Web Analytics Made Easy - Statcounter

خط لوله 32 اینچ فاز 13 Bپارس جنوبی، حاصل تلاش مهندسان تاسیسات دریایی خرمشهر ، به سمت پارس جنوبی بارگیری و آماده بهره برداری شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان ، این خط لوله 96 کیلومتری شامل 8 هزار و 346 شاخه ، برای برداشت 28 میلیون متر مکعب گاز از اعماق آبهای نیلگون خلیج فارس در بزرگترین میدان گازی جهان - پارس جنوبی - ظرفیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ساخت این لوله های برداشت و انتقال گاز ترش، از پوشش پیشرفته رپان منطبق با علم روز دنیا به کار رفته که در برابر پوسیدگی و نفوذ ریشه گیاهان دریایی مقاوم است.

برای ساخت و حمل دریایی این خطوط لوله در مجموع 2000 نیروی کار متخصص به صورت مستقیم و غیر مستقیم آستین همت بالا زدند.

شرکت تاسیسات دریایی خرمشهر با 20 سال سابقه فعالیت در ساخت و نصب سازه‌های فراساحلی صنعت نفت و گاز و 4000 نفر ظرفیت اشتغالزایی، مرکزی برای پشتیبانی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران است.

دسترسی به بازارهای خلیج‌فارس و اقیانوس هند و همچنین جاده‌ها، خطوط آهن، بنادر و فرودگاه‌ها ، موقعیت این شرکت را استراتژیک و منحصر به فرد کرده است.

پائین بودن اختلاف سطح جزر و مد در خرمشهر (حداکثر ۱.۵ متر) مزیت دیگری است که باعث می‌شود بارگیری سازه‌های سنگین از طریق اسکیدویها و کیوال‌های با حداکثر ظرفیت ۱۲ هزار تن، به راحتی انجام شود.

حالا اما مدتی است که شرکت تاسیسات دریایی خرمشهر با وجود نقش حیاتی اش در صنعت نفت و گاز با مشکلاتی اساسی دست به گریبان است؛ کاهش اشتغال تا یک سوم .

قطب ساخت سکوهای نفتی،گازی کشور که زمانی برای چهار هزار نفر شغل ایجاد کرده بود بعلت کاهش سفارش کار به صورت نیمه فعال درآمده است.


منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۳۵۹۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته

ارسلان رحیمی مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در نشست خبری گفت:سرقت از خطوط لوله مخابرات همیشه معضل اصلی بوده است ولی خوشبختانه اقدامات و فعالیت‌های تجهیزاتی در دستور کار است و اقداماتی که انجام شده نشان دهنده عملکرد موفق ما است به طوری که در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز داشتیم که ۳۵ مورد به برداشت رسیده بود در حالی که در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ از ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز به ۴۱ مورد رسیده است که ۲۵ مورد انشعاباتی بوده که به برداشت نرسیده است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با اشاره به سوخت‌رسانی به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته گفت: در سال گذشته ۳میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت به نیروگاه‌های کشور انتقال داده شده است.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری
  • طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد/ انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته
  • ۲۵ فقره سرقت موفق از خطوط لوله نفت در سال ۱۴۰۲
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود