Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: سیل روز گذشته یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان به تأسیسات خط انتقال آب آشامیدنی در روستاهای ۴ شهرستان استان وارد کرد.

حمید روشن‌روان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس برآوردهای اولیه کارشناسان، سیل روز گذشته ۲۰ مردادماه جاری، خسارت یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومانی به تأسیسات ۲۳ روستای واقع در شهرستان‌های بجنورد، شیروان، مانه و سملقان و راز و جرگلان وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روشن‌روان تصریح کرد: عمده این خسارت‌ها به بخش خطوط انتقال آب آشامیدنی روستاها بوده و همچنین سبب کدورت و گل‌ولای شدن آب آشامیدنی این ۲۳ روستا شده است.

وی تأکید کرد: تأسیسات برق، کلرزنی و اتاقک‌های محافظت واقع در چاه‌های تأمین آب نیز دچار آسیب شده است که برای رفع مشکل نیازمند تأمین اعتبار هستیم.

وی بابیان اینکه مشکل قطعی آب در ساعات اولیه وقوع سیلاب در برخی روستاها وجود داشت، گفت: مشکل آب شرب عمده روستاها به‌صورت موقت حل‌شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی عنوان کرد: خطوط انتقال آب، تابلوهای برق، پمپ چاه‌ها و غیره نیز به‌صورت موقت مرمت و تعمیر شده است.

روشن‌روان با اشاره به اینکه تعدادی چاه نیز که تأمین آب روستاها از طریق آن‌ها انجام می‌شد به دلیل گل آلودگی از مدار استفاده خارج شد، اظهار کرد: چاه‌های جدید به‌صورت اجاره از کشاورزان، جایگزین این چاه‌ها شده است.

وی افزود: آب شرب ۲۳ روستا تحت تأثیر سیل روز گذشته دچار مشکلاتی شد که در حال حاضر مشکلی در خصوص کمبود آب وجود ندارد و با تانکر سیار آب‌رسانی به این روستاها انجام می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۵۹۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب

محمد فرهاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی جلسه‌ای که با زندیان نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس برگزار شد، قرار است اجرای چهار کیلومتر لوله کشی انتقال آب آشامیدنی از مجتمع قشلاق به توپ آغاج انجام شود.

وی افزود: با این اقدام علاوه بر تأمین آب شهر توپ آغاج به طور کامل، آب شرب روستاهای چغور قشلاق، سید حسین، کهیل، حسین آباد، بیانلو، شیرین بلاغ و قراجلو نیز تأمین خواهد شد.

وی تصریح کرد: اجرای تصفیه خانه بخش چنگ الماس از محل سد تالوار نیز در دستور کار است که پس از اجرای آن آب آشامیدنی روستاهای بخش چنگ الماس به طور کامل و پایدار تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: تأمین موقت آب آشامیدنی روستاهای بخش چنگ الماس (حسن تیمور، زینل، چپغلو، جعفرآباد، چنگ الماس، فتح آباد، همایون) از طریق چاه عمیق در روستای چولجه که مطالعات آن به زودی آغاز شده انجام خواهد شد؛ ضمن اینکه با احداث چاه عمیق روستای گل تپه طغامین، آب مورد نیاز این روستا و روستای آغبلاغ به مرحله اجرا می‌رسد.

فرهاد اضافه کرد: از طریق مجتمع اوباتو آب شرب روستاهای کچه گنبد، کوتان، قزلبلاغ، خوشمقام، جعفر آباد تأمین و عملیات اجرایی آن در نیمه نخست سال جاری آغاز می‌شود.

کد خبر 6094467

دیگر خبرها

  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب
  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی
  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند