حمایت از نقاط پیشرو همچون خط مقدم و گروه‌های خط‌ شکن پیشرو به سمت مرزهای اردن کمک می‌کند، هدف از این عملیات پاکسازی تمام مرزهای اطراف سوریه و بیرون راندن تمام تروریست‌ها و افراد مسلح به خارج از مرزهاست.

امکان جدا کردن تحولاتی که در جنوب سوریه رخ می‌دهد از نبردهایی که ارتش و همپیمانانش در مناطق میانی و شمالی انجام می‌دهند، وجود ندارد،‌هدف استراتژیکی تمام این نبردها، پاکسازی تمام بیابان سوریه و نیز رسیدن به شهر دیرالزور با شکستن حلقه محاصره آن است به طوری که ارتش در آن شهر پیروزی کوبنده خود بر تروریسم را اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/.

R36355/P36461/S8,90,94/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۵۹۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر انگلیس از افزایش بودجه نظامی این کشور در بحبوحه جنگ اوکراین خبر داد.

«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که دولت لندن در نظر دارد در بلندمدت ۱۰ میلیارد پوند برای حمایت از صنایع دفاعی این کشور هزینه کند.

نخست وزیر انگلیس در ادامه با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، این کشور در نظر دارد تا بسته ۶۱۷ میلیون دلاری جدیدی را به اوکراین اختصاص دهد. این بسته شامل بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو، ۶۰ قایق و تعدادی موشک دوربرد «سایه طوفان» که شمار دقیق آن اعلام نشده است، می‌شود.

کد خبر 6086856

دیگر خبرها

  • بازگشت ستارگان خاک به آغوش دیارشان
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • کودک ربوده شده به آغوش خانواده بازگشت
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • جزئیات شلیک پدافند هوایی ارتش در اصفهان از زبان رئیس کمیسیون امنیت /با اردن تعارف نداریم، باید پاسخگو باشد /به هر حمله، پاسخ می دهیم
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان
  • اعلام جزییات یارانه جدید ۶٠٠ هزار تومانی
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند