Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@10:17:06 GMT

ايران جزو 10 کشور برتر درحوزه نظامي جهان

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۳۵۹۴۳۸

خبرگزاري آريا - معاون حقوقي و امور مجلس وزارت دفاع با بيان اينکه صلح‌آفريني و امنيت‌سازي ايران مورد اذعان دوست و دشمن است، به پيشرفت‌هاي ايران در صنايع دفاعي اشاره و تصريح کرد: با وجود بيش از 30 سال تحريم، امروز کشورمان جزو 10 کشور برتر در حوزه نظامي جهان است.

به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، معاون حقوقي و امور مجلس وزارت دفاع با بيان اينکه صلح‌آفريني و امنيت‌سازي ايران مورد اذعان دوست و دشمن است، به پيشرفت‌هاي ايران در صنايع دفاعي اشاره و تصريح کرد: با وجود بيش از 30 سال تحريم، امروز کشورمان جزو 10 کشور برتر در حوزه نظامي جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سردار رضا طلايي‌نيک معاون حقوقي و امور مجلس وزارت دفاع امروز در اختتاميه دهمين دوره ليگ علمي پيشگامان ايران اسلامي (پايا) که در دانشگاه شهيد بهشتي برگزار شد با اشاره به ابعاد سرمايه‌هاي انساني، اظهار داشت: سه سرمايه در دوره نوجواني و جواني شکل مي‌گيرد که شامل اعتقادي و هويتي، فکري و علمي، تندرستي و سلامتي است؛ هر انساني اگر از دوران نوجواني و جواني براي اين سه نياز سرمايه‌گذاري کند براي هميشه عمر، مصونيت‌سازي کرده و زمينه استعداد و رشد را به دست مي‌آورد.

معاون حقوقي و امور مجلس وزارت دفاع، يادآور شد: زماني علم و دانش در جهات صحيح قرار مي‌گيرد که شخصيت انساني، ارزشي و فرهنگي داشته باشيم و از سويي، هيچ کشوري پيشرفت نمي‌کند مگر محور توسعه و پيشرفت را در حوزه علم و دانش قرار دهد.

وي با اشاره به حادثه جنگ‌هاي اول و دوم جهاني، خاطرنشان کرد: بعد از وقوع اين جنگ‌ها بازسازي کشورهاي آسيب‌ديده مدنظر قرار گرفت و پول و سرمايه نيز براي جبران و سازندگي اين کشورها اختصاص يافت اما اين مقطع کوتاهي از توسعه بود چرا که امروزه محور توسعه و پيشرفت هر کشور و ملتي جز سرمايه اصلي يعني سرمايه علمي و اجتماعي است.

معاون حقوقي و امور مجلس وزارت دفاع با اشاره به سرمايه علمي کشورها، گفت: اگر کشوري بخواهد در امنيت، حوزه‌هاي اجتماعي و دفاعي و زيست محيطي به رتبه‌هاي بالاتر برسد بدون خوداتکايي در علم و دستيابي به مرزهاي دانش نمي‌تواند به اين مهم دست يابد.

سردار طلايي‌نيک تأکيد کرد: کشوري در رقابت علمي موفق است که از دوران دانش‌آموزي و نوجواني سرمايه‌گذاري علمي و فکري را انجام دهد.

وي با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت توجه به علم و دانش، گفت: ايشان به دولت‌هاي مختلف در خصوص توجه به علم و دانش تأکيداتي داشتند و اگر دولت‌ها فاصله‌اي از اين پيشرفت علمي بگيرند به آنها تذکر مي‌دهند.

معاون حقوقي و امور مجلس وزارت دفاع با اشاره به پيشرفت‌هاي کشورمان در عرصه‌هاي مختلف علمي، متذکر شد: امروز جمهوري اسلامي در عرصه‌هاي مختلف مانند دانش پزشکي، سلول‌هاي بنيادي، فناوري فضايي و هسته‌اي پيشرفت‌هاي زيادي کرده است و هرگز با قبل از پيروزي انقلاب قابل مقايسه نيست.

سردار طلايي‌نيک با اشاره به افزايش 10 برابري جمعيت دانشگاهي کشور خاطرنشان کرد: اين پيشي گرفتن‌ها در جهش علمي، زيرساخت پيشرفت ملت ايران را فراهم کرده است.

وي با بيان اينکه فرهنگ بسيجي را به برکت خون شهدا و امام راحل نهادينه کرده‌ايم، افزود: ايران اسلامي امروز در جبهه مقاومت در منطقه تأثيرگذار شده است و از نظر سرمايه‌گذاري فرهنگي، نيروي انساني و قابليت‌هاي دفاعي بر اساس فرهنگ بسيجي رشد کرده و به قدرت منطقه تبديل شده است.

معاون حقوقي و امور مجلس وزارت دفاع با اشاره به ايجاد جنگ‌هاي نيابتي و خانگي در جريان‌هاي تروريستي تکفيري در منطقه، يادآور شد: اين مسائل را برخي قدرت‌هاي سلطه‌گر به منطقه تحميل کردند اما محور برگشت امنيت به اين منطقه ايران است و ايران با کمک‌هاي مستشاري به کشورهاي ديگر در اين خصوص ياري مي‌رساند ضمن اينکه امروز قدرت‌هاي مدعي جهان نتوانستند در امنيت‌سازي در منطقه از ايران جلو بيفتند و صلح‌آفريني و امنيت‌سازي ايران مورد اذعان دوست و دشمن است.

سردار طلايي‌نيک با اشاره به پيشرفت‌هاي ايران در صنايع دفاعي تصريح کرد: اين پرسش مطرح است که چرا با حدود بيش از 30 سال تحريم نيروهاي مسلح و صنايع دفاع، امروز کشورمان جزو 10 کشور برتر در حوزه نظامي جهان است.

وي تأکيد کرد: عمده نياز نيروهاي مسلح، ارتش، سپاه و بسيج را صنايع دفاعي داخلي تأمين مي‌کند و در اين خصوص وابستگي به خارج نداريم.

معاون حقوقي و امور مجلس وزارت دفاع، با اشاره به همکاري‌هاي وزارت دفاع با مراکز دانشگاهي، بيان داشت: صنايع نظامي ما در وزارت دفاع با بيش از صد مرکز دانشگاهي کشور قرارداد همکاري علمي و پژوهشي دارد و از يک طرف متخصصان دفاعي ما تجارب خود را به دانشگاه منتقل مي‌کنند و از طرف ديگر استعدادهاي دانشگاهي نيز کمک‌هاي علمي خود را به صنايع دفاع انتقال مي‌دهند.

سردار طلايي‌نيک اضافه کرد: اگر ساير عرصه‌هاي اقتصادي کشورمان مثل صنايع دفاعي به اين صورت حرکت مي‌کردند و بين صنعت و دانشگاه ارتباط نظام‌مند برقرار مي‌کردند مي‌توانستند سطح برتري به دست بياورند.

وي از قرارداد همکاري وزارت دفاع با بيش از هزار شرکت داخلي خبر داد و گفت: بخشي از قطعات تجهيزات و محصولات اوليه را اين شرکت‌ها براي صنايع دفاعي، هوايي، زميني، دريايي، موشکي و فضايي انجام مي‌دهند که بخش قابل توجه شرکت‌ها، شرکت‌هاي دانش‌بنيان هستند.

العالم
202


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۵۹۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافندی ارتش این کشور بامداد امروز ۶۶ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» در جنوب روسیه و ۲ پهپاد در شبه‌جزیره کریمه رهگیری و منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه پنج‌شنبه گذشته نیز از انهدام شمار دیگری از تسلیحات نظامی ارتش اوکراین خبر داد. در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که نیروهای واحدهای یگان جنوب ارتش روسیه موفق شدند ۷ حمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کنند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، تلفات ارتش اوکراین در این محور در نتیجه درگیری با نیروهای مسلح روسیه به بیش از ۴۷۰ نیروی نظامی رسید.

بنا به این گزارش، واحدهای گروه وستوک ارتش روسیه، ضد حمله جنگنده های ارتش اوکراینی را در منطقه روستای اوراژاینو در دونتسک دفع کردند. در نتیجه درگیری در این منطقه، ارتش اوکراین ۱۱۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور یک کارگاه تولید پهپاد و یک مرکز ذخیره سوخت نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار دادند. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین ۲۹۹ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.

کد خبر 6089516

دیگر خبرها

  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان